DZIŚ JEST:   25   SIERPNIA   2019 r.

XXI Niedziela zwykła
Św. Ludwika IX, króla
Św. Józefa Kalasancjusza
 
 
 
 

Pekin coraz mocniej naciska na realizację Agendy 2030

Pekin coraz mocniej naciska na realizację Agendy 2030

Chińczycy, tak jak zapowiadali podczas szczytu w Montrealu i sesji ONZ w Nowym Jorku, ogłosili w czwartek (28 września), że w 2019 r. rozpoczną stopniowe wycofywanie samochodów napędzanych paliwami kopalnymi i ustalili 10-procentowy limit w 2019 r. na „nowe pojazdy energetyczne”. Posunięcie to ma zmusić inne kraje do przyspieszenia wdrażania Agendy 2030 i transformacji energetycznej.

 

Chiny, największy rynek samochodowy na świecie, ustaliły, że w 2019 r. auta napędzane na prąd oraz z silnikami hybrydowymi mają stanowić 10 proc. całej sprzedaży pojazdów. W 2020 r. limit ten wzrośnie do 12 proc. rocznej sprzedaży.

 

Ministerstwo przemysłu i technologii informacyjnych w Chinach stwierdziło, że producenci, a także importerzy, będą musieli udowodnić, że co najmniej 10 proc. samochodów, które sprzedadzą na rynku chińskim w 2019 r., to „nowe pojazdy energetyczne”. Jeśli nie spełnią tego warunku, będą musieli zapłacić wysokie kary.

 

„Dzisiejsza zapowiedź Chin, to zmiana zasad gry z zakresie ograniczania emisji dwutlenku węgla i wezwanie dla UE, aby nie pozostawała w  tyle, jeśli chodzi o przemysł samochodowy” – stwierdziła w specjalnym oświadczeniu grupa lobbingowa na rzecz zrównoważonego rozwoju Transport & Environemnt (T & E).

 

- Jest to jeden z najważniejszych przepisów prawa EV na całym świecie – mówił Colin McKerracher, londyński analityk z organizacji Bloomberg New Energy Finance.

 

Julia Hildermeier z T&E narzeka, że przemysł samochodowy w Europie zbytnio polega na oleju napędowym i za wolno się zmienia. Jednak wskutek odgórnej decyzji chińskich polityków, europejscy producenci chcąc utrzymać dostęp do największego na świecie rynku samochodowego, będą musieli szybciej przestawiać produkcję. - Jeśli Europa chce utrzymać silną, konkurencyjną branżę motoryzacyjną, musimy mieć pewność, że inwestycje i produkcja samochodów  typu plug-in ma miejsce w Europie, a nie tylko w Azji. Dlatego europejski cel sprzedaży samochodów o zerowych emisjach jest niezbędny – podkreśliła.

 

W listopadzie Komisja Europejska ma zmienić dyrektywę dotyczącą limitów emisji dwutlenku węgla przez samochody. W roku 2016 średnia emisja CO2 w UE wynosiła 118 gramów na kilometr. Według stowarzyszenia europejskich producentów samochodów ACEA, trudno będzie osiągnąć cel wyznaczony na rok 2021, a wynoszący 95 gramów.

 

Sekretarz generalny ACEA, Erik Jonnaert powiedział dziennikarzom w środę, że grupa ta naciska na przesunięcie daty redukcji o 20 proc. emisji CO2 z 2021 r. na rok 2030.

 

ACEA argumentuje, że na rynku europejskim nie ma wystarczającej liczby pojazdów elektrycznych i nie da się jej szybko zwiększyć z powodu braku odpowiedniej infrastruktury ładowania, a także z powodu zbyt wysokich cen elektrycznych akumulatorów.

 

Europejscy producenci obawiają się nieuczciwej konkurencji ze strony niektórych chińskich graczy na rynkach europejskich. Chińskie firmy są silnie subsydiowane przez rząd i mogą oferować dużo niższe ceny na rynku europejskim.

 

Podczas nieformalnego szczytu europejskich i chińskiego ministrów środowiska w Montrealu, poprzedzającego sesję ONZ w Nowym Jorku, propagatorzy tzw. zrównoważonego rozwoju zdecydowali się silniej naciskać na USA w sprawie realizacji porozumienia klimatycznego. Jednym z takich działań miała być odgórna decyzja Pekinu w sprawie ograniczenia dostępu do swojego rynku aut napędzanych silnikami spalinowymi.

 

 

Źródło: euractiv.com

AS

 

 


DATA: 2017-10-18 13:55
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Wiedzą co robić by uciec od kryzysu. Zapowiedzieli też już z rok temu wymianę wszystkich autobusow na elektryczne do 2020
ponad 1 rok temu / PK
 
szaleństwa ciąg dalszy ! to jeszcze nie ta technologia żeby drogie samochody miały być kupowane przez biedotę ! Do tego samochody elektryczne są nieekonomiczne i bardzo słabe wzgledem spalinowych !
ponad 1 rok temu / szaleństwo NWO
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2019 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.