Koncern Procter&Gamble zaangażował się w kampanię promującą równość płci, mającą być odpowiedzią na feministyczny ruch „Me Too”. W spocie marki Gillette krytycznie przedstawiono sytuacje, które są traktowane jako typowo męskie zachowania. Kampania została szeroko skrytykowana przez internautów.
Twórcy spotu Gillette zachęcają mężczyzn do bycia „najlepszą wersją siebie” i promowania „lepszych” postaw, m.in. względem kobiet. W reklamie negatywnie przedstawiono obraz „typowego mężczyzny”, który jest seksistą, wdaje się w bójki i jest negatywnym wzorem dla dzieci. Koncern Procter&Gamble zapowiedział, że będzie przeznaczał duże środki na kampanie równościowe. W mediach można znaleźć informację o milionie dolarów rocznie, które trafią m.in. do organizacji feministycznych, które miałyby pomagać w kształtowaniu nowego, „właściwego” wizerunku mężczyzny.
Wesprzyj nas już teraz!
W spocie w szczególny sposób ujęto obaz mężczyzny jako tego, który znęca się nad innymi, traktuje kobiety w sposób instrumentalny oraz molestuje je seksualnie. Serwis dla kobiet ofeminin.pl zwraca uwagę, że reklama ma na celu „wezwanie mężczyzn do wzięcia odpowiedzialności za zmianę negatywnych stereotypów płciowych i aktywny udział w przeciwdziałaniu dyskryminacji. Stereotypy płciowe i patriarchat mają negatywne konsekwencje nie tylko kobiet i nie tylko one powinny być zaangażowane „w walkę o lepsze jutro” – czytamy w serwisie.
Spot Gillette spotkał się ze zdecydowaną krytyką internautów. W komentarzach w sieci można przeczytać wpisy oburzenia klientów, którzy dotychczas kupowali produkty koncernu Procter&Gamble. Wielu z nich zapowiada, że zrezygnują ze wspierania marki i kupowania produktów Gillette. Podkreślają, że w ten sposób marka „niszczy sobie reputację” i „dopuszcza politykę”. Internauci wprost piszą, że spot jest „atakiem na mężczyzn”.
Oburzeni internauci są również zdania, że reklama jest skierowana do feministek, a także „szerzy nienawiść i krytykuje wszystko co związane z byciem mężczyzną”.
Źródło: rp.pl, ofeminin.pl, Twitter, YouTube
WMa