DZIŚ JEST:   06   GRUDNIA   2019 r.

Pierwszy Piątek
Św. Mikołaja z Miry
Św. Marii Carmen Sallés y Barangueras
 
 
 
 


Polonia Christiana nr 70  >   TEMAT NUMERU: A WY, ZA KOGO M NIE UWAŻACIE?

Za kogo mnie uważacie?

Za kogo mnie uważacie?

Kogo dotyczy to pytanie z Ewangelii według świętego Mateusza? Oczywiście, Jezusa Chrystusa. Ale gdyby tak w Jego miejsce wstawić katolickiego kapłana? Za kogo ich uważamy? Jakże wielu stwierdza dziś – i to z dumą – że nie chodzi do kościoła, bo nie wierzy księżom albo – jak sprawę stawiają niektórzy – w księży. Czy chcą pamiętać, że kapłan jest drugim Chrystusem? Czy pamiętają o tym sami kapłani?

 

Kapłan jest drugim Chrystusem w momencie sprawowania kultu, w momencie sprawowania sakramentów i zawsze, kiedy dokonuje tego, do czego został powołany. Podczas konsekracji wypowiadając słowa Pana Jezusa mówi: „To jest ciało moje”. A to przecież nie jest jego ciało, ciało księdza, konkretnego człowieka, tylko ciało Chrystusa. Kiedy kapłan chrzci albo rozgrzesza używa formuły: „Ja”, na przykład: „Ja ciebie chrzczę” – aby zaznaczyć, że to Chrystus działa w tym momencie – pisze ksiądz Tomasz Jochemczyk, komentując znaną w Kościele prawdę katolicką.

 

Będąc drugim Chrystusem, kapłan staje się tym samym Jego obrazem dla wiernych i świata. Dlatego nie ma na tym świecie, oprócz samej Eucharystii, nic świętszego od świętego kapłaństwa i nic gorszego od kapłaństwa zepsutego. Święte kapłaństwo jest tak wielkim darem od Pana Boga, który zechciał grzesznego człowieka uczynić szafarzem swych świętych sakramentów, że święty Franciszek z Asyżu mówił, iż gdyby na swojej drodze spotkał anioła i kapłana, to najpierw przyklęknąłby przed kapłanem. On
sam, ze względu na wielki szacunek do kapłaństwa, nigdy nie zdecydował się przyjąć święceń kapłańskich, pozostając diakonem.

Powyższy tekst jest tylko FRAGMENTEM artykułu opublikowanego w magazynie "Polonia Christiana".

zamów e-wydanie   zamów wydanie papierowe
 

Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
5
 
 
 

 

Na symbolicznym cmentarzu ofiar obławy augustowskiej w Gibach – miejscu rocznicowych obchodów – trwa montaż nowego, dziesięciometrowego, drewnianego krzyża. Dawny krzyż został – co było konieczne z powodu jego wieku i stanu technicznego – zdemontowany. Prace prowadzone są na zlecenie Związku Pamięci Ofiar Obławy Augustowskiej 1945.

 
 

Pod koniec III wieku Anatolia (teren obecnej Turcji), była jedną z bogatszych prowincji Imperium Rzymskiego. Zamieszkiwali ją głównie greccy potomkowie zdobywców prowadzonych przez Aleksandra Macedońskiego, który swe piętno wycisnął na tej ziemi sześć wieków wcześniej. Dzielili oni te tereny z osadnikami z Italii oraz licznym gminami chrześcijańskimi, które mimo wielu prześladowań dotrwały do czasów cesarza Dioklecjana, ostatniego z cesarzy prześladujących wyznawców Jezusa.

 

Amerykańscy prawnicy zamierzają wzbogacić się na kryzysie związanym z nadużyciami seksualnymi duchownych. Szykuje się nowa fala pozwów w tej kwestii – podaje Life Site News za Associated Press. Juryści chcą skorzystać z przedłużających okres przedawnienia przepisów ustanowionych w kilkunastu stanach. Dzięki temu możliwe stają się pozwy dotyczące spraw sprzed dziesięcioleci. To szansa nie tylko na odszkodowanie dla ofiar, lecz także suty zysk dla prawników.

 

Radni koalicji PO – Forum Mniejszości Podlasia przygotowali uchwałę ws. skierowania do sądu administracyjnego decyzji wojewody podlaskiego, który unieważnił uchwałę radnych koalicji odbierającą białostockiej ulicy imię majora Zygmunta Szendzielarza „Łupaszki”. Głosowanie nad uchwałą przeciw decyzji wojewody już 9 grudnia.

 

 

Czwartek był we Francji ogólnokrajowym dniem protesu przeciw reformie systemu epmerytalnego i całej społeczno-ekonomicznej polityce prezydenta Macrona, który w opinii protestujących prowadzi do zubożenia społeczeństwa i coraz głębszego rozwarstwienia.


Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 

Copyright 2019 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.