DZIŚ JEST:   28   MAJA   2020 r.

Bł. Lanfranka z Bec
 
 
 
 


Polonia Christiana nr 36  >   TEATR OBRZYDLIWOŚCI

Temida Stankiewicz-Podhorecka

Teatr - zabijanie tożsamości narodowej


Żyjemy w czasach rozchwiania wszystkich wartości. Na naszych oczach przez świat przetacza się antychrześcijańska rewolucja, niczym walec tratując po drodze wszystko co dobre, normalne, zgodne z prawem naturalnym. Nowa lewica i neoliberalne środowiska polityczno-medialne wbijają nam do głów, iż bycie Polakiem, a do tego jeszcze katolikiem, nie ma najmniejszego sensu. Że być Polakiem, to dzisiaj raczej wstyd.
 
Klimat antypolskości towarzyszy dziś większości przedsięwzięć realizowanych niemal we wszystkich przestrzeniach naszego życia: w polityce, gospodarce, nauce, edukacji i w mediach. Ale najbardziej spektakularną przestrzenią, najsilniej oddziałującą na odbiorcę jest kultura, w której niezwykle ważną rolę pełni teatr. A ten przecież należał kiedyś do sztuki wysokiej i ma tak piękne karty w swoich dziejach, jak na przykład podczas drugiej wojny światowej, okupacji niemieckiej czy podczas stanu wojennego. Teraz zaś teatr ochoczo bierze aktywny udział w niszczeniu polskości.

Naturalnie, nie dotyczy to wszystkich teatrów w Polsce, niemniej o większości z nich można powiedzieć, że prezentowane na ich scenach przedstawienia nie kierują widza ku patriotyzmowi, nie kształtują ducha patriotycznego czy świadomości narodowej, lecz nienawiść do własnego kraju. Słowo „patriotyzm” rzadko tu pada, a jeżeli już, to wyłącznie w celach prześmiewczych. Tak więc, jeśli teatr wciąż kształtuje tożsamość, to jest to tożsamość antynarodowa i antychrześcijańska, zwłaszcza antykatolicka. Bo antynarodowość w przedstawieniach zazwyczaj idzie w parze z antykatolickością.

Obserwując wnikliwie życie teatralne i w ogóle kulturalne, trudno się oprzeć wrażeniu, że istnieje scenariusz – bardzo precyzyjnie przygotowany przez pewne środowiska – według którego systematycznie dokonuje się dziś niszczenia kultury zakorzenionej w chrześcijaństwie. Chodzi o to, by całkowicie tę kulturę przeformułować, zmienić hierarchię wartości, i w miejsce kultury wprowadzić antykulturę – antysztukę, antyteatr, antyliteraturę… Dlaczego? Bo kultura, jak wiadomo, jest najbardziej bezpośrednim nośnikiem i przekaźnikiem wartości, które budowano przez wieki i których nie można oderwać od tradycji. Ta z kolei jest nieodłącznie związana z cywilizacją chrześcijańską. A to znaczy, że wartości chrześcijańskie stanowią fundament, podstawowy trzon kultury. Łączą się z tym wzorce zachowania, styl życia, relacje międzyludzkie, no i oczywiście twórczość artystyczna. Na straży tychże wartości od pokoleń twardo stoi Kościół broniący tradycji w jej najszlachetniejszym wydaniu.

Tymczasem lewicowo‑liberalne ideologie i ich pochodne próbują dziś zawładnąć światem i przejąć rząd dusz. Czynią to głównie przez kulturę, przez sztukę. Film, literatura, sztuki plastyczne, teatr, a także nauki humanistyczne poddaje się nieustannej presji odcinania się od tradycji. Finansowanie przez państwo tego typu przedsięwzięć stanowi realizację owego scenariusza...

Powyższy tekst jest tylko FRAGMENTEM artykułu opublikowanego w magazynie "Polonia Christiana".

zamów e-wydanie   zamów wydanie papierowe
 

Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 

 

1981 – zmarł kardynał Stefan Wyszyński (ur. 1901). Po śmierci prymasa Augusta Hlonda w 1948 roku został mianowany arcybiskupem metropolitą gnieźnieńskim i warszawskim oraz prymasem Polski. Przez następne lata pewną ręką kierował Kościółem polskim.

 
 

Według chrześcijańskiej prawniczki Inny Zagriebiny, przez Rosję narasta trend prawnego ścigania za łamanie surowych zasad prowadzenia działalności misyjnej w sieciach społecznościowych. Prokuratura śledzi tego rodzaju wiadomości nie tylko na stronach organizacji religijnych i osobistych stronach duchowieństwa, ale także aktywnych uczestników tych portali.

 

Obecna epidemia ujawniła brak zaufania obywateli do instytucji państwowych – w szczególności zaś do polityków, i to na całym świecie. Tam, gdzie nie poradziły sobie władze, lukę natychmiast wypełniły organizacje społeczne, zwykli ludzie, ale i… mafie.

 

Zachęcam biskupów do odwoływania ogólnych dyspens od uczestnictwa w niedzielnych Mszach św. Sugeruję, aby utrzymać dyspensę dla osób w podeszłym wieku, osób z objawami infekcji oraz osób, które czują obawę przed zarażeniem – podkreśla w wydanym w środę komunikacie przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Stanisław Gądecki.

 

Od pewnego czasu obserwujemy rozwój kolejnego etapu feministycznej propagandy. Tak zwana aborcja nie musi już oznaczać tragicznego wyboru, dramatu kobiety, ratowania jej życia, nie musi być mniejszym złem, skróceniem cierpienia upośledzonego płodu, które chwilę po porodzie i tak umarłoby w cierpieniach – bo przecież rozrywane na kawałki szczypcami albo trute chemicznym roztworem nie cierpi...


Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 

Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.