W roku 1492 Krzysztof Kolumb, żeglując po Morzu Karaibskim, odkrył wielką wyspę, którą nazwał La Isla Española. Z czasem przyjęły się też nazwy: Española, Hispaniola, Santo Domingo. Rządy hiszpańskie trwały tam aż do XVII stulecia, kiedy zachodnią część wyspy zawojowali Francuzi. Kolonia Saint-Domingue rychło stała się prawdziwą perłą we francuskiej koronie. Tutejsze plantacje dostarczały aż sześćdziesięciu procent ówczesnej globalnej produkcji kawy oraz czterdziestu procent cukru. Liczne były uprawy kakao, bawełny, indygo. Za tym bogactwem stały jednak niezmierzone pokłady ludzkiej krzywdy. Gospodarka opierała się na pracy niewolników sprowadzanych z Afryki, harujących w pocie czoła na chwałę i bogactwo francuskiej metropolii.
Wśród czarnych niewolników szukających pocieszenia w religii olbrzymią popularność zdobyło voodoo – synkretyczna mieszanka afrykańskich wierzeń, spirytyzmu i elementów katolicyzmu.
Na ustronnych polanach w dżungli, w ciemnościach nocy rozświetlanych płomieniami ognisk i pochodni odbywały się przerażające misteria. Wyznawcy spożywali krew zarżniętych w ofierze zwierząt i wśród huku bębnów rzucali się w wir ekstatycznych tańców. Pogrążeni w transie wzywali duchy (loa), które – jak wierzyli – wstępowały w ich ciała. Na pożywce lęku przed duchami wyrosła potęga szamanów (hounganów i bokorów). Ci bowiem, stosując odpowiednie zaklęcia i rytuały, umieli ujarzmić lub przebłagać loa. Rzekomo potrafili nawet ożywić ludzkie zwłoki, które były im posłuszne (zombie)...
Powyższy tekst jest tylko FRAGMENTEM artykułu opublikowanego w magazynie "Polonia Christiana".
Social media i Big Tech zaczęły ograniczać swobodę ludzi w wyrażaniu swoich przekonań. Jeszcze bardziej podniosło to poziom społecznego napięcia. Po wybuchu protestów ruchu Black Lives Matter ludzie zauważyli stosowanie wobec nich podwójnych standardów. Jeszcze szybciej zaczęli tracić zaufanie do instytucji państwowych. Według ponad połowy Amerykanów prezydent Biden nie został legalnie wybrany – opowiadał o sytuacji w USA Gualberto Garcia Jones, publicysta katolickiego portalu z Kanady – Life Site News.
O wpływach wielkich korporacji cyfrowych na politykę mówi Cezary Krysztopa, redaktor naczelny portalu Tysol.pl.
Emerytowany arcybiskup Filadelfii Charles Chaput nie ma wątpliwości, że prezydent elekt Joe Biden nie powinien przyjmować Komunii świętej. Amerykański hierarcha w grudniowym wydaniu pisma „First Things” odniósł się do proaborcyjnych i prohomoseksualnych poglądów Demokraty.
Mateusz Ochman mówi o Instagramowej akcji promującej apostazję "#teżodchodzę". Wzięło w niej udział wiele osób, które jeszcze do niedawna nazywało się "katolickimi" blogerami czy publicystami. Zobacz program "Raport o stanie wwwiary. ASAP".
Działania podejmowane w szpitalu w Plymouth wobec Polaka, który trafił tam z urazem mózgu, nie mają nic wspólnego z medycyną, ale są celowym pozbawianiem życia ciężko chorego człowieka i przejawiają znamiona powolnej eutanazji – podkreśla Kolegium Rektorskie Katolickiego Uniwersytetu Jana Pawła II w wydanym oświadczeniu.
Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIE KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI