DZIŚ JEST:   29   MARCA   2020 r.

V Niedziela Wielkiego Postu
Św. Stefan IX, papież
Św. Bertold, kapłan
 
 
 
 

Posłowie bronią lekcji religii w szkołach

Posłowie bronią lekcji religii w szkołach
fot. Rafał Zambrzycki
#SEJM    #RELIGIA    #PIS    #MEN

 

Przed kilkoma tygodniami ks. bp Marek Mendyk spotkał się z minister Krystyną Szumilas, aby wyjaśnić sytuację, jaka pojawiała się gdy Ministerstwo Edukacji Narodowej wpisało naukę religii nie do ramowego a do szkolnego planu nauczania. Nowe zarządzenie MEN obniżyło rangę tego przedmiotu, a jednocześnie otworzyło furtkę do tego, żeby w przyszłości naukę religii ze szkół i przedszkoli wyprowadzić. Minister zapewniła, że przyjrzy się sytuacji i jak do tej pory nic się nie zmieniło. W tej sytuacji dziś Klub PiS złożył w Sejmie RP wniosek o zwołanie posiedzenia sejmowej komisji edukacji w sprawie nauczania religii w szkołach. Zdaniem posłów PiS, zmieniając rozporządzenie MEN próbuje zlikwidować nauczanie tego przedmiotu.

 

Jak poinformował dziś Sławomir Kłosowski, wiceszef Komisji Edukacji Nauki i Młodzieży, Klub PiS złożył wniosek o zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia komisji edukacji, gdyż oczekuje, że minister Krystyna Szumilas wytłumaczy, dlaczego usunęła religię z ramowych planów nauczania, obniżając rangę nauczania tego przedmiotu.

 

Oczekujemy, że MEN wycofa się ze swojej decyzji i przywróci religię do ramowych planów nauczania – podkreśla Kłosowski, zadając jednocześnie pytania: dlaczego ministerstwo i rząd próbują po raz kolejny majstrować przy religii, próbują usunąć religię ze szkół?

 

W marcu posłowie PiS i Solidarnej Polski zadawali już minister Szumilas podobne pytania. – Niestety, odpowiedzi pani minister ani niczego nam nie wyjaśniły, ani nas nie uspokoiły – wyjaśnia Kłosowski, dodając, że obecna inicjatywa PiS jest kolejną próbą wstawienia się za lekcjami religii w szkołach. – Naukę religii gwarantuje nam przecież Konstytucja RP oraz Konkordat. Nie można więc podejmować bez konsekwencji takich decyzji, jakie podejmuje polski rząd – zaznacza wiceszef Komisji Edukacji Nauki i Młodzieży, dodając, że PiS dołoży wszelkich starań, aby religia powróciła do ramowego planu nauczania.

 

Jak przypomina Kłosowski, nauczanie religii w szkołach regulowane jest dwoma rozporządzeniami. W pierwszym z nich – rozporządzeniu o nauczaniu religii i etyki – zapisano, że w planach lekcji uczniów mają być dwie godziny lekcji religii tygodniowo oraz że może to być zmienione jedynie za zgodą biskupa. Drugim jest rozporządzenie o ramowych planach nauczania.

 

Nowe rozporządzenie dotyczące ramowych planów nauczania w szkołach publicznych zostało podpisane w styczniu br. Ma ono wejść w życie 1 września 2012 r. – To rozporządzenie wiąże się z rozpoczętą we wrześniu 2009 r. reformą edukacji i stopniowym wprowadzaniem nowej podstawy programowej nauczania. W podstawie określone jest, czego i na jakim etapie nauki uczeń musi się nauczyć. Nie rozumiemy dlaczego przy tej okazji pani minister ruszyła sprawę religii – zaznacza Kłosowski, wyjaśniając, że w nowym rozporządzeniu o ramowych planach religia, podobnie jak etyka, wychowanie do życia w rodzinie oraz języki mniejszości narodowych czy etnicznych, znajdują się w grupie przedmiotów nieobowiązkowych. Nauczanie tych przedmiotów staje się jednak obowiązkowe, jeśli taką wolę wyrażą rodzice ucznia lub sam uczeń, jeśli jest pełnoletni.

 

pam


DATA: 2012-04-26 19:23
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 
Skomentuj artykuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.