DZIŚ JEST:   14   LISTOPADA   2018 r.

Św. Józefa Pignatellego
Św. Hipacego, biskupa
 
 
 
 

Na nic medialna blokada! Film o masowym aborcyjnym mordercy ściąga do kin tysiące widzów

Na nic medialna blokada! Film o masowym aborcyjnym mordercy ściąga do kin tysiące widzów
Fot. You Tube / Movie Point

Debiutujący w miniony weekend na ekranach amerykańskich kin film o Kermicie Gosnellu, słynnym seryjnym mordercy w lekarskim kitlu, uzyskał czwarty wynik pośród wszystkich premier tygodnia w Stanach Zjednoczonych. Obraz, który został sfinansowany dzięki brawurowej kampanii publicznej, przyniósł w ciągu trzech dni ponad 1,2 miliona dolarów wpływów.

 

Oparta na faktach, wstrząsająca historia Gosnella jest nie do przełknięcia dla lewicowo-liberalnych mediów ze względu na swą radykalnie antyaborcyjną wymowę. Ukazuje ohydne oblicze przemysłu zabijania nienarodzonych i sprzyjającej mu propagandy. Chociaż wydana z początkiem zeszłego roku książka małżeństwa reporterów Phelima McAleera i Ann McElhinney (Gosnell: The Untold Story of America's Prolific Serial Killer – „Gosnell: nieopowiedziana historia wielokrotnego, seryjnego zabójcy”) szybko wzbiła się na trzecie miejsce bestsellerów Amazona, media informowały o niej bardzo niechętnie. „New York Times” początkowo nawet próbował ocenzurować listę wydawniczych hitów, odmawiając umieszczenia na niej niewygodnej pozycji.

 

Podobnie rzecz się miała z opartym na książce filmem, którego producentami byli wspomniani autorzy. Zbiórka pieniędzy na sfinansowanie produkcji przyniosła w ciągu 45 dni aż 2,3 miliona dolarów. Na obraz złożyło się 30 tysięcy darczyńców. Mimo to, masowe media nie kwapią się z zamieszczaniem informacji na temat „Gosnella” ani go recenzować. Prezentowany od 12 października w 673 kinach obraz zatytułowany Gosnell: The Trial of America's Big Serial Killer („Gosnell: proces wielkiego, seryjnego mordercy z Ameryki”) tylko przez pierwsze trzy dni wyświetlania przyniósł wpływy w wysokości 1, 236 miliona dolarów. Jak informuje portal Life Site News, spośród największych mediów dostrzegły go tylko „Los Angeles Times” oraz „Forbes”. Ten ostatni zdobył się nawet na ostrożne pochwały wobec filmu.

 

 

Kermit Gosnell to aborcjonista z Filadelfii. W maju 2013 roku został uznany winnym zamordowania żywo urodzonych trojga niemowląt, które pierwotnie miały zginąć w trakcie „zabiegów” aborcyjnych. Proces został zignorowany przez media. Nie uważały one za korzystne przybliżanie czytelnikom, słuchaczom oraz widzom szczegółów sprawy, która przypominała filmowy koszmar.

 

 

Placówka, w której Gosnell dokonywał swoich odrażających zbrodni, nie była kontrolowana przez 17 lat. Przechowywane w niej były fragmenty ciał zabitych dzieci. Tym z ofiar, które przeżyły aborcje, niemedyczny personel przecinał rdzenie kręgowe nożyczkami. Wśród zarzutów wobec Gosnella znalazło się także nieumyślne spowodowanie śmierci jednej z „pacjentek”.

 

Makabryczne szczegóły interesu Gosnella głęboko zaszokowały i oburzyły członków ławy przysięgłych, a także osoby zgromadzone na sali rozpraw. Równocześnie, proces był wyciszany przez główne amerykańskie media. „Niezręczną” ciszę, jaka go otaczała, odnotowało wówczas wielu komentatorów.

 

- Odmawiając recenzowania filmu, media ignorują historyczny obraz o autentycznym przypadku, ale także mówią trzydziestu tysiącom ludzi, że ich rekordowa społecznościowa akcja nie jest ważna i nie ma znaczenia – skomentował medialną cenzurę McAleer. – Nic dziwnego, że nikt [nie ufa] mediom – stwierdził.

 

Reżyser filmu, Nick Searcy stwierdził, że film opowiada wyjątkową historię, która jego zdaniem była celowo pomijana w debacie medialnej. Dodał, że nigdy nie chciał nakręcić filmu, który by mówił ludziom, jak myśleć. - Staraliśmy się zrobić z tym filmem coś, co obie strony tego problemu mogą zobaczyć i z czego mogą skorzystać. Nie martwię się tym, jakie będą ich wnioski. Chcę tylko, żeby zapoznali się z tymi informacjami, a potem będą mogli z nimi zrobić, co zechcą – tłumaczył.
Dodał jednak: - Nie wyobrażam sobie, by istniał ktokolwiek, kto by popierał to, co robił doktor Gosnell. Searcy stwierdził także, że historia została przekształcona w film fabularny, a nie dokumentalny, przez co zapewnia widzom bardziej emocjonalnie, autentyczne przeżycia.


- To naprawdę dobry film (…) To było dla mnie bardzo ważne. Nie chciałem zrobić czegoś, co by było jedynie kazaniem. Nic z tych rzeczy – przekonywał.

 

 

Źródło: LifeSiteNews.com

RoM, AS

 

 


DATA: 2018-10-17 12:15
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
18
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

"Oto świat bez śmierci. Świat śmierci bez mordu. Świat mordu bez rozkazu. Rozkazu - bez głosu. Świat głosu bez ciała. I ciała bez Boga. Świat Boga bez imienia. Imienia bez losu." Ten fragment z Jacka Kaczmarskiego dotyczy wprawdzie innego wydarzenia, ale pasuje doskonale do "zabiegów, mających na celu dobro reprodukcyjne kobiet". Cokolwiek to znaczy. O ile w ogóle coś znaczy ten bełkot genderowej nowomowy. Requiem aeternam dona eis, Domine, et lux perpetua luceat eis. Requiescant in pace. Amen. Te Deum quaesumus: Kyrie eleison. Christe eleison...
27 dni temu / rozbawiony (choć tym raczej nie bardzo)
 
Gdyby w Polsce chociaż na płytach się ukazał, bo na kina nie liczę. Ale kto to zrobi?
28 dni temu / Iw
 
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus! W przypadku filmu "Kler" mamy do czynienia z natarczywym promowaniem, a tu zakaz i cenzura. Właśnie na taki film warto wyprawić się do kina. "Gosnell" i wiemy wszystko. Króluj nam Chryste!
28 dni temu / Yamamoto
 


 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2017 by
INSTYTUT EDUKACJI SPOŁECZNEJ I RELIGIJNEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Fundacji Instytutu Edukacji Społecznej i Religijnej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.