DZIŚ JEST:   29   MAJA   2020 r.

Św. Urszuli Ledóchowskiej
Św. Andrzeja z Chio

Skomentuj ten arytukuł
Regulamin forum portalu PCh24.pl. Kliknij aby przeczytać

@mkufel mutacje genetyczne, jeśli są istotne jakościowo prowadzą do śmierci, a nie do przejścia gatunku w gatunek. Podobnie teoria ewolucji nie tłumaczy eksplozji kambryjskiej. Dowody ze skamielin też nie są przychylne dla teorii.
7 miesięcy temu / Agamemnon

Przeczytałem przypadkow i z rozbawieniem. Teoria ewolucji zaproponowana przez Darwina jest teorią naukową, czyli de facto naukowym dogmatem, ponieważ została gruntownie zweryfikowana metodami naukowymi. Wszystkkie inne próby wyjaśnienia złożoności życia na Ziemi są zaledwie hipotezami. Niektóre z nich są szczególnie głupie i pozbawione jakichkolwiek podstaw naukowych, jak np "Inteligentny Projekt". 1000 "naukowców" z całego świata to, którzy rzekomo wspierają tą hipotezę, to jakiś malutki promil. Tylko w USA jest ok 120 tys. naukowców, a na całym świecie jest ich pewnie milion. Tytuł profesora nie oznacza automatycznie, że ktoś jest mądry patrz Pawłowicz, Bender czy Legutko. Ten tysiąc sygnatariuszy, to naturalny - wręcz darwinowski - odsetek dziwaków, szaleńców lub zwyczajnych głupców, którzy może w swojej wąskiej specjalizacji posiadają więdzę i umięjętności, ale nie rozumieją złożoności świata i chyba nie rozumieją czym jest prawdziwa nauka.
7 miesięcy temu / mkufel

DNA i inteligentne strategie kodowania i dekodowania. Skoro odkryto takie właściwości DNA zakładam ,że to prawda to czy można z zupełną pewnością przypisać je doborowi naturalnemu czy raczej projektowi bądź zaplanowanej w sensie strategii rozwoju ewolucji
10 miesięcy temu / gość

@ slawek505 Przepięknie napisane...
ponad 1 rok temu / Elle

... cd.. to archiwum mówi nam o potędze myśli naszego Stwórcy, Autora wszystkich wynalazków jakie są odkryte w świecie organizmów żyjących. A jeszcze jak dodać skomplikowanie molekuł np. Einstein przez 50 lat nie potrafił zrozumieć świata kwantów z których nasz świat został zbudowany, to okazuje nam się obraz BOGA tak mądrego, że kolana same się uginają. I ten BÓG, niewyobrażalny naukowiec, badacz nas Kocha ! A my ? Zadowalamy się marnościami tego świata, prymitywnymi elektronicznymi świecidełkami, urządzeniami, udogodnieniami dla ciała i umysłu. A dla Boga ciało nasze nie jest tak ważne jak nasza nieśmiertelna świadomość, o którą biją się szatany, które kłamią, oszukują, wprowadzają w błędy, projektują własne myśli i idee do naszych umysłów, siłą nas trzymają przy tym świecie marnego ciała, wehikułu dla świadomości, dla duszy.
ponad 1 rok temu / slawek505pl

Ślepa, przypadkowa, bezkierunkowa, bezrozumna przemiana, tzw. ewolucja, może tylko zepsuć doskonale działający organizm. Nie trzeba być super naukowcem aby do tego dojść. Wystarczy TRZEŹWE MYŚLENIE. Ewolucja może i jest ale w bardzo nieznacznym stopniu, ponieważ DNA jest elastyczne i dostosowuje nieznacznie organizm do warunków ale nie zmienia jego kształtu i funkcji. Najlepszym ale i zarazem najsmutniejszym przykładem jak działa ślepa ewolucja są np. uszkodzenia, deformacje płodu, nowo narodzonego organizmu, np. człowieka. Ewolucjoniści mówią, że natura wcale nie jest doskonała i zdarzają się defekty. A to właśnie te defekty są efektem ślepej, bezrozumnej, bezkierunkowej, przypadkowej ewolucji ! Taka ewolucja może tylko zepsuć doskonałą, skończoną formę. Gdyby Darwin wiedział co to jest DNA, nigdy by nie opublikował swojej nieszczęsnej pracy. Wyrzuciłby ją do kosza. Niewyobrażalnie skomplikowany cząsteczkowy kod DNA, który jest jakby samorozpakowującym się archiwum
ponad 1 rok temu / slawek505pl

Natomiast dla przeczyszczenia ze szkodliwych złogów po Teorii Darwina polecam naukową stronę po wpisaniu: DNA - Wiara.us. Myślę że to wyleczy tych, którzy chcieliby pochodzić od małpy. Króluj nam Chryste!
ponad 1 rok temu / ry.janszarmach3

Dla poszukujących prawd naukowych o tym co mówi paleontologa o ewolucji polecam zapoznać się z tym tematem po wpisaniu: Namacalne, Naukowe Dowody Dla Wiary w Boga! - Cuda w Przyrodzie. Króluj nam Chryste!
ponad 1 rok temu / ry.janszarmach3

W Orędziach Pana Jezusa do kapłanów ? Ks. Ottavio Michelini, na temat ewolucji, PAN JEZUS MÓWI: "Dziwnym jest, że przekłamuje się za wszelką cenę prawdę, by zastąpić ją głupimi teoriami, tak jak np.: o ewolucji. Znalazła milczącą aprobatę w środowisku Kościoła, który powinien stawiać opór w niecnej próbie przekłamania prawdy i bronić jej. Tymczasem jaka była obrona? Bezsensownymi argumentami odmawiano przyznania prawdy i podrywano autorytet Boga, okazując zaufanie pysznym i ambitnym ludziom. Tak więc przez szatana i za zgodą mężów Kościoła założono mglistą zasłonę na Objawienie, będące źródłem Światła i Prawdy". Część V - Sytuacja ludzkości i świata przypomina czas przed potopem ? fragment wybrany. Króluj nam Chryste!
ponad 1 rok temu / ry.janszarmach3

Albo wierzysz w Boga i w to co On powiedział na kartach Pisma Świętego, albo wierzysz człowiekowi, który błądzi. Albo wierzysz w Boga i jesteś Ok. abo Darwinowi jego zwolennikom, czy naukowcom i zaprzeczasz Bogu, stajesz w postawie buntu, czy tylko wobec wątpliwości w Jego Słowo, ale to i tak droga odwrotu od Stwórcy, w kierunku szatana, jego kłamstw i praw, aż do potępienia wiecznego w Piekle... I tutaj tak jak w Internecie, szatan będzie otwierał link za linkiem i włóczył swoje zdobycze po pustyniach wątpliwości, herezji, aż je zdobędzie ostatecznie. Pan Bóg dał człowiekowi wybór, po to by na siłę nie Zbawiać tych, którzy tego nie chcą, bądź do tego się nie nadają. To Bóg ustanowił reguły. Dla wszystkich. Króluj nam Chryste!
ponad 1 rok temu / ry.janszarmach3

@do trooper Jak najbardziej masz rację. Przecież ja zadając pytanie , odniosłam się do wypowiedzi KrisKris... ludzie, dlaczego nie czytacie że zrozumieniem? Przecież nawet przez 200 000 lat nie jesteśmy w stanie wskazać drobnych zmian ewolucyjnych. Do tego potrzeba nawet milionów lat! Nie ważne czy chodzi o ludzi, czy małpy.
ponad 1 rok temu / Elle

@Asdf Problemem teorii ewolucji nie jest jest prawdziwość bądź nie, ale stopień zideologizowania podobnie jak kwestia nieszczęsnego CO2. Ateiści bowiem uczynili sobie z niej bastion i swoje przesądy przelewają na samą teorię podobnie jak lewica histerycznie wpływa na badania nad klimatem. Stąd też zasadna jest krytyka kreacjonizmu, gdzie również zideologizowanie sięga zenitu - ale krytyka zideologizowania właśnie, nie samej teorii. Musimy zrozumieć, że niebezpiecznie jest braknie ewolucjonizmu na wiarę tylko z powodu braku alternatywy, gdyż tenże ewolucjonizm jest skażony przesądami strony ateistycznej, a przecież nie chcemy być przesądni. Lepiej jest w tym sporze przyjąć pozycję agnostyczną i wzywać do rzetelnych badań bez jakiegokolwiej odwołania do ideologii ateizm, protestantyzm. A może nawet pogodzić się z tym, że odpowiedzi na nasze pytania rychło nie znajdziemy.
ponad 1 rok temu / aaa

