25 marca 2016

Ekspansja islamu to nie tylko bomby i migracja. Czy Europę podbije… islamska moda?

Świat mody coraz chętniej kieruje swoje produkty do kobiet muzułmańskich. Jak pisze austriacki dziennik „Der Standard”, znacząco rośnie udział muzułmanów w światowym rynku mody. Nie pozostanie to bez wpływu na stroje oferowane innym kobietom.


Austriacki dziennik „Der Standard” przekonuje, że od kilku lat w krajach islamskich modne stroje oraz ozdoby cieszą się rosnącą popularnością. Takie państwa jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuwejt, Katar, Turcja i Arabia Saudyjska stały się znakomitym rynkiem zbytu towarów luksusowych z branży mody.

Wesprzyj nas już teraz!

Europejskie domy mody, jak choćby Dolce & Gabbana, produkują już specjalne serie ubrań przeznaczone dla eleganckich muzułmanek, na przykład tylko na ramadan. Na zachodnich wybiegach zaczynają pojawiać się modeli w tradycyjnych strojach islamskich. „Der Standard” wskazuje, że w roku 2019 muzułmanie pozwolą branży modowej zarobić aż 480 mld dolarów, co odpowiada 14 proc. całości rynku. Ten prognozowany wzrost to ogromny skok względem wcześniejszych lat, bo w roku 2013 muzułmanie wydali na ten cel „tylko” 266 mld dolarów. Duży potencjał ekonomiczny mają muzułmanki w Europie i Ameryce Południowej, które w 2013 roku wydały na omawiany cel 22 mld dolarów.

Na rynku dostępne są też produkty halal. To na przykład kosmetyki, jak szminki, kremy czy szampony, wytworzone według prawideł prawa islamskiego, bez udziału alkoholu i produktów pochodzenia zwierzęcego. Twórcy próbują też wyjść naprzeciw specyficznym potrzebom muzułmanek, przygotowując na przykład taki lakier do paznokci, który nie zmywa się podczas kilkukrotnego rytualnego obmywania dłoni przed modlitwą.

Rozwój branży odzieżowej przeznaczonej dla muzułmanów nie pozostaje bez wpływu na asortyment oferowany niemuzułmankom. „Der Standard” podaje przykład firmy SHUKR, która prowadzi w Europie i Stanach Zjednoczonych sprzedaż ubrań przeznaczonych dla muzułmanek. Inspirując się tymi strojami SHUKR sięga zarazem coraz częściej do kobiet niemuzułmańskich, przekonując, że te z nich, które chcą ubierać się „skromniej”, chętnie sięgną po stroje zgodne z regułami islamskiej wiary.

 SHUKR, która prowadzi sprzedaż w Europie i Stanach Zjednoczonych. Firma ta wychodzi z założenia, że stroje dla kobiet muzułmańskich będą kupowały także inne kobiety, które chciałyby ubierać się „skromniej” inspirując się modą islamską.

Pach

Źródło: „Der Standard”

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 125 424 zł cel: 300 000 zł
42%
wybierz kwotę:
Wspieram