DZIŚ JEST:   19   STYCZNIA   2020 r.

II Niedziela Zwykła
Św. Józefa Sebastiana Pelczara
Św. Henryka, biskupa
 
 
 
 

USA: czy szpitale podporządkują się transgenderowej wizji łamiącej sumienia?

USA: czy szpitale podporządkują się transgenderowej wizji łamiącej sumienia?
Fot. Pixabay

Nad konsekwencjami zmian w wymiarze bioetycznym, jakie wywołuje agresywna filozofia transgenderyzmu, zmuszająca lekarzy do okaleczania pacjentów i wykonywania operacji niezgodnych z ich sumieniem, pisze prawnik i znany publicysta amerykański Wesley J. Smith.

 

Pisarz wskazuje, że na konkretne decyzje medyków leczących ludzi wpływa już nie sama wiedza, lecz coraz częściej szeroko rozumiana kultura, na którą składają się polityka, medialna narracja czy nawet precedensowe wyroki sądowe.

 

Autor bestsellerowej publikacji „Kultura śmierci. Gdy medycynie wolno szkodzić” przyznaje na łamach „The American Spectator”, że do refleksji pobudziła go sprawa katolickiego szpitala w Sacramento w stanie Kalifornia, który został pozwany do sądu za to, że odmówił pacjentce wykonania histerektomii – zabiegu chirurgicznego usunięcia macicy. Ta zdrowa kobieta zapragnęła zostać mężczyzną, a interwencja chirurgiczna miała być początkiem jej płciowej transformacji. Tymczasem usunięcie zdrowego organu w sytuacji, gdy nie występuje żadna biologicznie uwarunkowana patologia, jest sprzeczne z katolickim systemem etycznym, którym kieruje się w swym postępowaniu szpital. W świetle tych norm żądanie pacjentki jest bowiem prośbą o okaleczenie.

Smith wskazuje na szerokie implikacje tej sprawy w odniesieniu do wolności wyznawania religii, ukazując jak współczesny świat medycyny na dobre rozstaje się z tradycyjną etyką, skazany na spełnianie najbardziej radykalnych i wymyślnych żądań pacjentów.

Zdaniem publicysty, w swych ekstremalnych żądaniach transgenderyzm przypomina chorobę umysłową polegającą na zaburzeniach tożsamości i integralności ciała (BIID – apotemnofilia). Osoby cierpiące na te zaburzenia są przekonane, że ostatecznym celem ich życia jest posiadanie niepełnosprawnego ciała. Często pragną oni amputacji konkretnej kończyny, gdyż, jak twierdzą, nie pasuje ona do ich paradoksalnie „niekompletnego ciała”. Obsesja ta jest na tyle silna, że niektórzy specjalnie się okaleczają – uszkadzają kręgosłup czy doprowadzają się do ślepoty.

Według naukowca, nie ma różnicy między biologicznym mężczyzną żądającym operacji zmieniającej jego ciało, gdyż identyfikuje się z kobietą, a pacjentem cierpiącym na BIID, który pragnie pozbyć się zdrowych elementów ciała, by poczuć się w końcu dobrze w swoim ciele. Zresztą, dzięki niektórym koryfeuszom współczesnej psychiatrii, karmiących się ideologicznymi przesłankami transgenderyzmu, już sama apotemnofilia przestaje być już nazywana chorobą. Osoby cierpiące na te zaburzenia doskonale pasują do kolejnych „zamkniętych w niechcianym ciele” bohaterów transgenderowej narracji, narzucanej dziś tak często współczesnej kulturze.

„Jeśli nie zatamujemy tego moralnego krwotoku w kulturze, może już za 10 lat operacje polegające na okaleczaniu i czynieniu ciała niepełnosprawnym będą powszechnie dozwolone w szpitalach Zachodu, a za 15 lat szpitale i lekarze stracą prawo sprzeciwiania się” – ostrzega starszy doradca w Center on Human Exceptionalism w Discovery Institute, a Peter Skurkiss z LifeSiteNews.com wtóruje: „To nie może dobrze się skończyć. Albo Ameryka się obudzi, albo ostatecznie osunie się w przepaść”.

 

Źródło: KAI

RoM

 

 


DATA: 2019-09-30 22:10
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
4
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Prawda.
3 miesiące temu / Gosc
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.