DZIŚ JEST:   30   PAŹDZIERNIKA   2020 r.

Św. Marelego, męczennika
Św. Benwenuty Bojani
 
 
 
 


Polonia Christiana nr 70  >   KOŚCIÓŁ

Czy są w Niemczech biskupi wierni Tradycji?


Konserwatywny arcybiskup Utrechu, kardynał Willem Eijk powiedział kiedyś, że gdy podróżuje do Rzymu jako biskup, ludzie automatycznie mówią: patrzcie, oto progresista. Taka jest opinio communis o Holendrach – skrajnych liberałach gardzących Tradycją. Wydaje się, że podobny lub jeszcze gorszy jest dziś odbiór biskupów niemieckojęzycznych. Trudno z pełnym spokojem czytać takie nazwiska jak: Walter Kasper, Reinhard Marx, Franz-Josef Bode, Christoph Schönborn, Franz-Josef Overbeck… Postępowcy z Niemiec, Austrii i Szwajcarii rozbijają jedność Kościoła, depczą nauczanie i gorszą wiernych na całym świecie. Pośród progresywnej większości hierarchów w episkopatach tych trzech krajów znajduje się jednak kilku wyjątkowych biskupów, którzy krytykują swoich liberalnych współbraci i nie przyłączają się chętnie do niszczycielskich przemian. To Stefan Oster z Pasawy, Rudolf Voderholzer z Ratyzbony, Konrad Zdarsa z Augsburga, kardynał Rainer Woelki z Kolonii, Vitus Huonder
z Chur i Andreas Laun z Salzburga.

 

Kto nie idzie „drogą synodalną”?

 

Na początku marca 2019 roku władze Konferencji Episkopatu Niemiec ogłosiły wejście na rewolucyjną „drogę synodalną”, na której chciałyby zreformować moralność seksualną, posługę kapłańską (celibat), rolę kobiet (święcenia) oraz dokonać nowego podziału władzy. Można powiedzieć, że stosunek do tego konceptu stanowi swoisty probierz autentyczności biskupa. Większość niemieckich hierarchów przyjęła rzecz entuzjastycznie, ale kilku biskupów wyraziło się o „drodze synodalnej” nader krytycznie. Za pomyłkę uznał ją biskup Stefan Oster, kilkukrotnie stwierdzając, że jest ona w gruncie rzeczy pozbawiona sensu, bo dąży do zmiany tego, co… jest po prostu prawdą. Nauka Kościoła katolickiego na temat moralności seksualnej czy święceń kapłańskich – wskazuje pasawski ordynariusz – jest słuszna i odpowiada woli Pana Jezusa, nie ma więc tak naprawdę o czym dyskutować. Podobnie wyraził się biskup Augsburga, Konrad Zdarsa. Określił „drogę synodalną” mianem „manipulacji” i zapewnił, że nie zamierza w niej w ogóle uczestniczyć. Proces radykalnych
reform odrzucił też biskup Rudolf Voderholzer z Ratyzbony. Dla niego zaproponowana przez Marxa et consortes droga jest fałszywą próbą wymyślenia Kościoła na nowo. Kościół musi się odnawiać przez świętość, a nie przez dostosowywanie się do większości. Od „drogi synodalnej” odciął się wreszcie i arcybiskup Kolonii, kardynał Rainer Maria Woelki, przestrzegając przed wyrzucaniem za burtę katolickich tradycji i prawd wiary.

Powyższy tekst jest tylko FRAGMENTEM artykułu opublikowanego w magazynie "Polonia Christiana".

zamów e-wydanie   zamów wydanie papierowe
 

Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
1
 
 
 

 

1902 – papież Leon XIII w liście apostolskim Vigilantiae studiique powołał Papieską Komisję Biblijną. Jej zadaniem miał być rozwój studiów biblijnych w Kościele katolickim oraz troska o ich wierność Magisterium kościelnemu. W 1904 papież Pius X udzielił Komisji uprawnień do nadawania tytułów akademickich w zakresie nauk biblijnych.

 
 

Akurat w momencie eskalacji antykatolickiej agresji – werbalnej, symbolicznej oraz fizycznej – grupy wpływowych duchownych oraz świeckich proponują Kościołowi w osobnych listach przełomowe, można powiedzieć: rewolucyjne wyjście z sytuacji. Tak bowiem nazwać trzeba postulat biernej postawy wobec wrogości, sugestię rezygnacji z zabiegania o prawną ochronę najsłabszych, skierowanie uwagi na działalność charytatywną i ekologiczną.

 

Grzegorz Górny na łamach portalu wpolityce.pl przytoczył poruszające świadectwo zmarłego kilka dni temu biskupa Jana Niemca z diecezji kamieniecko-podolskiej. Testament tego kapłana w niezwykły sposób wpisuje się w toczącą się właśnie w Polsce batalię o życie i cierpienie…

 

Sprofanowana XII-wieczna katedra w Płocku, obraźliwe napisy na terenach kościelnych, wulgarne, antykościelne transparenty – to efekty marszów protestacyjnych, które od kilku dni odbywają się w kilku miejscowościach diecezji płockiej. W Gostyninie powstał społeczny Korpus Ochrony Gostynińskich Świątyń, w Sierpcu swojej świątyni parafialnej chcą bronić członkowie Zakonu Rycerzy św. Jana Pawła II.

 

Jeśli sami się nie zorganizujemy i nie obronimy naszych kościołów przed wandalami, to staną się one łatwym obiektem dla działań wandali działających w szeregach "strajku kobiet". Brońmy świątyń, pomników, nie pozwalajmy na przerywanie Mszy św. Jak to robi? Opowiada o tym gość programu "Jaka jest prawda?" Tomasz Kisiel z Korporacji Akademickiej Akropolia Cracoviensis. Na rozmowę zaprasza Marcin Austyn.


Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 

Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIE KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.