2 kwietnia 2020

Kryzys omija tę branżę. FinTech w czasie pandemii notuje rekordowe zyski

(źródło: pixabay.com)

Na trwającej pandemii korzystają firmy FinTech (sektor gospodarki obejmujący przedsiębiorstwa operujące w branży finansowej oraz technologicznej). Aplikacje finansowe odnotowują 20-procentowe wzrosty zysków, odkąd wprowadzono nadzwyczajne środki w walce z koronawirusem SARS-CoV-2. PayPal, Monzo i Barclays, to głowni beneficjenci. Jednak także aplikacje do handlu akcjami odnotowały „silny wzrost w związku z ciągłą niepewnością na rynku”.

 

Odkąd świat wszedł w okres globalnej blokady, wiele rzeczy się zmieniło, w tym najczęściej pobierane aplikacje ze klepu App Store. Zarówno Zoom, Houseparty, jak i Microsoft Teams skorzystały na tym boomie. Podobnie firmy oferujące oprogramowania dla bankowości internetowej i aplikacje wykorzystywane do obrotu akcjami. Według danych z aplikacji App Annie, średnia cotygodniowa liczba pobrań aplikacji finansowych wzrosła w marcu o 20 procent w porównaniu do czwartego kwartału 2019 r. „Można się tego było spodziewać, ponieważ banki doradzają konsumentom, aby w miarę możliwości korzystali z bankowości internetowej” – przypomina grupa AltFi, zajmująca się analizą danych mobilnych.

Wesprzyj nas już teraz!

 

PayPal, Monzo i Barclays Mobile Banking były najczęściej pobieranymi aplikacjami finansowymi w marcu 2020 r. Kolejny skok nastąpił w związku z operacjami wirtualnymi na giełdach. W marcu Trading 212 był najlepszą aplikacją do prowadzenia operacji na giełdzie. Aplikacje  Plus500 i Hargreaves Lansdown również osiągnęły dobre wyniki. Wzrosły pobrania aplikacji dla mediów. Według firmy badawczej Apptopia, dzienne pobrania aplikacji „Washington Post” wzrosły o 76 proc. w porównaniu do stycznia, podczas gdy dla „New York Timesa” – o 58 proc., a w przypadku „Wall Street Journal”” – o 39 proc. Z persektywy „rok do roku” dzienne pobrania „WP” wzrosły o 65 proc. do poziomu 7410 dziennie. Równoważna liczba dla „Timesa” to 28 210 dziennych pobrań (wzrost o 48 proc. rocznie) i 6460 dla czasopisma (wzrost o 20 proc.).

 

Aplikacje związane z pracą lub utrzymywaniem kontaktów towarzyskich z domu – w tym Zoom i Rave – miały także  dobre  wyniki. Straciły aplikacje związane z podróżami, takie jak Uber i Lyft. W przypadku aplikacji informacyjnych Apptopia twierdzi, że jest za wcześnie, aby stwierdzić, czy wzrost pobrań przełoży się na dodatkowe przychody.

 

Wydawcy wiadomości, w tym „Fortune” od dawna dostarczają wiele informacji bezpłatnie, ale w ostatnich latach stali się bardziej asertywni, prosząc czytelników o płacenie za swoją pracę. Podczas gdy poszczególne publikacje, takie jak „Times”, zwiększyły liczbę pobrań, Apptopia zauważa, że ​​to agregatory wiadomości, takie jak SmartNews i News Break, cieszą się lwią częścią zysków. W przypadku News Break użytkownicy pobrali 17 marca br. aplikację aż 225 tys. razy. Lenahan sugeruje, że ludzie czytają więcej wiadomości podczas kryzysu niż wcześniej.

