W gablotach reklamowych w polskich miastach pojawił się ciekawy plakat. Przedstawia on dziecko w łonie matki, symbolicznie ułożone w kształcie serca. Takie wyrażenie troski o życie poczęte rozwścieczyło zwolenników aborcji.
W Krakowie, podobnie jak w innych polskich miastach, w gablotach reklamowych można dostrzec wyjątkowy plakat. Na białym tle widać dziecko w łonie matki, które charakterystycznie układa się w kształt serca.
Wesprzyj nas już teraz!
Ta symboliczna scena – pokazująca troskę o życie poczęte – rozwścieczyła zwolenników tzw. aborcji na życzenie. Wandale pobazgrali jeden z plakatów, malując na nim piorun – symbol znany z wulgarnych strajków feministek – oraz słowo „zdrajcy”.
Trudno orzec kto miałby być owym „zdrajcą” – czy mowa o właścicielu powierzchni reklamowej czy też inicjatorach akcji plakatowej w obronie życia?
{galeria}
Fot. PCh24.pl
Echa akcji widać też w mediach społecznościowych. Osoby, którym bliska jest troska o życie innych, wyrażają swoje uznanie dla przekazu plakatu. Hejterzy spod znaku pioruna, próbują nieudolnie ośmieszyć akcję sugerując – w oderwaniu od symboliki i przekazu akcji, że skoro płód rozwija się w sercu, więc aborcja będzie konieczna, czy też odsyłając autorów plakatu na lekcje biologii.
Swoją drogą ciekawi – gdzie owi krytycy teraz powołujący się na wiedzę naukową byli, kiedy w szkole uczono, że życie ludzkie zaczyna się od chwili poczęcia?
MA