DZIŚ JEST:   12   LISTOPADA   2019 r.

Św. Jozafata Kuncewicza, męczennika
 
 
 
 

Nie mają pieniędzy na inwestycje, na promocję wydają miliony...

Nie mają pieniędzy na inwestycje, na promocję wydają miliony...
#POLSKA    #MIASTA    #SAMORZĄDY    #PROMOCJA

Promocja miasta to rzecz ważna. Chodzi wszak o przyciągnięcie inwestorów, turystów a być może także po prostu zachęcenie innych do osiedlania się na jego terenie. Wszak większa ilość mieszkańców to większe wpływy z podatków, więcej można wydać. No właśnie, tylko na co? Najlepiej na promocję miasta. I tu urzędnicy potrafią zaszaleć z pomysłami i z wydatkami...

 

Walka o wypromowanie jak najlepszego wizerunku miasta bywa kosztowna i co gorsza często bezskuteczna, choć efekty bywają zabawne. Tak było w przypadku Poznania, gdzie przy okazji Euro 2012 przygotowano spot ze stadionem Lecha w roli głównej, którego hasło brzmiało „A nam już trawa rośnie”. Stadion w trakcie mistrzostw zasłynął  niestety... problemami z murawą.

 

Feralny okazał się także film promujący Warszawę również w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami. Widać na nim wyraźnie podnieconego mężczyznę w dresie, który goni po mieście kobietę. Film nie ukazał się jednak w takiej formie, jak zakładał scenariusz. Zmian dokonała na własną rękę szefowa warszawskiego Biura Promocji Katarzyna Ratajczyk, przekonana, że jej wizja jest ciekawsza. Niestety film został przez internautów wyśmiany, trzeba było więc wyciąć z niego parę fragmentów. Koszt tego spotu wyniósł ok 0,5 mln zł.

 

Na oryginalny pomysł wpadli także radni Sosnowca, którzy chcieli, aby znakiem rozpoznawczym kampanii promującej miasto został Edward Gierek. Pomysł, na szczęście dla mieszkańców, nie został wcielony w życie.

 

Promować Małopolskę miały tzw. „Uchofony”, czyli rzeźby w kształcie uszu z których wydobywa się ludowa muzyka. W Bolesławcu z kolei pojawiły tzw. „Glinoludy” czyli mimowie wysmarowani gliną, mający wypromować Dolny Śląsk. Wójt Skarbimierza na okoliczność 20 lecia gminy kazał wybić medal z wizerunkiem ... samego siebie. Tak się jednak składa, że było to akurat przed wyborami parlamentarnymi, a wójt był kandydatem z list PSL, co wzbudziło pewne wątpliwości. Koszt ich wybicia wyniósł 6,5 tys. zł. W tym akurat wypadku wydatek się zwrócił i gmina zarobiła 10 tys. zł plus darmowa obecność w mediach, która również była promocją gminy.

 

Łącznie na wszystkie kampanie promocyjne prowadzone na różnych szczeblach samorządowych wydano 600 mln zł. Rekordzistami w tej materii są: Łódź, Warszawa, Wrocław i Poznań. Tam od 2008 roku budżet na promocję przekraczał 20 mln zł. W biedniejszych miastach powiatowych rocznie na promocję przeznacza się od kilkudziesięciu do kilkuset tys. zł. Duże miasta w tym roku znacznie przekroczyły średnią wydatków na ten cel. Powodem było oczywiście Euro 2012. Według NIK samorządy niechętnie poddają swoje wydatki na promocję kontroli oraz ocenie efektów.

 

Jest to problem niebagatelny bowiem sumy wydawane na promocję są ogromne a samorządy są w większości bardzo zadłużone. Brakuje pieniędzy na bardziej palące wydatki. 135 miast i gmin przekroczyło ustawowy próg 60% dochodów. Dlatego konieczne jest sprawdzenie jaka jest efektywność takich działań, czy pojawiają się w związku z tym np. nowi inwestorzy. Bo to jest tak naprawdę konkretny zysk dla samorządu, a przede wszystkim dla mieszkańców. 

 


Iwona Sztąberek

Źródło: rp.pl

 


DATA: 2012-07-25 12:01
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2019 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.