Problme w tym, że krytycy teorii Darwina sami OD RAZU proponują zastępcze teorie brane na wiarę, np. Inteligentny Projekt. W dziedzinie powstania życia powstał z winy ewolucjonistów tak wielki ferment, że należy oczyścić naukę do gruntu, a nie zastępować jeden fideizm darwinizm drugim IP. Wtedy to być może uda się poprawnie rozwiązań zagadkę w jaki dokładnie sposób powstało życie i być może będzie to IP, a być może coś innego. Zacietrzewienie protestanckich fundamentalistów bardzo przypomina bowiem zacietrzewienie ateistycznych materialistów. Katolik powinien trzymać się w tym sporze na dystans, aby nie oberwać rykoszetem np. bronić błędnej zasady Sola Scriptura. Spór ewolucjonizm vs. alternatywne teorie to również typowy przejaw amerykanizmu, który niebezpiecznie rozlewa się na cały świat podobnie jak inne ichnie problemy np. obustronny rasizm, syjonizm vs. antysyjonizm, czy też rywalizacja z Chinami.
ponad 1 rok temu / aaa

@ do A może referen Jakby komentujący nie zauważył, to powinien swój komentarz odnieść do KrisKris. Wystarczy czytać ze zrozumieniem i śledzić komentarze WSTECZ
ponad 1 rok temu / Elle

@Samanta - w punkcie drugim miałam na myśli DNA, a nie geny
ponad 1 rok temu / Samanta

1. Nieredukowalna złożoność oka - problem, które darwiniści nie przeskoczą! 2. Po odkryciu genów "drzewo życia" Darwina okazało się ściemą, bo gatunki, które miały rzekomo ewoluować od siebie nie są spokrewnione.
ponad 1 rok temu / Samanta

@ A może refren Jakby komentujący nie zauważył, to powinien swój komentarz odnieść do KrisKris. Wystarczy czytać ze zrozumieniem i śledzić komentarze WSTECZ
ponad 1 rok temu / Elle

Pewne rzeczy można łatwo wyjaśnić "teorią ewolucji" ale pewne zależnosci istniejące w przyrodzie rozum tego nie może pojąć, co nie znaczy że tak nie było. Nie wiadomo , jest wiele wątpliwości i tak chyba zawsze będzie, nie można autorytatywnie stwierdzić że to ewolucja czy inna inteligencja to spowodowała np.wola Boga.
ponad 1 rok temu / Czesław

Czytając tutejsze komentarze mam wrażenie że jestem na forum Baptystów a nie katolików. Katolik nie może sobie pozwolić na tak absurdalne wnioskowania, oparte na szczątkowej wiedzy na dany temat. Pius XII stwierdził że ewolucja nie jest sprzeczna z katolicyzmem. Sprzeczny natomiast jest kreacjonizm młodej ziemii twierdzenie że ziemia ma 6 tys lat bo jest wyraźnie niezgodny z rozumem. Nie istnieją żadne badania naukowe które mogłyby zaprzeczyć teorii ewolucji. Idealnym przykładem skrajnej ignorancji jest pytanie o obecną ewolucję. Przejście od homo erectus do homo sapiens to jakieś 20000 pokoleń - jak chcecie zaobserwować ewolucję mogąc w ciągu całego życia obserwować max 7 pokoleń?
ponad 1 rok temu / Asdf

Jeśli nie teoria ewolucji to co w zamian? Pytam z czystej ciekawości bo do każdej innej teorii lub twierdzenia znajdzie się co najmniej 1000 naukowców je kwestionujących.
ponad 1 rok temu / Embra

"Praktycznie każdy naukowiec na świecie WIERZY !, że teoria Darwina jest prawdziwa"! - O ludzie, nareszcie się przyznali! Teoria Darwina od początku opierała się na WIERZE, a nie na żadnej nauce! I oni śmią wyśmiewać Święta Wiarę Katolicką jako źródło ciemnoty i zabobonu! A tu proszę! Jaśnie oświecona lewica sama wierzy w zabobony i sama wciska ciemnotę pod pozorem naukowości! Lepiej późno niż wcale ;P
ponad 1 rok temu / Iw

wiara to wewnętrzne przekonanie o czymś ,więc uczeni wierzą ,natomiast nie robią z tej wiary religii
ponad 1 rok temu / klik do Guido

@Andrzej BR A są dowody na zjawisko telegonii ? A czemu na testach DNA to zjawisko jakoś nie wychodzi? A co w takim razie z mężczyzną który splamił się utratą dziewictwa? @ Elle Przykład teorii ewolucji u ludzi. Coraz częściej ósemki rosną krzywo i nie pojawiają się u wszystkich. Inny przykład. Kiedyś jak kobieta miała zbyt wąska miednicę to umierała w czasie porodu i nie przekazywała tej wadliwej cechy dalej. Obecnie więcej kobiet ma wąską miednicę i przez to więcej jest cesarskich cięć. Przyczyną tego jest to, że obecnie cesarskie cięcie to zwykły akademicki zabieg, więc skoro matka miała wąską miednicę to zamiast umrzeć przekazała te cechę córce i ta cecha się rozprzestrzenia, a liczba cesarskich cięć rośnie.
ponad 1 rok temu / trooper

