Japońska Komisja ds. Uczciwej Konkurencji w styczniu 2019 roku rusza z kompleksową analizą praktyk biznesowych monopolistów internetowych, oferujących zakupy online i usługi wyszukiwania w sieci. Na celowniku są: Facebook, Google, Amazon i Apple.
Komisja, po sprawdzeniu praktyk gigantów technologicznych, ma przygotować pakiet przepisów ograniczających praktyki monopolistyczne. Japończycy obawiają się, że amerykańskie firmy technologiczne mogą wymuszać przejęcia mniejszych partnerów biznesowych. Komisja ds. Uczciwej Konkurencji ma ustanowić zasady regulacyjne zapobiegające ewentualnemu nadużyciu władzy.
Wesprzyj nas już teraz!
Istnieją już doniesienia o przypadkach, w których mniejsze firmy są zmuszane do przyjmowania nieuczciwych umów z gigantami technologicznymi. O szczegółach procederu krajowe spółki nie mogą jednak informować ze względu na klauzule poufności, które zobowiązały się zachować, podpisując umowę o współpracy.
Specjalna grupa zadaniowa, która zajmie się analizą nieuczciwych praktyk będzie się składała z ekonomistów, prawników i specjalistów IT, a także innych ekspertów z różnych branż.
Źródło: bignewnetwork.com
AS