W czwartek Jose Antonio Ureta, autor książki „Papieża Franciszka zmiana paradygmatu. Ciągłość czy zerwanie w misji Kościoła” szeroko poruszył problem kryzysu w Kościele za pontyfikatu Franciszka. Podczas konferencji „Catholic Voice” w Limerick stwierdził, że niektórzy hierarchowie ulegają relatywizmowi etycznemu.
Konserwatywny autor zwrócił uwagę, że o „zmianie paradygmatu”, a nawet „śmiałej kulturowej rewolucji” pisał papież Franciszek w konstytucji apostolskiej Veritatis Gaudium poświęconej nauczaniu uniwersyteckiemu.
Wesprzyj nas już teraz!
Termin „zmiana paradygmatu” pochodzi od filozofa nauki Thomasa Kuhna. W swej książce z 1962 roku „Struktura Rewolucji Naukowych” przekonywał on, że postęp ludzkiej wiedzy dokonuje się za sprawą nagłych, rewolucyjnych zmian.
Określenia „zmiana paradygmatu” używali również współpracownicy Franciszka – zauważył Jose Antonio Ureta. Wszak kardynał Blase Cupich w Wielkiej Brytanii wygłosił przemówienie pod nazwą „Rewolucja miłosierdzia papieża Franciszka: Amoris Laetitia i nowy paradygmat katolickości”. Jego zdaniem za obecnego pontyfikatu dochodzi do zmiany relacji między doktryną a praktyką duszpasterską. Ta pierwsza powinna jakoby zostać podporządkowana tej drugiej.
Jose Antonio Ureta przywołał również słowa austriackiego filozofa Josefa Seiferta. Zwrócił on uwagę, że relatywizacja grzechu cudzołóstwa (obecna jego zdaniem w adhortacji Amoris Laetitia) jest szczególnie niebezpieczna. Można ją bowiem zastosować także do innych czynów wewnętrznie złych, takich jak aborcja, kradzież, oszczerstwo et cetera.
Co ciekawe, kanadyjscy biskupi z kolei zastosowali argumenty zawarte Amoris Laetitia do kwestii samobójstw. W efekcie zaakceptowali ostatnie sakramenty i katolicki pogrzeb dla osób proszących o eutanazję.
Jose Antonio Ureta rozmawiał także z portalem Life Site News na temat poruszonych również w jego książce kwestii politycznych. Według Chilijczyka Watykan wspiera lewicowe ruchy w Ameryce Południowej, takie jak Pueblo Sin Fronteras czy Cartonaros. Organizacje te miały 3 duże zgromadzenia, w tym 2 w Watykanie.
Konserwatywny autor odniósł się także do zaproszenia zwolennika aborcji Jeffrey’a Sachsa przez Papieską Akademię Nauk i Papieską Akademię Nauk Społecznych. Sachs w swej watykańskiej prezentacji przedstawił „Dziesięć Przykazań Zrównoważonego Rozwoju”. Warto zauważyć, że z ideologią zrównoważonego rozwoju (popieraną przez Jeffrey’a Sachsa) wiąże się dążenie do kontroli narodzin, co sprzeciwia się nauce katolickiej. Ta bowiem wyklucza zarówno antykoncepcję, jak i aborcję.
Czyny te sprzeciwiają się bowiem V Przykazaniu Dekalogu i Bożemu zaleceniu z Księgi Rodzaju „Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną; abyście panowali nad rybami morskimi, nad ptactwem powietrznym i nad wszystkimi zwierzętami pełzającymi po ziemi” [Rdz 1,28].
Źródła: lifesitenews.com / Biblia Tysiąclecia
mjend