DZIŚ JEST:   27   MAJA   2020 r.

Św. Augustyna z Canterbury
Św. Fryderyka, biskupa
 
 
 
 


Polonia Christiana nr 57  >   FELIETONY

Krystian Kratiuk

Sześć prawd niewiary

#HISTORIA    #KOŚCIÓŁ    #WIARA    #NAUKA

Jeden, święty, powszechny i katolicki. Wierzysz w taki Kościół? Toś jest cymbał, dyletant, zaściankowiec i zmurszały tradycjonalista, co to nie dość, że liczy modlitwy i brnie w kierunku herezji neopelagianizmu, to na dodatek jest bezdusznym fanatykiem czyniącym z doktryny ideologię. Ponadto, dzielisz Kościół i ciągle stwarzasz problemy.

 

Czy tego typu słowa pod swoim adresem możemy dziś usłyszeć z prasy lewicowej? Z ust liberalnych spikerów w telewizji? Przeczytać na popularnych portalach internetowych? Owszem, ale nie tylko. Słowa te słyszymy z ust przedstawicieli władzy. Jakiej władzy? Czyżby urzędników ONZ? Biurokratów z UE? Członków polskiego rządu?! Nie. Z ust najwyższych przedstawicieli władzy… kościelnej.

 

Oczywiście nie wszystkich, za to wielce prominentnych. Trudno więc dziwić się katolikom mniej znaczącym w kościelnej hierarchii, że podchwytują te słowa, w związku z czym z dnia na dzień powiększa się grono katolików walczących. Czyżby więc powrót do idei Ecclesia militans? Nic z tych rzeczy. Chodzi o katolików walczących z… katolikami wiernymi Tradycji i kościelnemu Magisterium. Rośnie ich liczebność oraz brawura w podejmowaniu rękawicy – głównie oczywiście w internetowych komentarzach.

 

Warto się więc zastanowić, jakiego Kościoła chcieliby ci nasi bracia, którzy – często nie z własnej winy – pogubili się i odeszli w świat marzeń o nowym „Kościele”. Nie z własnej winy, bo trudno przecież mieć pretensje do wiernych, którzy ufają słowom biskupów i innych duchownych, z radością powielanych na stronach neokatolików. Oto więc spis prawd nowego Kościoła, który chcą budować neowalczący:

 

Po pierwsze: w czasach Pana Jezusa nie było dyktafonów. Stąd nie można uznać, że Chrystus powiedział to, co zapisano na kartach Ewangelii. Nie trzeba więc trzymać się litery Pisma Świętego, ale jego „ducha”, który postępowi kapłani sami będą interpretować – jak kto chce, dla każdego coś miłego.

 

Po drugie: skoro wszyscy chrześcijanie wierzą w Chrystusa, to trzeba wszystkim – bez żadnych warunków wstępnych – umożliwić przyjmowanie Komunii Świętej. I nie jest ważne, czy chrześcijanin ów jest akurat w stanie grzechu ciężkiego, czy też może w ogóle jest… poza Kościołem. Czy to kalwin, czy luteranin, należy mu się Komunia Święta z samej racji posiadania przezeń godności ludzkiej! A że nie wierzy w realną obecność Jezusa Chrystusa w Najświętszym Sakramencie? A że nie wierzy w dziewictwo Niepokalanej? A że jego upór w trwaniu w grzechu niesie zgorszenie dla innych? Nic to! Należy się!

 

Po trzecie: nie trzeba się za dużo modlić. Nabożeństwa nie są zbyt popularne wśród młodzieży, a skoro młodzież jest przyszłością Kościoła, to pod nią musimy wszystko skroić. Modlitwy więc nie trzeba zbyt nachalnie promować – jeśli już, to spotkania, braterstwo i szeroko pojęta miłość. Pan Bóg nie liczy naszych paciorków, trzeba być po prostu dobrym człowiekiem. A jeśli już się modlić – to koniecznie z innowiercami, z buddystami, muzułmanami i innymi. Bo Bóg jest wszystkich.

 

Po czwarte: Bóg kocha wszystkich ludzi, nie tylko mężczyzn, więc dopuszczenie do stanu kapłańskiego wyłącznie osób płci męskiej zakrawa na kpinę i skandal. Diakonisy więc to absolutne minimum; kapłanki i biskupki muszą stanowić kolejny krok na tej drodze. A kto się z tym nie zgadza, ten nie rozumie Bożego planu zbawienia, który jest dla wszystkich, nie tylko dla mężczyzn. A ci przecież już swoje porządzili.

 

Po piąte: księża – jeśli już są mężczyznami – powinni mieć żony. Bo jakże to tak, przecież chłop bez baby nie wytrzyma, to okrutne, nieludzkie i nieżyciowe. Chyba, że homoseksualista – on może żyć bez kobiety, bo przecież miłość to najpiękniejszy dar, a sam Pan Jezus nigdy nie powiedział nic złego o gejach. Trzeba więc czym prędzej znieść celibat, jednocześnie zmieniając podejście do związków jednopłciowych.

Powyższy tekst jest tylko FRAGMENTEM artykułu opublikowanego w magazynie "Polonia Christiana".

zamów e-wydanie   zamów wydanie papierowe
 

Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
1
 
 
 

Skomentuj artykuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 
 

1871 – komunardzi zamordowali arcybiskupa Paryża Jerzego Darboy. Ciało złożono w masowej mogile na cmentarzu Père la Chaise. Już po upadku Komuny Paryskiej odbył się pogrzeb arcybiskupa w paryskiej katedrze Notre-Dame (ur. 1813).

 
 

Policja rozwiązała ostatecznie we wtorek jedną z najstarszych pielgrzymek na Jasną Górę. Grupa łowiczan kontynuujących od rana rozpoczęty w poniedziałek marsz, została zmuszona do jego zakończenia.

 

Gubernator Minnesoty, wbrew wcześniejszym wytycznym, zgodził się na wznowienie publicznych zgromadzeń religijnych. Ogłosił to kilka dni po tym, gdy biskupi zdecydowali się przywrócić odprawianie Mszy z udziałem wiernych wbrew zarządzeniom władz stanowych, które uznali za krzywdzące.

 

Prawne uznanie surogacji uderzy w ludzkie prawa – przestrzegają obrońcy życia wobec nasilenia w ostatnim czasie prób zalegalizowania tej praktyki na skalę światową. Zwolennicy tak zwanego macierzyństwa zastępczego zupełnie przemilczają fakt, że jest to nowa forma handlu dziećmi i wyzyskiwania kobiet będących w potrzebie. Coraz chętniej z tego procederu korzystają pary homoseksualne.

 

COVID-19 ma w Unii Europejskiej przyspieszyć cyfryzację sektora rolno-spożywczego. To ważny aspekt nowej wspólnotowej polityki żywnościowej i strategii Farm to Fork („od pola do stołu”), która podkreśla, że ​​wszystkie podmioty w łańcuchu żywnościowym powinny wykorzystywać rozwiązania technologiczne i cyfrowe, aby osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju.


Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 

Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.