29 kwietnia 2019

„Festiwal Miłosierdzia” przeszkadza „Wyborczej”. Gazeta atakuje, ale argumentów brak

(Zygmunt Put Zetpe0202 [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)])

„Gazeta Wyborcza” na swoich krakowskich łamach próbuje wywołać skandal wokół odbywającego się w Kinie Kijów.Centrum „Festiwalu Miłosierdzia”. Z braku argumentów doczepiono się do tego, że na fasadzie kina… zbyt często zmieniane są plakaty, a szefostwo kina gości festiwal, bo chce przypodobać się władzy.

 

„Kino Bożego Miłosierdzia” – takim oto nagłówkiem otwiera się krakowska „Wyborcza”. Gazecie nie podoba się, że za „dobrej zmiany” w kinie zagościł „Festiwal Miłosierdzia”, który – o zgrozo – dzieli kino z innym festiwalem. Jak się jednak okazuje, i to przeczytamy w „Wyborczej”, wydarzenia ze sobą nie kolidują. W czym więc tkwi problem? Cóż, redaktorzy ubzdurali sobie, że jest nim zbyt częsta wymiana plakatu na fasadzie kina…

Wesprzyj nas już teraz!

 

Gazeta próbowała materiałowi nadać wydźwięk antykościelny i uderzyć w tony o indoktrynacji religijnej, ale tu przyszło rozczarowanie. Jeden z cytowanych rozmówców wprost powiedział nie tylko, że nie ma nic złego w festiwalu filmów religijnych, ale też dodał, że „trudno nawet mówić, że to religijna indoktrynacja kultury czy przestrzeni publicznej”, jednak jak dodał „podskórnie coś mnie niepokoi”. Chodzi o to, że ludzie z nominacji PiS, którzy kierują instytucjami kultury, „na wszelki wypadek organizują coś, co ich zdaniem spodoba się obecnej władzy”.

 

W „Festiwal Miłosierdzia” nie uderzyła też rozpytywana przez „Wyborczą” Małgorzata Jantos, przewodnicząca komisji kultury w krakowskiej radzie miasta, a oburzenia z organizacji dwóch festiwali w kinie nie wyraził też organizator Mastercard OFF Camera wskazując, że wydarzenia ze sobą nie kolidują.

 

Z braku powodów, gazeta boleje więc nad tym, że wizerunek Jezusa Miłosiernego umieszczany na fasadzie kina będzie zawieszany na poniedziałek, wtorek, sobotę i niedzielę i zdejmowany na środę i piątek, gdy w kinie gości inny festiwal…

 

Redaktorom „na tropie” możemy tylko podpowiedzieć, by bacznie obserwowali np. nośniki reklamowe należące do Grupy Agora. Na niektórych z nich reklamy zmieniają się dosłownie co chwilę! Podskórnie może to niepokoić…

 

MA

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 127 044 zł cel: 300 000 zł
42%
wybierz kwotę:
Wspieram