DZIŚ JEST:   22   MAJA   2019 r.

Św. Rity z Cascii, zakonnicy
Św. Julii
 
 
 
 

Pekin coraz mocniej naciska na realizację Agendy 2030

Pekin coraz mocniej naciska na realizację Agendy 2030

Chińczycy, tak jak zapowiadali podczas szczytu w Montrealu i sesji ONZ w Nowym Jorku, ogłosili w czwartek (28 września), że w 2019 r. rozpoczną stopniowe wycofywanie samochodów napędzanych paliwami kopalnymi i ustalili 10-procentowy limit w 2019 r. na „nowe pojazdy energetyczne”. Posunięcie to ma zmusić inne kraje do przyspieszenia wdrażania Agendy 2030 i transformacji energetycznej.

 

Chiny, największy rynek samochodowy na świecie, ustaliły, że w 2019 r. auta napędzane na prąd oraz z silnikami hybrydowymi mają stanowić 10 proc. całej sprzedaży pojazdów. W 2020 r. limit ten wzrośnie do 12 proc. rocznej sprzedaży.

 

Ministerstwo przemysłu i technologii informacyjnych w Chinach stwierdziło, że producenci, a także importerzy, będą musieli udowodnić, że co najmniej 10 proc. samochodów, które sprzedadzą na rynku chińskim w 2019 r., to „nowe pojazdy energetyczne”. Jeśli nie spełnią tego warunku, będą musieli zapłacić wysokie kary.

 

„Dzisiejsza zapowiedź Chin, to zmiana zasad gry z zakresie ograniczania emisji dwutlenku węgla i wezwanie dla UE, aby nie pozostawała w  tyle, jeśli chodzi o przemysł samochodowy” – stwierdziła w specjalnym oświadczeniu grupa lobbingowa na rzecz zrównoważonego rozwoju Transport & Environemnt (T & E).

 

- Jest to jeden z najważniejszych przepisów prawa EV na całym świecie – mówił Colin McKerracher, londyński analityk z organizacji Bloomberg New Energy Finance.

 

Julia Hildermeier z T&E narzeka, że przemysł samochodowy w Europie zbytnio polega na oleju napędowym i za wolno się zmienia. Jednak wskutek odgórnej decyzji chińskich polityków, europejscy producenci chcąc utrzymać dostęp do największego na świecie rynku samochodowego, będą musieli szybciej przestawiać produkcję. - Jeśli Europa chce utrzymać silną, konkurencyjną branżę motoryzacyjną, musimy mieć pewność, że inwestycje i produkcja samochodów  typu plug-in ma miejsce w Europie, a nie tylko w Azji. Dlatego europejski cel sprzedaży samochodów o zerowych emisjach jest niezbędny – podkreśliła.

 

W listopadzie Komisja Europejska ma zmienić dyrektywę dotyczącą limitów emisji dwutlenku węgla przez samochody. W roku 2016 średnia emisja CO2 w UE wynosiła 118 gramów na kilometr. Według stowarzyszenia europejskich producentów samochodów ACEA, trudno będzie osiągnąć cel wyznaczony na rok 2021, a wynoszący 95 gramów.

 

Sekretarz generalny ACEA, Erik Jonnaert powiedział dziennikarzom w środę, że grupa ta naciska na przesunięcie daty redukcji o 20 proc. emisji CO2 z 2021 r. na rok 2030.

 

ACEA argumentuje, że na rynku europejskim nie ma wystarczającej liczby pojazdów elektrycznych i nie da się jej szybko zwiększyć z powodu braku odpowiedniej infrastruktury ładowania, a także z powodu zbyt wysokich cen elektrycznych akumulatorów.

 

Europejscy producenci obawiają się nieuczciwej konkurencji ze strony niektórych chińskich graczy na rynkach europejskich. Chińskie firmy są silnie subsydiowane przez rząd i mogą oferować dużo niższe ceny na rynku europejskim.

 

Podczas nieformalnego szczytu europejskich i chińskiego ministrów środowiska w Montrealu, poprzedzającego sesję ONZ w Nowym Jorku, propagatorzy tzw. zrównoważonego rozwoju zdecydowali się silniej naciskać na USA w sprawie realizacji porozumienia klimatycznego. Jednym z takich działań miała być odgórna decyzja Pekinu w sprawie ograniczenia dostępu do swojego rynku aut napędzanych silnikami spalinowymi.

 

 

Źródło: euractiv.com

AS

 

 


DATA: 2017-10-18 13:55
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Wiedzą co robić by uciec od kryzysu. Zapowiedzieli też już z rok temu wymianę wszystkich autobusow na elektryczne do 2020
ponad 1 rok temu / PK
 
szaleństwa ciąg dalszy ! to jeszcze nie ta technologia żeby drogie samochody miały być kupowane przez biedotę ! Do tego samochody elektryczne są nieekonomiczne i bardzo słabe wzgledem spalinowych !
ponad 1 rok temu / szaleństwo NWO
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 
string(5) "54966"

Copyright 2019 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.