21 października 2019

Ghana: katoliccy nauczyciele protestują przeciwko seksedukacji według ONZ

Nauczyciele katoliccy w Ghanie przyłączyli się do sprzeciwu tamtejszej konferencji biskupów i organizacji muzułmańskich, wzywając rząd do wycofania oenzetowskiego programu edukacji seksualnej z krajowego programu oświaty.

 

„Nieograniczony zakres  kompleksowego programu uruchomionego w tym roku przez rząd i UNESCO stworzyłoby miejsce na wszystko, co mogłyby chcieć wprowadzić (…) zainteresowane grupy lub osoby” – ostrzegło Stowarzyszenie Nauczycieli Katolickich w miniony poniedziałek na zakończenie krajowego spotkania w Torve.

Wesprzyj nas już teraz!

 

W swym oświadczeniu pedagodzy podkreślili, że tematy programu, które mają być wprowadzone od 2020 r. we wszystkich szkołach publicznych dla dzieci w wieku od 5 lat, są dla nich nieodpowiednie i stoją w sprzeczności z kulturą Ghany. Podobnie rzecz się ma w przypadku treści przeznaczonych dla nastolatków.

 

Według strony internetowej UNESCO, kompleksowy projekt edukacji seksualnej, finansowany przez Szwecję i Irlandię, ma na celu „poprawę zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego” oraz „poprawę wyników edukacyjnych młodych ludzi w Afryce Subsaharyjskiej”.

 

Dynamiczny rozwój wspomnianego regionu jest przedmiotem troski wielu depopulatorów, np. profesora Jeffreya Sachsa, którzy wskazują na konieczność ograniczenia przyrostu naturalnego (Agenda 2030).

 

Dyrektorzy szkół – zdaniem przeciwników kompleksowej seksedukacji – powinni „czujnie obserwować działania organizacji pozarządowych, które mogą być wykorzystane do realizacji tego programu”. Nauczyciele ostrzegli parlamentarzystów przed akceptacją budżetu na ten program. Wezwali także ministra edukacji, aby przeprosił biskupów i inne osoby, które wyraziły zaniepokojenie szkodliwym projektem.

 

Rząd i przedstawiciele ONZ w Ghanie już na początku października odpierali zarzuty dotyczące obowiązkowej edukacji seksualnej, która zdaniem części krytyków, stanowi część satanistycznej w swej istocie próby promowania tak zwanych wartości LGBT+.

 

Narodowa Koalicja na rzecz Praw Człowieka i Wartości Rodzinnych, stwierdziła za pośrednictwem radia oraz platformy Facebook, że najmłodsze  dzieci rozpoczynające naukę w szkole są za małe, aby zacząć uczyć się o seksie. Organizacja skrytykowała też homo-propagandę.

Urzędnicy stwierdzili, że program kompleksowej edukacji seksualnej (CSE), opracowany przez ONZ i rząd Ghany, nie zawiera wyraźnej treści odnoszącej się do sodomitów czy też innych tzw. mniejszości seksualnych.

 

Minister edukacji wezwał krytyków do sprawdzenia faktów. Przekonywał, że program, który nie został jeszcze wdrożony, nie naruszy wartości narodowych.

 

W mediach program bronili biurokraci oenzetowscy. – Ludzie uważają, że wszystko opiera się na wpływach zagranicznych. To jest problem – narzekał  Niyi Ojuolape, przedstawiciel państwa w Funduszu Ludnościowym ONZ, podkreślając, że program nauczania został opracowany przez samych Ghańczyków z uwzględnieniem lokalnego kontekstu.

 

Program nauczania nie obejmuje wyraźnie kwestii LGBT, ale oczywiście kwestie te są prawami człowieka, dlatego mówimy o prawach jednostki do decydowania o tym, co chce robić – komentował oenzetowski biurokrata.

 

Kompleksowy Program Edukacji Seksualnej kładzie nacisk na nowoczesne środki zapobiegania urodzeniom, takie jak: sterylizacja mężczyzn i kobiet oraz aborcja, a także na ideologię gender, w szczególności na uprzywilejowanie wszelkich mniejszości seksualnych (LGBT+). Mówi o „wartościach” w rodzaju tak zwanych: włączenia społecznego, niedyskryminacji i równości.

