13 lipca 2019

Szef Facebooka przyznaje: blokowaliśmy reklamy pro-life przed irlandzkim referendum

(Mark Zuckerberg fot. Alex Brandon/Pool/CNP via ZUMA Wire/FORUM )

Szef i założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg przyznał, że jego firma celowo blokowała reklamy o charakterze pro-life w okresie poprzedzającym irlandzkie referendum. Swoją decyzję usprawiedliwiał kwestiami międzynarodowymi; reklamy pochodziły głównie od amerykańskich organizacji, a Irlandia nie miała odpowiedniego prawa regulującego takie działania.

 

Mark Zuckerberg przyznał się do celowego uciszania środowisk pro-life podczas wykładu wygłoszonego podczas festiwalu Aspen Ideas. „Podczas wyborów prowadzących do tego referendum, kilka amerykańskich organizacji pro-life próbowało reklamować w Irlandii aby wpłynąć na tamtejszą opinię publiczną. Zapytaliśmy więc tamtejszych ludzi: hej, jak chcecie byśmy to rozwiązali? Nie macie żadnych praw regulujących czy taki rodzaj agitacji jest dozwolony w waszych wyborach i nie wygląda o jakby prywatna firma miała decydować w tym względzie” – szef Facebooka przywoływał wydarzenia z przed roku.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Na co irlandzcy oficjele przyznali, że rzeczywiście nie posiadają jeszcze odpowiednich regulacji, więc decyzja należy do Facebooka. I nawet gdy oświadczyli, że nie uważają facebookowych reklam jako niedozwoloną ingerencję w wybory, gigant IT podjął decyzję o ich zablokowaniu.

 

Na słowa Zuckerberga zwróciła uwagę założycielka Live Action, Lila Rose. Podkreśliła, że wyznanie szefa Facebooka diametralnie różni się od jego zeznań przed amerykańskim Kongresem w zeszłym roku, podczas którego mówił: „nie ma absolutnie żadnej dyrektywy we wszystkich wprowadzanych przez nas zmianach, która zakłada stronniczość”.

 

Dodatkowo, Rose pokazuje dowody na stosowanie przez Facebooka podwójnych standardów. „Dyrektor naczelny Facebooka Mark Zuckerberg blokuje reklamy pro-life tuż przed irlandzkim referendum. Dyrektor operacyjny Facebooka, Sheryl Sandberg przeznacza na PLanned Parenthood 2 miliony USD” – pisze na swoim Twitterze.

 

 

 

Dzisiaj w związku ze skandalem afery Cambridge Analityca, na Facebook została nałożona bezprecedensowa kara w wysokości 5 miliardów dolarów. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) ukarała Facebook za niezgodne z prawem udostępnianie informacji należących do 87 milionów użytkowników.

 

Źródło: lifesitenews.com / Twitter.com / tvp.info

PR

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 127 624 zł cel: 300 000 zł
43%
wybierz kwotę:
Wspieram