DZIŚ JEST:   24   SIERPNIA   2019 r.

Św. Bartłomieja Apostoła
Św. Emilii de Vialar
 
 
 
 


Polonia Christiana nr 40  >   PRAWDA, DOBRO, PIĘKNO

Krzysztof Gędłek, Krystian Kratiuk

Dziś prawdziwych królów już nie ma


Równo dwadzieścia lat temu wytwórnia Walta Disneya wprowadziła do kin niezapomnianą kreskówkę - Króla Lwa. Przygody Simby - syna króla Mufasy - zachwyciły młodych i starszych widzów od Chicago przez Paryż po Tokio. Film zdubbingowano nawet (po raz pierwszy w historii) w języku Zulusów! Dwie dekady, które minęły od jego premiery, pokazują, jak dramatycznie w tym czasie zmienił się świat. Bo czy dziś możliwe są wielkie kinowe produkcje ukazujące piękno i majestat władzy królewskiej, uczące szacunku dla rodziny, tradycji i hierarchii a także przypominające o świętości życia?

Król Lew wszedł do kin w czerwcu (polscy widzowie mogli go oglądać od listopada) 1994 roku i z miejsca zdobył serca nie tylko najmłodszych, ale i ich rodziców. Do dziś pokolenie wychowane na tej kreskówce kupuje swoim dzieciom płyty z filmem, kolorowanki i ubranka z jej postaciami. Nic więc dziwnego, że obraz nagrodzony dwoma Oscarami do dziś pozostaje najbardziej dochodową produkcją wśród klasycznych animacji - zarobił ponoć...

Powyższy tekst jest tylko FRAGMENTEM artykułu opublikowanego w magazynie "Polonia Christiana".

zamów e-wydanie   zamów wydanie papierowe
 

Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 

 

Rzeczywiste istnienie diabła jako bytu osobowego, który myśli i działa, i który dokonał wyboru, buntując się przeciw Bogu, jest prawdą wiary, która od zawsze należała do doktryny chrześcijańskiej – przypomina Międzynarodowe Stowarzyszenie Egzorcystów.

 
 

„Rada Powiatu Kieleckiego, Ziemi Świętego Krzyża dla dobra wspólnego mieszkańców powiatu wyraża sprzeciw wobec tzw. ideologii LGBT, rozumianej jako ruch społeczny” – napisali w projekcie uchwały radni powiatu kieleckiego. Uchwała została przegłosowana w piątek.

 

W 80. rocznicę podpisania paktu Ribbentrop-Mołotow Instytut Pamięci Narodowej specjalny komunikat, w którym krytykuje rosyjskie władze za próby rehabilitacji tamtego porozumienia.

 

Amerykański ksiądz Charles Pope krytykuje dokument roboczy synodu amazońskiego. Jego zdaniem dokonuje się w nim przesadna krytyka świata zachodniego. Ludy amazońskie i region zostaje bowiem przedstawiony jako ofiara zachodniej inwazji. Tymczasem Zachód, oprócz zła przyniósł ludzkości wiele dobra – w nauce, ekonomii, sztuce, polityce i nie tylko.

 

Od ponad stu lat Węgry są odcięte od morza, a przez to zmuszone do korzystania z portów innych państw. Marzenia o własnym morskim oknie mogą się niebawem spełnić dzięki porozumieniu, pozwalającym na budowę węgierskiego portu w włoskim Trieście. Realizacja porozumienia wzmocni pozycję Budapesztu w środkowej Europie i pozwoli włączyć się do chińskiej rozgrywki w ramach projektu „Nowego Jedwabnego Szlaku”.


Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 

Copyright 2019 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.