18 czerwca 2020

LGBT i islam. Tego boją się twórcy gier o Wiedźminie

(fot. Facebook.com / CD Projekt Red)

Polska firma CD Projekt Red, twórca kultowej serii gier komputerowych o Wiedźminie w ramach solidarności ze społecznością LGBT opatrzyło swoje logo w tęczowych barwach. Jak się okazuje, kampania nie dotyczy krajów muzułmańskich, m.in. takich jak Arabia Saudyjska, Liban, czy Egipt.

 

Na problem zwrócił uwagę dziennikarz Polskiego Radia Mateusz Maranowski. Po wejściu na Facebookowy profil firmy wita nas tęczowe logo. Jednak po zmianie domyślnych ustawień regionu – dla krajów zachodnich i wyborze krajów arabskich, takich jak Katar, Kuwejt, Arabia Saudyjska czy Egipt, logo pojawia się w oryginalnej formie, bez elementu wsparcia dla ruchu LGBT.

Wesprzyj nas już teraz!

 

 

Jak zaznacza portal euroislam.pl, na pytania o to, czy firma zapomniała zmienić znak, czy też uważa, że w tych krajach problem tzw. „praw mniejszości seksualnych” nie istnieje, dział medialny do tej pory nie odpowiedział. Angażując się w kwestie światopoglądowe, polska firma próbuje pokazać modny na zachodzie trend – Odpowiedzialność Społeczną Biznesu (CSR). Jednak postawy nieszczere, kunktatorskie i obliczone na zysk już zdołały dorobić się odpowiedniego w progresywnej nowomowie terminu: „virtue signaling”, czyli „sygnalizowanie cnoty”. Oznacza to m.in. instrumentalne wykorzystywanie w biznesie kwestii problemów społecznych.

 

Samo włączenie się firmy w dyskurs dotyczący LGBT spotkał się z mieszanym odbiorem fanów. Na Facebookowym i Twitterowym koncie firmy dostrzegamy wyraźny wzrost negatywnych komentarzy.

 

 

CD Projekt Red znane jest głównie ze stworzenia serii gier komputerowych na podstawie twórczości Andrzeja Sapkowskiego, w których głównym bohaterem jest wiedźmin, Geralt z Rivii. Najgłośniejszy sukces odniosła trzecia część serii; „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, która zdobyła wiele prestiżowych nagród branżowych. Na całym świecie sprzedano blisko 50 milionów egzemplarzy wszystkich gier z serii Wiedźmin.   

 

Wcześniej polska firma była atakowana przez zachodnie media o „utrwalanie stereotypów dotyczących ras i płci”. Zdaniem dziennikarza serwisu „Polygon”, gry z serii Wiedźmin pokazywały postaci kobiece w sposób seksistowski, oraz zarzucał firmie brak umieszczenia postaci o innym kolorze skóry niż biały. Wtórował mu inny pracownik portalu, który oskarżył Wiedźmina o zjawisko tzw. whitewashingu czyli czyli modelowania całego świata gry na użytek białych graczy.

 

Źródło: euroislam.pl / Twitter.com / Facebook.com

PR

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 127 904 zł cel: 300 000 zł
43%
wybierz kwotę:
Wspieram