DZIŚ JEST:   22   STYCZNIA   2021 r.

Dzień Dziadka
Św. Wincentego Pallottiego
Św. Wincentego, męczennika
 
 
 
 


Polonia Christiana nr 23  >   CYWILIZACJA

Sławomir Skiba

Piekielny swąd


Kiedy około ćwierć wieku temu zaczęły się w Polsce pojawiać informacje o tzw. subkulturze satanistów – wiadomości o zniszczonych grobach, odwróconych krzyżach na cmentarzach, rytualnych rzeziach zwierząt, zabójstwach, czarnych mszach i związanej z nimi muzyce heavymetalowej w najcięższych jej odmianach – wzbudzały powszechną odrazę, grozę i całkowite odrzucenie. Nawet w pełni kontrolowane przez komunistyczną władzę media stały w całkowitej opozycji do tego zjawiska. Najgroźniejsze ośrodki satanizmu przyjęły więc taktykę stopniowego oswajania opinii publicznej z tym na pozór marginalnym zjawiskiem. Po dwóch i pół dekady intensywnej promocji zła zbliżamy się do przeciwległego bieguna kulturowego czy raczej antykulturowego – otwartej manifestacji satanizmu.

Mniej więcej w połowie lat osiemdziesiątych zaczęły napływać do Polski na szeroką skalę płyty, kasety audio a niedługo potem i video z kakofonicznym jazgotem muzycznym. Składał się on z dźwięków wydobywanych z elektrycznych gitar, rozdzierającego uszy gardłowego wycia na najwyższych tonach lub pomruków naprzemian z jękami, na tle podobnego do dźwięku młota pneumatycznego rytmu wybijanego na perkusji. Wraz z ową „muzyką” pojawiły się satanistyczne gadżety, zdjęcia zespołów oraz plakaty promujące kolejne albumy. Wszystko to w mrocznej stylistyce pełnej gnijących ciał, szkieletów, czaszek i grobów, w atmosferze śmierci i fascynacji wszystkim, co dotychczas budziło wstręt i odrazę jako synonim rozkładu, plugastwa i ciemności.

Powyższy tekst jest tylko FRAGMENTEM artykułu opublikowanego w magazynie "Polonia Christiana".

zamów e-wydanie   zamów wydanie papierowe
 

Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 

 

1863 – wybuchło Powstanie Styczniowe. W tym dniu Komitet Centralny ogłosił się Tymczasowym Rządem Narodowym, wezwał wszystkich obywateli do walki oraz zapowiedział uwłaszczenie chłopów. Niestety, zawiodła strona militarna powstania.

 
 

Jak poinformował wiceszef resortu sprawiedliwości Marcin Warchoł, nadanie paszportu dyplomatycznego naszemu rodakowi przetrzymywanemu przez brytyjską „służbę zdrowia” i „wymiar sprawiedliwości” w Plymouth to kwestia godzin.

 

Sejm powołał w czwartek Piotra Wawrzyka na stanowisko Rzecznika Praw Obywatelskich. To jednak nie koniec procedury. Teraz kandydaturę wiceszefa MSZ musi zaakceptować Senat.

 

„Kościół Niepokalanego Poczęcia N.M.P przy ul. Kopernika pozostanie miejscem sprawowania kultu, jednocześnie będąc też miejscem organizowania koncertów muzyki klasycznej, podobnie jak to ma miejsce w innych krakowskich kościołach” – wynika z ustaleń pomiędzy władzami Krakowa oraz krakowską kurią.

 

Francuskie ministerstwo zdrowia przedstawiło dane dotyczące powikłań poszczepiennych u osób, którym zaaplikowano szczepionkę przeciwko COVID-19. Pięć osób zmarło, a u ponad 130 stwierdzono poważne przypadki skutków ubocznych.


Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 

Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIE KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.