We Francji trwa nagonka na dziennikarza i publicystę Erica Zemmoura za jego wystąpienie na Konwencji Prawicy, gdzie po imieniu nazwał zagrożenia, z jakimi mierzy się współczesna Francja: m.in. ekspansję islamu.
Eric Zemmour, znany dziennikarz i publicysta stał się wrogiem numer jeden lewicowców i poprawnie myślących – również tych w USA. Wybuch nienawiści w stosunku do niego nastąpił po wystąpieniu na niedawnej Konwencji Prawicy w Paryżu.
Wesprzyj nas już teraz!
Zemmour powiedział głośno to, co myśli zdecydowana większość Francuzów; że masowa imigracja, zwłaszcza muzułmańska jest niebezpieczna dla Francji i dla całej Europy, bo niszczy naszą kulturę, religię i tradycję. Jej napływ doprowadza do wymiany populacji i opanowania Francji przez islam.
Natychmiast podniosły się głosy domagające się zwolnienia Zemmoura z „Le Figaro” i zakazania mu wystąpień w radiu i telewizji.
Swoją akcję rozpoczęła amerykańska agencja „Sleeping Giants”, reagująca na portalach społecznościowych i stawiająca sobie za cel wyperswadowanie firmom, by usuwali swoje reklamy gdy zamieszcza się w nich wypowiedzi rasistowskie lub seksistowskie.
W tym przypadku chodzi o zaprzestanie emisji reklam w czasie nadawania programów z udziałem Erica Zemmoura. Jako pierwsza naciskowi uległa włoska grupa Ferrero deklarując, że w żaden spsób nie popiera wypowiedzi dziennikarza. Francuska spółka zależna od włoskiej grupy Ferrero (Nutella, Kinder, Mon Chéri, Tic Tac) publicznie ogłosiła zamiar wycofania swoich reklam podczas programu „Zemmour & Naulleau”, emitowanego na antenie Paris Première.
„Le Parisien” ujawnił, że zaraz za Ferrero, swoją dezaprobatę wobec wyświetlenia reklam podczas programów Zemmoura wyraziły trzy duże firmy ubezpieczeniowe: MAIF i Groupama oraz Monabanq.
Na postawę Nutelli zareagowali prawicowi politycy. Organizator Konwencji, prawicy Erik Tegnér ogłosił bojkot przedsiębiorstwa i postanowił, że „już nie spożywać ich wyrobów”. Z kolei poseł Zjednoczenia Narodowego, Louis Aliot wyśmiał decyzję Nutelli twierdząc, że „pomoże ona naszym dzieciom jeść mniej paskudztwa”.
Dla grupy „Sleeping Giants” decyzja Nutelli nie ma jednak decydującego znaczenia. Planuje ona kontynuować wywieranie nacisków na firmy emitujące reklamy, a także na kanał CNEWS, który ma zaproponować Ericowi Zemmourowi codzienny program od poniedziałku do czwartku.
Pozbawiając Paris Première części reklam podczas programu Zemmour & Naulleau, grupa nacisku „Sleeping Giants” ma nadzieję, że Eric Zemmour zniknie ostatecznie z krajobrazu francuskich mediów. Jej celem jest stworzenie cenzury ekonomicznej.
FLC