 

Organizacje chrześcijańskie w kraju Afryki Zachodniej mówią, że projekt jest częścią „aktywnej strategii” rozpowszechniania akceptacji ideologii LGBT+ w Afryce.

 

–  Nazywam to kompleksowym satanistycznym zaangażowaniem – ocenił Paul Yaw Frimpong-Manso, przewodniczący Rady Zielonoświątkowej i Rady Charyzmatycznej w lokalnej stacji radiowej Joy FM.

 

Przedstawiciele homo-lobby wyrazili ubolewanie z powodu krytyki programu. Stwierdzili, że większość treści proponowanego programu nauczania, była już nauczana w szkołach. – Myślę, iż większość ludzi kłóci się z powodu nieświadomości – komentował Shone Edem, rzecznik pro-homoseksualnej organizacji Ghana Alliance for Equality and Diversity.

 

Ghana ma dużą młodą populację w wieku 15-35 lat. Stanowi ona ponad połowę całkowitej liczby ludności, według spisu z 2010 roku.

 

 

Z dziejów depopulacji w Ghanie

Oenzetowska Kompleksowa Edukacja Seksualna (CSE) nauczana jest od wielu lat i zawiera informacje o rozwoju człowieka, anatomii, „zdrowiu reprodukcyjnym”, w tym informacje o antykoncepcji, porodzie i infekcjach przenoszonych drogą płciową (STI), w tym HIV. Instruuje nt. „zdrowia seksualnego” i odczuwania przyjemności seksualnej. Od najmłodszych lat deprawuje dzieci.

 

CSE w Ghanie była nauczana już na początku 1957 r., gdy szkoły realizowały program nauk społecznych i higieny, który obejmował biologię człowieka, higienę osobistą i obowiązki obywatelskie. W 1967 r. utworzono Stowarzyszenie Planowanego Rodzicielstwa w Ghanie (PPAG), a dwa lata później opublikowano rządową politykę dotyczącą „Planowania populacji dla postępu narodowego”. To sprawiło, że Ghana była jednym z trzech krajów afrykańskich z polityką ludnościową.

 

W latach siedemdziesiątych PPAG opracowała program seks-edukacji dotyczący „zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego”. W 1972 r. rząd wprowadził program studiów środowiskowych / społecznych, obejmujący takie aspekty, jak „zdrowie seksualne i reprodukcyjne”, rodzina, reprodukcja i seksualność, jednak jeszcze z naciskiem na abstynencję. Później w 1988 r. władze rozszerzyły seks-edukację o kwestie dotyczące HIV i AIDS.

 

W 2000 r. rząd opublikował swoją pierwszą politykę dotyczącą „Zdrowia reprodukcyjnego wśród nastolatków” (ARHP), która przyjęła wielosektorowe podejście do rozwiązywania problemów związanych ze „zdrowiem reprodukcyjnym” nastolatków. Polityka wyraźnie zachęcała do stosowania środków antykoncepcyjnych i postulowała wprowadzenie seks-edukacji już od najmłodszych lat w szkole podstawowej. W 2013 r. „Krajowa polityka w zakresie HIV i AIDS oraz chorób przenoszonych drogą płciową” zalecała włączenie edukacji SRH odpowiedniej do wieku do programu szkolnego, który obejmie lekcje na temat HIV / AIDS i innych chorób przenoszonych drogą płciową. Przed czterema laty rząd dokonał przeglądu ARHP i nadał jej nazwę „Polityka zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego dla młodych ludzi w Ghanie”.

 

Program działania Międzynarodowej Konferencji w sprawie Ludności i Rozwoju z 1994 r. zalecił rządom zapewnienie edukacji seksualnej wszystkim osobom, w tym młodzieży, określając, że taka edukacja powinna odbywać się zarówno w szkołach, jak i na poziomie społeczności. Powinna też rozpocząć się od najmłodszych lat.

 

 

Źródło: cruxnow.com, ippfar.org.

AS

 

 

 

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 105 295 zł cel: 300 000 zł
35%
wybierz kwotę:
Wspieram