Bezsensens tej teorii w odniesieniu do powstawania gatunkow zauwazylam juz jako licealistka ok. 25lat temu,ci biedni naukowcy niesmialo protestuja dopiero teraz.Akceptowanie jej to obelga dla ludzkiego rozumu,bo z niej wynika,w uproszczeniu,ze kiedys z zyrafy urodzil sie slon.Historia tej teorii pokazuje w jakie slepe ulice brnie nauka,gdy odrywa sie od rzeczywistosci i chce ja kreowac zamiast opisywac i gdy polityka weryfikuje wiarygodnosc ludzkich wymysłów vide gender.
ponad 1 rok temu / Lek

do Elle Ludzie teraz nie ewoluują, gdyż stanowią wielką populację niepoddaną presji selekcyjnej, problemem może być ewolucja wsteczna będąca skutkiem odwrotnej proporcji IQ i płodności. Ewolucja przyśpiesza w małych populacjach-tzw. dryf genetyczny. Biologia ewolucyjna pozwala rozwinąć wiele innych argumentów nie jestem fachowcem w tej dziedzinie. Do ich zrozumienia potrzebna jest wiedza a nie garść archaicznych dogmatów podpartych "chłopską filozofią".
ponad 1 rok temu / A m0że referen

Co to znaczy ze "naukowcy WIERZĄ w teorie Darwina". Wierzyć to można w Boga i Bogu, albo ze mama cię kocha... Teoria to nie kwestia wiary ale język teorii ma nam pomóc "WYCIĄGNĄĆ" z rzeczywistosci informacje, i o tyle teoria jest dobra o ile rzeczywistość się z nią zgadza. Jak się nie zgadza teorię sie midyfikuje lub zmienia jej aradygmat. Darwinizm to "pezedszkole" teorii ewolucji i dobór naturalny czy przypadkowe mutacje to terminy już dawno podejrzane. Genetyka widzi orocesy ewolucyjne o wiele bardziej skomplikowanie. Co nie znaczy ze Darwin miał złe intuicje. A jak dla mnie teoria naukowa to nie światopogląd. Wiara w Boga też nie jest swiatopogladem. Ten projekt badawczy Darwina zmienił już status na teorie naukową, bo dobrze opisuje wielość organiczną i wiąże to z czasem i naciskami przyrody zewnetrznej oraz wewnetrznych subtelnych procesów organicznych zmiennych. Acha, jestem kreacjonistą.
ponad 1 rok temu / Guido

Boże mój Boże czegoś ich opuścił /badaczy?
ponad 1 rok temu / gość

6.000 lat? Oo Czyli co, neandertalczyk czy homo erectus nie istnieli? Są jakimś spiskiem? No nie zartujmy. Być może jest teoria która w sposób lepszy wyjaśniła by rozwój naszego gatunku, ale przecież nie można pisać że człowiek istnieje 6.000 lat? A co z epoką kamienną czy epoką brązu? Znaleziono mnóstwo przedmiotów z tych okresów i z dużą dokładnością zbadano ich wiek.
ponad 1 rok temu / Jeff

Premier Kopacz zdystansowała się rzucając kamieniami w dinozaury.
ponad 1 rok temu / mik

@Kris Kris A czy my ludzie ewoluujemy? Ktoś to widzi? Poza tym pamiętajmy, - zakładając założenia teorii Darwina- nie pochodzimy od szympansow, ale razem z nimi mamy malpidgo przodka, po którym śladu już nie ma...
ponad 1 rok temu / Elle

jest równowaga : naukowcy dystansują się od teorii Darwina a KK zastanawia się poważnie nad Obcymitrzy konferencje
ponad 1 rok temu / oj tam

Andrzej BR. niestety upadek rodziny w Polsce jest winą facetów a nie kobiet, a bierze się to ze słabych genów mongloskich.
ponad 1 rok temu / qoutermaster

Ale jest np. jedno takie "zjawisko", którego odkrycie zawdzięczamy darwinistom, to zjawisko TELEGONII! Gdyby to prawo dziedziczenia cech po pierwszym kochanku i to na całe życie, znała każda dziewczyna zanim się splamiła utratą dziewictwa - może i RP by się tak nie wyludniła a Rodziny żyłyby w harmonii i wzajemnym wspieraniu się, żeby nie wiem co . . . Nawet z tak poronionych umysłów ja Darwin, Freud i ich okaleczeni rozsiewacze, zawsze coś pozostaje dla Dobra Ludzkości!
ponad 1 rok temu / Andrzej BR

