DZIŚ JEST:   22   LUTY   2020 r.

Katedry św. Piotra Apostoła
Św. Małgorzaty z Kortony
 
 
 
 

Kto jest winien katastrofy w Genui? Włoski rząd oskarża Brukselę

Kto jest winien katastrofy w Genui? Włoski rząd oskarża Brukselę
By Salvatore1991 [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], from Wikimedia Commons

Wicepremier Włoch Matteo Salvini obwinił eurokratów z Brukseli za ograniczenie budżetowe, które jego zdaniem po części doprowadziły do zawalenia się wiaduktu w Genui. Liczba ofiar katastrofy wzrosła już do 39 osób. Politycy UE protestują.

 

Salvini stwierdził, że zawalenie się wiaduktu zostało spowodowane m.in. wskutek narzucenia „zewnętrznych ograniczeń” wydatków na „bezpieczne drogi i szkoły”. - Jeśli istnieją europejskie ograniczenia, które uniemożliwiają nam wydawanie pieniędzy na zabezpieczenie szkół, do których uczęszczają nasze dzieci lub dróg, którymi podróżują nasi pracownicy, my zapewnimy bezpieczeństwo Włochów ponad wszystko i wszystkim – ogłosił wicepremier. – To  naprawdę stawia pod znakiem zapytania, czy sensowne jest stosowanie się do tych zasad – pytał Salvini, odnosząc się do przepisów UE, które ograniczają krajowe poziomy długu i deficytu.

 

Przeciwko oskarżeniom lidera Ligii Północnej zareagował rzecznik prasowy Komisji Europejskiej. - Dla przypomnienia, zgodnie z uzgodnionymi regułami fiskalnymi, państwa członkowskie mają swobodę w ustalaniu konkretnych priorytetów politycznych, na przykład rozwoju i utrzymania infrastruktury – zasugerował Christian Sphar.

 

Dodał, że „UE zachęcała do inwestowania w infrastrukturę we Włoszech w 2018 r.” -  Zalecenia dla poszczególnych krajów przyjęte przez Radę wezwały władze włoskie do lepszego ukierunkowania inwestycji na wspieranie rozwoju infrastruktury – mówił.

 

Günther Oettinger, unijny komisarz ds. budżetu UE napisał na Twitterze, że chociaż „bardzo ludzkie jest poszukiwanie kogoś, kogo można byłoby obwinić, gdy dojdzie do strasznego wypadku”, „dobrze byłoby patrzeć na fakty”. Komisarz wskazał, że ​​2,5 miliarda euro z unijnych funduszy rozwojowych zostało przydzielone Włochom specjalnie na inwestycje publiczne w latach 2014-2020. W kwietniu br. przyznano 8,5 miliarda euro na włoskie autostrady zgodnie z zasadami pomocy państwa, które obejmują: region Genui.

 

Ten plan pozwolił na przedłużenie dwóch głównych koncesji na autostrady. Jedna z nich dla Autostrade per l’Italia miała zezwolić na zawarcie umowy w sprawie budowy obwodnicy „Grondy di Genova”, mającej na celu zmniejszenie natężenia ruchu na A10, a zatem także na moście Morandi.

 

Oettinger wcześniej wywołał oburzenie w Rzymie, gdy zasugerował kilka miesięcy temu, że wyborcy nie zagłosują na „populistów tak z prawej, jak i z lewej strony”, bo spowoduje to wielkie zawirowania ekonomiczne o strasznych skutkach dla Italii.

 

Problemy budżetowe Włoch już dawno pogorszyły stosunki Rzymu z Brukselą. Komisja dotychczas unikała sporów z poprzednimi rządami prounijnymi, przyznając Włochom dużą elastyczność w interpretowaniu przepisów i więcej czasu na realizację celów fiskalnych.

 

Włochy – po Grecji – mają najwyższy stosunek długu do produktu krajowego brutto w strefie euro. Sytuacja z każdym dniem pogarsza się ze względu na spowolniony wzrost, najsłabszy w strefie euro od czasu rozpoczęcia unii walutowej w 1999 roku.

 

Urzędnicy unijni obawiają się, że włoski rząd eurosceptyczny - obie partie koalicyjne przysięgły, że przeciwstawią się unijnym regulacjom poprzez rozbudowane programy wydatków i obniżenie podatków - nie będzie chciał realizować ich zaleceń.

 

Pierwsze poważane zderzenie może nastąpić w październiku, kiedy władze Italii przedstawią projekt planu budżetowego na 2019 r. do przeglądu przez KE.  - To dopiero początek przed większą walką jesienią - powiedział jeden z urzędników UE o komentarzach Salvini’ego.

 

Most Morandi - akwedukt zbudowany w latach 60. XX w. w ramach autostrady A10 - załamał się we wtorek 14 sierpnia podczas gwałtownej burzy, zabijając co najmniej 39 osób i raniąc 16. Włoski premier Giuseppe Conte ogłosił w środę 15 sierpnia stan wyjątkowy obejmujący region wokół Genui.

 

Komisja wyjaśniła, że ​​ponieważ most Morandi jest częścią transeuropejskiej sieci drogowej, podlega szczególnym wymogom. Jednak odpowiedzialność za zapewnienie, monitorowanie i poprawę bezpieczeństwa na tych drogach nadal spoczywa na rządzie krajowym lub prywatnej firmie, która posiada koncesję, jak ma to miejsce w przypadku A10.

 

Mimo że wciąż nie jest jasne, dlaczego most się zawalił, włoski minister transportu Danilo Toninelli wezwał menedżerów firmy Autostrade per l’italia do złożenia rezygnacji.

 

Źródło: euractiv.com., yahoo.com.,

AS


DATA: 2018-08-17 15:28
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
1
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

PRYWATNA SPÓŁKA konserwowała pieniądze na ochronę mostu w swoich prywatnych kieszeniach a ludzi skazali na śmierć. TO BYŁ WYROK bez wyroku.
ponad 1 rok temu / romak
 
Most z lat sześćdziesiątych.... Nie wiem jak było w tym konkretnym przypadku, ale inwestycje drogowe były w minionych dekadach ulubionym sposobem czyszczenia brudnych pieniędzy a zarazem dojenia legalnych pieniędzy z zamówień rządowych przez mafię.
ponad 1 rok temu / stasiu
 
Upadek UE jest blisko bo tam są urzędasy a nie gospodarze
ponad 1 rok temu / Max
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.