 

Fintech Zeux z Londynu podaje, że odnotował rekordową liczbę klientów. Platforma płatnościowa ogłosiła, że ​​uruchomi swoją pierwszą fizyczną kartę Visa. Fintech oferuje wiele korzyści z używania fizycznej karty, w tym zerowe opłaty za wymianę walut, brak dodatkowych opłat za transakcje zagraniczne, natychmiastowe powiadomienia o płatności, możliwość wysyłania / żądania pieniędzy od znajomych i możliwość płacenia za pomocą kryptowalut.

 

Obecnie klienci, którzy zarejestrują się w Zeux, otrzymują wirtualną kartę, za pomocą której można dokonywać zakupów zarówno online, jak i w sklepach. Firma zdecydowała się jednak na wprowadzenie karty fizycznej „w celu zaspokojenia rosnącego popytu na cyfrową bankowość”. Frank Zhou, dyrektor generalny i założyciel Zeux mówił: W Zeux rozpoczęliśmy naszą podróż z wirtualnymi kartami i odnotowaliśmy 50-proc. wzrost miesięcznego wykorzystania ze średnią wieku 26 lat. Dodał, że zgodnie z oczekiwaniami klientów wprowadzają fizyczną kartę Zeux VISA.

 

Po wejściu na rynek w styczniu 2020 r., Zeux znalazł się pod ostrzałem urzędu Financial Conduct Authority (FCA) w związku z reklamą 5-procentowego konta oszczędnościowego. Usługodawca bankowości cyfrowej została ostatecznie poproszona o odwołanie reklamy. Podczas gdy Zeux podlega kontroli FCA, wszelkie pieniądze przechowywane w fintechu nie są chronione przez Financial Services Compensation Scheme (FSCS).

 

Kyash, japoński start-up bankowości cyfrowej oferuje karty Visa „bez ograniczeń wiekowych”. Alibaba, MoneyLion Greenspring Associates oraz Goodwater Capital inwestują w startupy FinTech. Rząd Japonii od lat nalega na zwiększenie płatności bezgotówkowych.

 

W małe fintechy inwestują fundusze, mające swoją siedzibę w Londynie np.  Greyhound Capital, czy amerykańskie firmy venture capital Altos Ventures, Broadhaven Ventures i Tekton Ventures, a także globalna firma inwestycyjna Partech Partners, japońska firma kapitałowa JAFCO i inwestor indywidualny Rahul Mehta, który jest partnerem zarządzającym DST Global. Kyash oferuje obecnie trzy różne usługi Visa: „Kyash Card”, „Kyash Card Lite” i „Kyash Card Virtual”. „Kyash Card Virtual” potrzebuje tylko adresu e-mail i numeru telefonu komórkowego, aby założyć konto. Za pomocą tej wirtualnej karty można płacić za towary zakupione w sieci.

 

W Japonii wciąż jeszcze dominuje obrót gotówką. Płatności bezgotówkowe stanowiły w ub. roku zaledwie 20 proc. wszystkich transakcji. Rząd zakłada, że uda się doprowadzić do sytuacji, iż 40 proc. płatności konsumpcyjnych stanie się bezgotówkowych do 2025 r.

 

Wzrost obrotu bezgotówkowego, rozwój FinTech-u, e-comerce, świadczenie tzw. usług publicznych przez duże platformy internetowe m.in. poprzez „pomaganie” rządowi w kontroli populacji (smart cities, tzw. inteligentny nadzór, czy np. przestrzegamy kwarantanny –aplikacje, drony, geolokalizacja, transakcje bezgotówkowe itp.) to kolejna, czwarta faza globalizacji, w którą wchodzimy – w związku z kryzysem koronawirusowym – bardzo szybko. Oznacza to jednak – pod pozorem wygodnych rozwiązań – drastyczne ograniczenie praw i wolności obywatelskich.

 

Źródło: altfi.com, fortune.com, fintechfuture.com

AS

 

 

Polecamy także nasz e-tygodnik.

Aby go pobrać wystarczy kliknąć TUTAJ.

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 127 784 zł cel: 300 000 zł
43%
wybierz kwotę:
Wspieram