DZIŚ JEST:   21   STYCZNIA   2019 r.

Dzień Babci
Św. Agnieszki, męczennicy
Św. Epifaniusza
 
 
 
 

Gigantyczna propaganda zderzyła się z gigantycznym sprzeciwem. Użytkownicy przeciw YouTube

Gigantyczna propaganda zderzyła się z gigantycznym sprzeciwem. Użytkownicy przeciw YouTube
Zdjęcie ilustracyjne Źródło: Pixabay

Promocja kultury Draq, zachęcanie do przyjmowania uchodźców, subiektywne podejście do doboru treści. To tylko niektóre z zarzutów dotyczących tegorocznego „YouTube Rewind”, czyli filmu autorstwa samego serwisu, który ma być swoistym podsumowaniem roku. Użytkownicy w błyskotliwy postanowili wyrazić sprzeciw wobec autorytarnego podejścia władz serwisu do promocji wybranych treści. „YouTube Rewind 2018” stał się najbardziej „nielubianym” filmem w historii całego serwisu. Pod publikacją filmu znalazło się…11 MILIONÓW „łapek w dół”.    

 

YouTube, jak zwykle w okolicach grudnia, przygotował specjalny krótkometrażowy film podsumowujący cały mijający rok. Miał on zawierać najpopularniejsze i najlepiej odebrane elementy społeczności serwisu – zaangażować najpopularniejszych twórców, nawiązać do najcieplej przyjętych filmów czy opublikować najlepsze komentarze.

 

Jednak okazało się, że władze serwisu zapragnęły w inny sposób podsumować roku. Zrezygnowano bowiem z promowania twórców, którzy mimo swej popularności „podpadli” regulaminowi serwisu kontrowersyjnymi treściami. Co więcej, przy doborze filmów zignorowano upodobania internautów.  

 

Powyższe zarzuty, mimo że niebagatelne, zapewne nie spowodowałyby tak stanowczej reakcji społeczności. Czarę goryczy przelało jednak wciskanie na siłę treści propagandowych i niepopularnych. 

 

- Wiecie, kto tak naprawdę powinien być w tym filmie? Wszyscy którzy w tym roku osiągnęli więcej […] – słyszymy w pewnym momencie filmu. Następnie wpadamy jednak w osłupienie, słysząc dalszą część wypowiedzi: „Myślę, że tegoroczny Rewind powinien uczcić śmiałą, bajeczną i wyzwalającą kulturę Draq”.

 

W oburzenie wprawił internautów fakt, że na platformie YouTube nie znajdziemy żadnego bardziej znaczącego twórcy nawiązującego do tej kultury, a dodatkowo podejście do tego typu „rozrywki” wywołuje skrajne emocje. Co więcej, użytkownicy YouTube to bardzo często dzieci karmione deprawującą gender-propagandą płynącą z inspiracji władz serwisu. Nic dziwnego, że pomysł umieszczenia tego typu treści spotkał się ze stanowczym sprzeciwem użytkowników.

 

Imigranci i feministki

 

W tegorocznym podsumowaniu „roku na YouTube” znajdziemy także przykład liberalnej propagandy. W filmie bohaterowie podkreślają solidarność z „niemającymi dachu nad głową” uchodźcami. „[Pamiętajmy] o uchodźcach i wszystkich innych, którzy poszukują domu” – mówi YouTuberka w języku arabskim. Szkoda, że w tegorocznym „Rewind” nie znalazły się sceny ukazujące ofiary ataków terrorystycznych spowodowanych przez rzekomych „uchodźców” czy chociaż dane dotyczące wzrastającej kultury gwałtów w strefach „no-go” zamieszkanych przez przybyszów spoza Europy.

 

W progresywno-liberalnej narracji scenarzystów YTR 2018 oczywiście nie mogło zabraknąć nawiązania do tak zwanej emancypacji kobiet. Występujące w filmie silne, niezależne kobiety wzywają wszystkie przedstawicielki płci pięknej do walki o swoje prawa oraz promują model pracującej mamy. Zarzuty stawiane twórcom filmu przez użytkowników zdają się nie docierać do władz serwisu.

 

– Za każdym razem, kiedy przygotowujemy podsumowanie roku, naszym największym celem jest uzyskanie jak największego zaangażowania społeczności […] zawiera się w nim „lajkowanie” i „dislajkowanie” filmu. Dzięki milionom odsłon, milionom komentarzy i reakcji jesteśmy więcej niż zadowoleni z uzyskanego rezultatu – powiedział jeden z rzeczników YouTube portalowi The Hill. Czyżbyśmy mieli tu do czynienia z kierowaniem się zasadą: nieważne jak, ważne, że mówią?

 

 

Użytkownicy wskazują także na hipokryzję autorów filmu. W jednej ze scen użyto utworu zespołu BTS z Korei Południowej, mimo że YouTube w pewnym momencie z własnej inicjatywy ucinał wyświetlenia teledysków tej formacji.

 

Ku modelowi korporacyjnemu 

 

Refleksją podzielił się także jeden z najpopularniejszych YouTuberów świata, Felix Kjellberg znany pod pseudonimem PewDiePie.

 

„Kiedyś, gdy You Tube stanowiło wspaniałą społeczność, zaszczytem było znaleźć się w podsumowaniu roku. Dzisiaj jestem niemal wdzięczny, że mnie tam nie ma” – powiedział. Jednocześnie Kjellberg wskazuje na stopniowe przejście platformy do modelu korporacyjnego. To jego zdaniem stanowi przyczynę niekorzystnych zmian, jakie dotknęły YouTube’a. 

 

Jak wiadomo, system korporacyjny działa na zasadzie piramidy kompetencji. Decyzje dotyczące kierunku, w jakim zmierzają działania firmy zapadają w gronie niewielu decyzyjnych osób. Jeżeli ich dusze i umysły zostaną zdominowane przez marksizm kulturowy, to możemy być pewni, że podobne treści trafiać będą do milionów użytkowników na całym świecie.

 

Na szczęście istnieje jeszcze zdrowa, racjonalnie myśląca część społeczności, która swoimi działaniami daje do myślenia jutubowym „władcom internetu”.

 

Piotr Relich      

 


DATA: 2018-12-14 16:19
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
12
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Niestety wujek Google zmonopolizował wszystko przejął też YouTube. Powoli się z nim żegnam. Korzystam z duckduckgo, skrzynkę na gmailu też likwiduję bo maile m.in. z Polonia Christiana i Reduty Dobrego Imienia trafiają do spamu. To nie przypadek. Alternatywą dla YouTube jest Vimeo. Dałem kciuka w dół.
1 miesiąc temu / chinaski
 
Cóż tu się czepiać youtuba- starczy zobaczyć, co ludzie w tym kraju oglądają, co na świecie oglądają. Wszystkie powyżej 50 milionów wyświetleń. Szczerze mówiąc żadnej z tych piosenek nie znałem do dziś. Nie żałuję. "Sławomira" dalej nie znam, oceniłem na podstawie tytułu utworu. Panie Boże przyjdź!
1 miesiąc temu / Nickt
 
idą na rekord już jest 12 mln łapek w dół
1 miesiąc temu / gosc
 
Potrzebny nowy jutub.
1 miesiąc temu / Gość
 
Również ode mnie kciuk w dół.
1 miesiąc temu / inti
 
Też się dołożę do 11 mln
1 miesiąc temu / irtur
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2017 by
INSTYTUT EDUKACJI SPOŁECZNEJ I RELIGIJNEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Fundacji Instytutu Edukacji Społecznej i Religijnej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.