DZIŚ JEST:   21   LUTY   2019 r.

Św. Piotra Damianiego, Doktora Kościoła
Św. Roberta Southwella
 
 
 
 

Szkoła bez katechezy. Hiszpańscy jezuici eksperymentują z edukacją

Szkoła bez katechezy. Hiszpańscy jezuici eksperymentują z edukacją
fot. lhys / freeimages.com

Hiszpańscy jezuici postanowili przeprowadzić edukacyjny eksperyment. Szkoła bez klas, ławek i lekcji, egzaminów i ocen – zainspirowani fińskimi doświadczeniami zakonnicy chcą stworzyć „szkołę XXI wieku”. Czy będzie to szkoła katolicka?

 

W Raimat hiszpańscy jezuici prowadzą „eksperyment” w przedszkolu, piątej klasie podstawówki i w liceum. Zakonnicy planują „wprowadzić w XXI wiek” kolejne prowadzone placówki, a Towarzystwo Jezusowe jest w Hiszpanii edukacyjną potęgą.

 

W szkole Claver w Raimat część uczniów już nie uczy się w tradycyjnych klasach: zniknęły ławki, biurko nauczyciela. Zniknęły też lekcje, klasówki i oceny. Zamiast tego uczniowie uczą się w 60 osobowych grupach, w których pracuje „zespół” trzech nauczycieli prowadzących poprzednio różne przedmioty. Zachowano jedynie tradycyjne lekcje matematyki i języka niemieckiego. Uczniowie koncentrują się na… projektach, mających łączyć różne dziedziny wiedzy, komunikacji i budowaniu relacji.

 

Jezuicka szkoła w Raimat jest placówką… katolicką. W ramach „eksperymentu” jezuici zrezygnowali jednak z katechezy. Oczywiście, eksperci od edukacji chwalą, a „Gazeta Wyborcza” cieszy się z „postępu”.

 


Źródło: „Gazeta Wyborcza”

mat

 


DATA: 2015-05-15 20:58
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

@Angela! Ten, kto nie potrafi czegoś powiedzieć, to tego nie wie!!! Jeżeli wiesz co jest przyczyną wzrostu głupoty młodych, to napisz. Wymienić parę przyczyn, to przecież parę słów.
ponad 3 lata temu / zgred
 
Nie podajesz jakichkolwiek merytorycznych argumentów, tylko własne mniemania. A może masz za zadanie promować ideologię demoralizacji na tym forum ?
ponad 3 lata temu / do Angeli
 
Postepujaca glupota mlodego pokolenia to owoc zupelnie czegos innego ( i nie jest to wychowanie bezstresowe i komputeryzacja, jak wielu sie wydaje), ale to juz temat na inna dyskusje. W kazdym razie jestem przekonana ze pokutujaca przez dziesieciolecia metoda "zakuć bezmyślnie ze strachu przed ocena i potem zaraz zapomniec", na pewno jest bez sensu.
ponad 3 lata temu / Angela
 
@Angela. Piszesz: "Sama metoda eksperymentu jest dobra". Pytam w związku z tym: dobra nawet wtedy gdy dotychczasowe doświadczenia pokazują że tego rodzaju eksperymenty (oparte na wychowaniu bezstresowym) prowadzą do głębokich zniszczeń psychologiczno-moralnych w ludziach na których prowadzi się te eksperymenty? Ponadto, dziecko nie poddane przymusowi nie przyswoi sobie wiedzy która go w danej chwili nie interesuje. A gdy w późniejszych latach dziecko (czy już dorosły) stwierdzi że jednak warto by dane zagadnienia znać, to ma ogromne problemy z nadrobieniem straconego czasu. Ale jeśli taki jest cel współczesnej szkoły publicznej - wychować obywateli którzy będą potulnie popierać władzę i grzecznie żyć w syfie, zamiast myśleć samodzielnie i buntować się by ten syf posprzątać...
ponad 3 lata temu / Rozczarowany
 
@ma! Jeżeli szło się do remizy w określonym celu, np. pozyskania czyichś względów, to oczywiście tak.
ponad 3 lata temu / zgred
 
@zgred: to zależy jaka balanga. Np. tradycyjna w przysłowiowej remizie strażackiej mogła być bardzo ale to bardzo stresogenna... :)
ponad 3 lata temu / ma
 


 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2017 by
INSTYTUT EDUKACJI SPOŁECZNEJ I RELIGIJNEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Fundacji Instytutu Edukacji Społecznej i Religijnej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.