Teoria Darwina jest interesujaca.Jesli w prostej linii pochodzimy od malp,to dlaczego obecne malpy nieewoluuja od tysiecy lat??Nagle zatrzymaly sie w rozwoju??Hmmmm..
ponad 1 rok temu / KrisKris

niech KK poda w końcu CAŁĄ Biblię i odblokuje wszystkie księgo to wszystko stanie się jasne ,Darwin się mylił
ponad 1 rok temu / ewa

Po odkryciu DNA i wciąż pobieżnym jego poznaniu, w erze raczkującej genetyki trzeba być naprawdę maksymalnie ograniczonym, albo nie wiedzieć czym jest DNA żeby wierzyć w teorię ewolucji. To wciąż teoria, za to jedna z bardziej niedorzecznych w historii ludzkości. Takie brednie mogły zyskać poparcie tylko na fali nastroju pozytywizmu i prania mózgów wg szkoły frankfurckiej.
ponad 1 rok temu / Pan Dinozaur Na

@do Piotr. Oczywiste jest, że człowiek istnieje od około 6000 lat. Piotr nie napisał nic o tym ile istnieje świat. Skąd mamy to niby wiedzieć z pewnością? Pan Bóg wie.
ponad 1 rok temu / jgw

Ja też mam teorię: Darwin miał kompleksy na punkcie swojej głowy patrz jego profil i umieścił siebie w łańcuchu ewolucji, a przy okazji całą ludzkość, by zdobyć uznanie i akceptację. Udało mu się, ale za cenę odrzucenia Objawienia i buntu przeciw Bogu. PAN JEZUS MÓWI:...Cóż bowiem za korzyść odniesie człowiek, choćby cały świat zyskał, a na swej duszy szkodę poniósł? Albo co da człowiek w zamian za swoją duszę? Albowiem Syn Człowieczy przyjdzie w chwale Ojca swego razem z aniołami swoimi i wtedy odda każdemu według jego postępowania... Króluj nam Chryste!
ponad 1 rok temu / ry.janszarmach3

W latach 80-tych nauczycielowi języka rosyjskiego powiedziałem, że nie wieżę by mój pradziadek zszedł z drzewa tak jak jego. Była afera.
ponad 1 rok temu / observer

Darwin osobiście wątpił w swoją teorię ewolucji i pochodzenie człowieka od małpy, co wyraził następująco: "Ilość pośrednich rodzajów, które poprzednio istniały, powinna być prawdziwie ogromna. Dlaczego więc każda forma geologiczna i każda warstwa nie jest wypełniona nimi? Geologia zapewne nie odkrywa żadnych jakichkolwiek takich dokładnie przejściowych łańcuchów organicznych; i być może to jest najbardziej oczywistym i najpoważniejszym zaprzeczeniem, które może być wysuniętym przeciw teorii ewolucji". - Darwin, "The Origin of Species" Pochodzenie gatunków , str. 323. Zwolennicy Darwina kompromitują się niedouczeniem, bo naukowe fakty, tę teorię obalają. Króluj nam Chryste!
ponad 1 rok temu / ry.janszarmach3

Po Darwinie w kolejce niech ustawią się Keppler, i Cesare Lambroso. Teoria Kopernika też budzi wiele zastrzeżeń. O ile ludzkość była by szczęśliwsza, gdyby teoria Izaaka Newtona także okazała się fikcją.
ponad 1 rok temu / Izydor Oracz

czyli wg Ciebie świat ma 6 tys lat?
ponad 1 rok temu / do Piotr

Szatan nie lubi krytyki wobec swoich misjonarzy takich jak Darwin, Marks i innych, z bogatego panteonu potępionych. W tych ostatnich dniach swojego panowania, walczy rozpaczliwie o pozostanie na ziemi przy pomocy masonerii. Ale to na nic. Króluj nam Chryste!
ponad 1 rok temu / ry.janszarmach3

Adam i Ewa to postacie historyczne. Tak samo Noe. Lech, który założył Gniezno, był potomkiem kolejno: Noego, Jafeta, Gomera, Torgamy, Haika, Armenaka, Kadmosa, Illyriusa, Autariusa, Pannona. Można to sprawdzić w tekstach łacińskich.
ponad 1 rok temu / Piotr