DZIŚ JEST:   17   STYCZNIA   2021 r.

II Niedziela zwykła
Św. Antoniego, opata
Św. Sulpicjusza II
 
 
 
 

Nie dla homoreklam i promocji ideologii LGBT w telewizji. Podpisz apel do KRRiT

Nie dla homoreklam i promocji ideologii LGBT w telewizji. Podpisz apel do KRRiT

Telewizja Polsat oraz TVN zdecydowały się na emisję spotu, będącego reklamą produktów marki Durex. W jednej ze scen przedstawiono głaszczących się i niemalże całujących mężczyzn. Szokujący przekaz spotu jest niezgodny z zapisami Ustawy o radiofonii i telewizji, a także niebezpieczny dla zdrowia psychicznego dzieci. Dlatego do KRRiT wystosowano apel o zdecydowaną reakcję.

 

„Z niemałym oburzeniem kieruję swoje żądanie do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o interwencję w sprawie reklamy prezerwatyw „Głośni w łóżku”, która emitowana jest na kanałach telewizyjnych związanych z Polsatem i TVN” – czytamy w apelu skierowanym do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, dostępnym do podpisania pod adresem: www.niedlatychreklam.pl.

 

Autorzy petycji z Centrum Życia i Rodziny domagają się zdecydowanej reakcji i podkreślają, że spot marki Durex ma prohomoseksualny, niemoralny wydźwięk oraz jest zagrożeniem dla zdrowia psychicznego dzieci.

 

Reklama marki Durex pt. „Głośni w łóżku” została wyprodukowana z okazji tzw. Międzynarodowego Dnia Seksu. W jednej ze scen można zobaczyć intymną sytuację z udziałem dwóch mężczyzn, którzy w pewnym momencie sięgają po flagowy produkt marki. Te szokujące sceny można zobaczyć na kanałach głównych stacji komercyjnych – Polsatu oraz TVN. Interwencję w tej sprawie przeprowadziło Centrum Życia i Rodziny, które w petycji do władz KRRiT podkreśla, że treść reklamy narusza zapisy Ustawy o radiofonii i telewizji.

 

Przede wszystkim chodzi o Art. 18 ust. 1, który wskazuje, że przekazy „nie mogą propagować działań sprzecznych z prawem (…) oraz postaw i poglądów sprzecznych z moralnością i dobrem społecznym”. Warto odnotować, że emisji szokującego spotu odmówił publiczny nadawca tj. Telewizja Polska, która w swej decyzji podkreślała, że ich widzowie często wnoszą skargi, gdy pokazywane są treści o charakterze intymnym. W apelu o interwencję w tej sprawie napisano również, że wg badań CBOS z 2019 roku, 78 proc. Polaków uważa homoseksualizm co najmniej za odstępstwo od normy, a 67 proc. badanych jest przeciwna publicznemu pokazywaniu przez homoseksualistów swojego sposobu życia.

 

Centrum Życia i Rodziny podkreśla na stronie www.niedlatychreklam.pl, że firma produkująca prezerwatywy „jest zaangażowana w promocję ruchu LGBT+, którego postulaty są sprzeczne z polskim porządkiem prawnym, tj. podważają społeczną rolę rodziny i małżeństwa i żądają adopcji dla par osób tej samej płci”.

 

W petycji zwrócono również uwagę na to, że ta szokująca reklama „niesie szczególne zagrożenie dla zdrowia psychicznego i moralnego rozwoju małoletnich”. Autorzy podkreślają, że to narusza treść Art. 18 ust 4. Ustawy o radiofonii i telewizji. Zauważono, że przedstawicielka marki Durex wskazała, że misją marki jest edukacja seksualna. „Tym samym z nieuzasadnionych przyczyn uzurpuje sobie prawo do przekazywania treści, które leżą w kompetencjach rodziców” – wskazano w apelu.

 

„Oburza mnie, że mimo tych naruszeń, komercyjne, lecz dostępne publicznie na takich samych zasadach jak TVP, stacje telewizyjne Polsat i TVN zdecydowały się emitować ten spot. Wzywam zatem Krajową Radę Telefonii i Telewizji do interwencji w tej sprawie!


Reklama uderzająca w poglądy większości Polaków i zagrażająca wychowaniu i dobru dzieci i młodzieży powinna zostać wycofana” – czytamy w apelu do KRRiT, dostępnym do podpisania pod adresem www.niedlatychreklam.pl.

 

Źródło: czir.org

 

Pach


DATA: 2020-06-10 18:01
 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
10
 
 
 
Skomentuj artykuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

W godzinach, w których ten spot jest emitowany dzieci powinny już dawno być w łóżkach i spać a nie oglądać TV.
7 miesięcy temu / Jedna uwaga
 
Uwazam ze reklama 2 panow albo 2 pan nawiazujacych do intymnych sytuacji jest nie jest dobrym sposobem na wychowanie dzieci.
7 miesięcy temu / Krysia
 
Brawo za protest
7 miesięcy temu / Alo
 
@lilu ja sam znam taką niestandardową parę. Super goście, widać że się kochają
7 miesięcy temu / Eric
 
Naprawdę są ludzie, dla których dwóch głaszczących się "facetów" nie jest szokujący?
7 miesięcy temu / lilu
 
Naprawdę są ludzie, dla których widok dwóch głaszczących się ludzi jest "szokujący"? Nie mogę uwierzyć!
7 miesięcy temu / baloo
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIE KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.