DZIŚ JEST:   17   PAŹDZIERNIKA   2018 r.

Św. Ignacego Antiocheńskiego, biskupa i męczennika
 
 
 
 

Ministrowie UE zgodzili się na radykalne cięcia samochodowej emisji dwutlenku węgla

Ministrowie UE zgodzili się na radykalne cięcia samochodowej emisji dwutlenku węgla
Fot. Pixabay/Free Photos

Ministrowie środowiska Unii Europejskiej do północy we wtorek uzgadniali wspólne stanowisko w sprawie większej niż tego wymaga porozumienie paryskie, redukcji emisji samochodów osobowych i dostawczych do roku 2030.

 

Austriacy, którzy obecnie kierują pracami Rady, zaproponowali zwiększenie celu klimatycznego do 35 procent redukcji emisji, zarówno dla samochodów osobowych, jak i dostawczych. Ostatecznie zdecydowano się na 35-procentowe ograniczenie dla samochodów osobowych i 30-procentowe – dla dostawczych.

 

Przedstawiciele dwudziestu państw członkowskich głosowali za przyjęciem ostatecznego tekstu, czterech było przeciw, tylu też wstrzymało się od głosu.

 

Grupa państw dążących do osiągnięcia wyższych celów klimatycznych wyraziła dezaprobatę wobec ostatecznego tekstu porozumienia.

 

Dania, Irlandia, Luksemburg, Holandia, Słowenia i Szwecja skrytykowały prezydencję austriacką za „mało ambitne cele” i brak determinacji dla ich osiągnięcia.

 

Jeszcze w trakcie obrad przedstawiciele państw członkowskich podzielili się na dwa obozy. Jeden chciał jedynie poprzeć pierwotny wniosek Komisji odnośnie redukcji CO2 w wysokości 30 procent, drugi wyzwał do ​​osiągnięcia wyższych ogólnych celów.

 

Austria miała nadzieję uzyskać więcej niż poparcie większości kwalifikowanej i wyjść ze spotkania z „dobrym konsensusem”, by wzmocnić pozycję przetargową Rady w trójstronnych rozmowach, które rozpoczęły się w środę 10 października.

 

Giganci z branży motoryzacyjnej, Francuzi i Niemcy początkowo znaleźli się w dwóch różnych obozach, ale minister Niemiec ostatecznie zdołał przekonać wpływowego sąsiada do zmiany stanowiska i do zaakceptowania austriackiego kompromisu.

 

Kraje Europy Środkowo-Wschodniej w trakcie dyskusji naciskały na zwolnienie z obowiązku redukcji dwutlenku węgla drobnych producentów samochodów i dodatkowe premie dla państw, które zdecydują się wprowadzić na rynek więcej tak zwanych zeroemisyjnych pojazdów (ZLEV). Ulga przewidywałaby zwolnienie firm, które produkują maksymalnie 300 tysięcy samochodów rocznie, nie została jednak zaakceptowana.

 

Austriacka minister ds. zrównoważonego rozwoju, Elisabeth Köstinger, powiedziała podczas konferencji prasowej w późnych godzinach wieczornych, że jej prezydenckiemu zespołowi udało się zdobyć poparcie dużych państw członkowskich, takich jak Niemcy, oraz że ostateczne stanowisko dało Radzie „silny i solidny mandat” do dalszych negocjacji.

 

Podczas obrad Rady praktycznie cały czas odwoływano się do opublikowanego ostatnio alarmistycznego raportu Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) ONZ, który przynagla do szybszej transformacji energetycznej świata, by nie dopuścić do podniesienia temperatury na Ziemi o 1,5 stopnia Celsjusza, a nie 2 stopnie, jak stanowi porozumienie klimatyczne z 2015 r.

 

Koalicja państw gotowych na narzucenie większych obciążeń swoim obywatelom, wyraziła wielkie rozczarowanie z tego powodu, że „Rada z niechęcią odpowiedziała [na raport IPCC], by priorytetowo potraktować niezbędne działania konieczne do zapewnienia niezbędnej redukcji emisji w celu wywiązania się z zobowiązań paryskich”.

 

Wcześniej Parlament Europejski opowiedział się za 40-procentową redukcją emisji CO2 podczas sesji plenarnej w Strasburgu. Byli tacy, co liczyli nawet na zmniejszeniem emisji o połowę.

Bruksela opracowuje długoterminową strategię klimatyczną na 2050 rok. Ma ona zostać ujawniona 28 listopada, tuż przed grudniowym szczytem klimatycznym w Katowicach.

 

 

Źródło: euractiv.com

AS

 

 

 


DATA: 2018-10-10 23:37
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
2
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Dlatego trzeba jak najprędzej ewakuować się z tego komunistycznego grajdołka do przestrzeni kosmicznej, gdzie prywatne korporacje pokażą "takiego wała" biurokratom z Ziemi.
6 dni temu / aaa
 
Klimatolodzy od ocieplenia spieszą się bo NASA przewiduje oziębienie klimatu do tzw. ,,małej epoki lodowcowej,, z powodu dużego spadku AKTYWNOŚCI SŁOŃCA, A PODATKI TRZEBA JAK NAJSZYBCIEJ WPROWADZIĆ BY EKOLOGOM PRZYPISAĆ OSIĄGNIĘCIE SUKCESU.
6 dni temu / TOM
 
W czasie kryzysu w 2008 roku i pozniej emisja co2 z przemyslu i nie tylko spadla o ponad 20% (mozna sobie sprawdzic w kolchozowych statystykach) Ale ciekawostka jest to ze spadek nie nastapil z powodu wzrostu technologicznego lecz w skutek zalamania gospodarki. W zwiazku z powyzszym latwo mozna przewidziec ze tym razem wladze kolchozowe szykuja nam jeszcze glebszy kryzys...
6 dni temu / Markusl
 
:) po prostu, przy zakupie auta nie należy szukać 5-7 latka z Niemiec. Auto musi mieć 25 lat lub lepiej i zakładamy ,,żółte tablice,,. Ma kto ,,na oku,, jakiegoś klasyka? ,,Syrena,, spełnia wszystkie wymogi.I tak Polska przejdzie na ,,żółte papiery,, w motoryzacji.
6 dni temu / szpulas11
 
ZLEV - Pan Bóg ma poczucie humoru.
6 dni temu / Salus
 
@Tak: Masz rację. Ten głupi Kongres nie powinien się odbyć. Przyjazd tyłu delegatów grozi zaczadzeniem. Znowu nałozą kary na Polskę.
6 dni temu / Fe
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2017 by
INSTYTUT EDUKACJI SPOŁECZNEJ I RELIGIJNEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Fundacji Instytutu Edukacji Społecznej i Religijnej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.