DZIŚ JEST:   16   PAŹDZIERNIKA   2019 r.

Św. Jadwigi Śląskiej
Św. Gerarda Majelli
 
 
 
 

Samochód z „dieslem” nie wjedzie do miasta? Pomysł rządu może opierać się na błędnych założeniach

Samochód z „dieslem” nie wjedzie do miasta? Pomysł rządu może opierać się na błędnych założeniach
Zdjęcie ilustracyjne. Źródło: pixabay.com (Free-Photos)

„Rząd rusza na wojnę z dieslami” – podaje portal Radia Zet informując, że nad nowymi przepisami pracować mają aż trzy resorty. Zmiana ma być oczywiście motywowana względami ekologicznymi. Tymczasem najnowsze doniesienia wskazują, że nie taki „diesel” straszny, jak go malują.

 

„Wjazd tylko dla samochodów spełniających określone normy spalania czy zakaz poruszania się po mieście samochodami z silnikiem diesla – to może się znaleźć w przygotowywanej ustawie” – czytamy na wiadomosci.radiozet.pl. Ustawa ma być opracowywana przed pracowników ministerstwa przedsiębiorczości i technologii, inwestycji i rozwoju oraz infrastruktury.

 

Serwis odnotowuje, że zakazy motywowane ekologizmem obowiązują w wielu miastach Europy, zaś zmiana przyniosła efekty – w Berlinie tlenków azotu spadł w powietrzu o 16 proc., a zachorowania na choroby płuc u dzieci od 4 do 8 proc. Z doniesień portalu dowiadujemy się także, że „w Warszawie samochody odpowiadają za 60 procent zanieczyszczeń w powietrzu”. Niestety nie wiadomo skąd pochodzą takie wyliczenia.

 

Wiadomo natomiast, że nowsze doniesienia zaprzeczają „czarnej legendzie” silników wysokoprężnych. „Aktualne dane z Niemiec sugerują, że diesle wcale tak bardzo nie przyczyniają się do złego stanu powietrza” – podał na początku września serwis moto.rp.pl.

 

„W Niemieckich mediach coraz częściej pojawia się stwierdzenie, że stare pojazdy z silnikiem diesla o normie emisji spalin między Euro 1 a Euro 5 nie wydają się mieć tak negatywnego wpływu na stężenie NO2 w powietrzu, jak zawsze zakładano. Za wszystkim stoi polityka i lobby, takich organizacji jak niemiecka pomoc środowiskowa (DUH – Deutsche Umwelthilfe). Niezależni eksperci od dawna mają wątpliwości co do sensowności tych zakazów jazdy. Chociaż Narodowa Akademia Nauk Leopoldina wezwała do zmniejszenia ogólnego ruchu i środków, takich jak opłaty drogowe w mieście, w celu zmniejszenia emisji i zwiększenia płynności ruchu to nie widzi żadnego sensu w zakazach jazdy aut z silnikami diesla. Eksperci najstarszego niemieckiego towarzystwa naukowego również nie domagają się zakazu wykorzystania silników spalinowych” – czytamy w tekście Martina Śliwy pt. „Zaskakujące dane z Niemiec. Diesle nie mają wpływu na jakość powietrza w miastach”.

 

Z kolei Ola Källenius, szef koncernu Daimler, powiedział w rozmowie z PAP, że w nowych silnikach o zapłonie samoczynnym (tzw. diesle) problem emisji tlenków azotu został wyeliminowany, co jednocześnie nie wpłynęło na wyniki. Dostrzegają to klienci, dlatego też firma zamierza nadal produkować tego typu silniki.

 

Wiele wskazuje więc na to, że uznanie walki z „dieslami” za skuteczny sposób ochrony środowiska mogło być przedwczesne, a polski rząd rozważa wprowadzenie rozwiązań, których skuteczność zaczyna być podważana.

 

 

Źródło: wiadomosci.radiozet.pl / moto.rp.pl / energetyka24.com / gosc.pl

MWł

 

 


DATA: 2019-09-19 13:07
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
5
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Nawóz krowi też śmierdzi. Dlatego miastowe na wsi wołają policję i skarżą się w sądach na zapachy obory i gospodarstwa hodowlanego. Wszystko im przeszkadza. To nie będą jeść. Ekologicznie umra z głodu.
26 dni temu / wsiowy
 
OD WIELU LAT podrozuje po naszych polskich drogach ,szczegolnie latem.JEST nie do wytrzymania jechac za tirem w bliskiej odległoscidozwolonej odległosci. MAZ ZAWSZE ZWIEKSZA ODLEGŁOSC, A JESLI JEST BEZPIECZNIE, WYMIJA KOMIN, PONIEWAZ LATEM TRUDNO JEST JECHAC PRZY ZAMKNIETYCH OKNACH. to, co zostawia za soba dislowski tir,woła o pomste do nieba. NIE TRZEBA ROBIC SPECJALISTYCZNYCH POMIAROW ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA, BY STWIERDZIC, ZE TIRY I INNE DISLE KOPCA NIEMIŁOSIERNIE. nie sposob jechac za tirem i swobodnie oddychac. ja nie moge,maz tak samo! NIETRUDNO SIE DOMYSLIC, JAKI WPŁYW NA JAKOSC POWIETRZA MAJA WYDOBYWAJACE SIE SPALINY Z RUR WYDECHOWYCH RZECZONYCH POJAZDOW. nie byłabym tak optymistycznie nastawiona do stwierdzen lobby od taboru transportu kolowego,i przyklasnac im, ze zanieczyszczenia powietrza przez rury wydechowe pojazdow z dislem sa bezpieczne.TO WIERUTNE KŁAMSTWO , ZE DISEL nie smierdzi i nie kopci trucizna.
26 dni temu / PANIULA48
 
"Ustawa ma być opracowywana przed pracowników ministerstwa przedsiębiorczości i technologii, inwestycji i rozwoju oraz infrastruktury." Po pierwsze zlikwidować te paraministerstwa, tych tzw. urzędników wysłać do prawdziwej pracy gdzieś na budowie ,poza centrum. Bardzo zmniejszy się emisja spalin i głupoty za które my musimy płacić
26 dni temu / sz.ob."
 
zakaz ma służyć np. astmatykom albo małym dzieciom które są wrażliwe na spaliny.
26 dni temu / ala wilk
 
polski nie-rzad jak zawsze spozniony zapolon ma co daje gorsze spaliny niz diesel. Wyjdzie tak jak i z bronia w razie W dotrze co do niektorych ze dlugopisy nie robily bledow a bron sama raz w roku nie wystrzeli... My czy tam oni zas wola sluchac jak giermki pani z germani i placic miliardy paru tys obcych wojsk. Do wolnosci nam wciaz jak do lotu na ksiezyc a ten sie zaczyna coraz szybciej oddalac!
26 dni temu / fastkillilumina
 
Kilka lat wstecz zakupiłam czujnik cząstek. Wskazania rosną tylko i wyłącznie w momencie kiedy zaczyna się okres grzania w domkach korzystających z pieców. Diesle jeżdżą i latem i zimą dlaczego latem stan powietrza jest bardzo dobry? ciekawe komu ten potencjalny zakaz ma służyć
26 dni temu / jb
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2019 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.