2 kwietnia 2014

Naukowcy apelują do MEN: nie dyskryminujmy uczniów z… dyskalkulią

(fot. Clio, lic. Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported, via wikimedia commons)

Pedagodzy z Uniwersytetu Gdańskiego apelują do MEN, by uczniowie z tzw. dyskalkulią nie zdawali matematyki na maturze.

 

Dyskalkulia ma być zaburzeniem utrudniającym przyswajanie matematyki. O uczniach, którzy mają rzekomo ten defekt mówi się – „chorzy na matematykę”. Dlaczego? Bo nie odróżniają tysiąca od miliona, nie wiedzą jak długo trwa 15 minut, nie potrafią odczytywać godzin na zegarku tarczowym. Mają to być objawy zaburzenia analogicznego do dysleksji.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Pedagogom z Uniwersytetu Gdańskiego nie podoba się, że uczniowie z dyskalkulią muszą zdawać maturę z matematyki. Apelują więc do Ministerstwa Edukacji, by pozwolono im wybrać inny przedmiot, np. biologię. Według szacunków taka regulacja dotyczyłaby… 80 uczniów rocznie.

 

To tak, jakby osoba poruszająca się na wózku musiała zdawać maturę z WF-u – twierdzi Anna Walerzak-Więckowska, pedagog, autorka testów diagnostycznych z dyskalkulii. Jej zdaniem uczniowie z dyskalkulią zdają maturę z matematyki na 13-15 proc, podczas gdy wymagany wynik by w ogóle zdać egzamin to 30 proc.

 

 

Źródło: rmf24.pl

ged

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 104 655 zł cel: 300 000 zł
35%
wybierz kwotę:
Wspieram