DZIŚ JEST:   26   KWIETNIA   2019 r.

Oktawa Wielkanocy
Matki Bożej Dobrej Rady
Św. Marcelina, papieża

Skomentuj ten arytukuł
Regulamin forum portalu PCh24.pl. Kliknij aby przeczytać

Intelektualna i naukowa przepuklina ewolucji ma swoją pokaźną historię.
ponad 2 lata temu / Leo

@Leo: tylko, że ten "ogień" żadnego ciepła z siebie nie wydziela, stąd ta krytyka nigdy nie jest brana poważnie jak teorie o płaskości Ziemi :-D

Brawo LEO!!!
ponad 2 lata temu / NN

Hipoteza ewolucji ma w sobie coś z kaszanki. Jak podają na zimno to się jak tako trzymie. A jak w ogniu krytyki i na patelni koherencji to jakaś taka masa nie ten tego.
ponad 2 lata temu / Leo

Trzeba rozgraniczyć Ewolucję materii Wszechświata jako takiej od bałamutnej i hałaśliwej ideologii dyskredytującej pewne zasługi Darwina w postępie teorii ewolucji życia na Ziemi ironizując jego badania.Nawet przestawiając go jako małpę.Teorię ewolucję materii w tym ewolucję intelektu człowieka,jego mózgu.Trzeba podzielić na dwa etapy.Pierwszy mityczny.Drugi oparty na wartościach materialnych znanych warunkach.W mitycznym mieści się stworzenia Wszechświata w tym rozumnego człowieka,Adama przez Boga izraelsko-chrześcijańskiego oraz rzeczy materialne,których człowiek nie objął swoją wiedzą.Drugi to obszar posiadający poznane warunki brzegowe ewolucji przez geologię,paleontologie i archeologię.W tym obszarze mieści się rozwój mózgu człowieka od epoki kamiennej do czasów współczesnych.Może rzeczywiście na drodze ewolucji człowiek swój rozwój rozpoczął od małpy.Tylko od jakiej,tego nie wiemy? Nie jest to nic uwłaczającego.Każdy człowiek rozpoczyna od raczkowania.
ponad 2 lata temu / NN

Tak długo jak człowiek będzie walczył z Bogiem prawdy nie pozna. Ewolucjonizm natomiast, podobnie jak wiele innych ideoligii, próbuje Boga wyrógować dlatego dane mu jest zataczać się w kółko wyrzucając w ogień samą wartość pracy ludzkiego umysłu.
ponad 2 lata temu / Krzysiek

Po co te wzajemne docinki.Oczywista rzecz,że Adam stworzony przez Boga Izraelitów,był już człowiekiem rozumnym,posiadał już umysł refleksyjny.Natomiast teoria Darwina i badania rozwoju człowieka mówią o ewolucyjnym dochodzeniu intelektu ludzkiego przez wiele milionów lat.Musiała nastąpić jakaś nieznana mutacja,która rozpoczęła rozwój mózgu ludzkiego z poprzedniej jednostki,której nie znamy.
ponad 2 lata temu / NN

@Stormer No właśnie, życie rozwinęło się według tego kodu, a nie wg. teorii Darwina. Mam trochę więcej ogłady od Ciebie i nie proponuję Ci dokształcania się.
ponad 2 lata temu / [email protected]

@[email protected]: stanowczo musisz się dokształcić. Powstanie DNA i RNA nie jest wcale takim wielkim ewolucyjnym cudem. Było na to ponad 3 miliardy lat.
ponad 2 lata temu / Stormer

Radzę niektórym zdobyć więcej wiedzy na temat materii i jej funkcjonowania w przyrodzie.Elementarnymi cząstkami materii jest atom.Jego wewnętrzna budowa oraz elementarne cząsteczki przenoszące oddziaływania między i wewnątrz atomu.Te oddziaływania to jest energia.Energia oddziaływania to:grawitacja,elektromagnetyzm,oddziaływania jądrowe silne i słabe.Materia,to cały Wszechświat,jego spójny skład,w ciągłym ruchu.Właśnie,życie jest materią ożywioną składającą się z odpowiedniej proporcji składowej atomów i ich oddziaływania między sobą i w sobie przez elementarne siły cząsteczkowe.Proste.Ale,jest to układ o nieskończonych możliwościach komplikacji.Tajemnicy tej jeszcze człowiek nie odkrył.Nie ma takich możliwości.Ciągle jest na drodze.Horyzont wiedzy jest nieskończenia daleko.
ponad 2 lata temu / NN

Póki co nikt nie wymyślił lepszej teorii opisującej rozwój życia na Ziemi niż teoria ewolucji gatunków. Uważam że wokół teorii ewolucji narosło wiele mitów oraz przekłamań zarówno ze strony wrogów chrześcijaństwa jak i zagorzałych kreacjonistów.
ponad 2 lata temu / Filip S

@NN. No właśnie, nie tylko Pius XII chciał być ,,postępowym,, papieżem, Jan Paweł II również.
ponad 2 lata temu / [email protected]

@NN Piszesz o ,,elementarnej cząstce materii,, a materia w swej istocie jest martwa, jak z tej martwej materii mogło ,,wykluć,, się jakakolwiek życie. Nie fantazjuj. Albo poetycki cytat:,,gmin rozumowi bluźni,,.
ponad 2 lata temu / [email protected]

Kto jest ciekaw co mówi św.Jan Paweł II na temat Encykliki "Humani generis" oraz teorii ewolicji niech sobie przeczyta W internecie temat:Karol Wojtyła"Ewolucja,a monogenizm".
ponad 2 lata temu / NN

Są tu tacy,którzy nie znając rzeczy,negują jej istnienie.Coś niesamowitego.Wiedzą,że coś jest czarne,ale go nie widzieli,a już są przekonani o swych racjach.Coś o tym mówi L.Kołakowski.Niemądra zarozumiałość i nic więcej.Teilhard de Chardin rzekomo tylko brał odział w fałszerstwie "człowieka z Pitdown"natomiast niektóre dociekania były omawiane na Vaticanum II.
ponad 2 lata temu / NN

@ Stormer Nie przeinaczaj moich słów. Nie człowiek na etapie ryby tylko ewolucja. Doradzam jednakże, aby Twoja ,,indywidualna ewolucja,, intelektualna nabrała tempa i wyszłaby poza dziewiętnastowieczny wiek Darwina. Minęło już ponad 200 lat intensywnego rozwoju nauk matematyczno- przyrodniczych, które obaliły Darwina - czasookres istnienia świata za krótki, aby mogło w tym czasie dojść samoczynnie do takiej formy życia. A może ciebie wprowadza w błąd szeregowe ustawienie istot żywych od najmniej zorganizowanej do najbardziej.Ależ to biblijny ład, każdy ma swoje miejsce i swoją ustaloną rolę. Żebyś miliony lat czkał, że z małego talerzyka zrobi się półmisek, a z muchy słoń, to się nie doczekasz.Jeżeli chodzi o Australię i Madagaskar to kody genetyczne istot tam żyjących są naturalnie dostosowane do warunków, podobnie jak kody genetyczne murzynów do nadmiernego gorąca.
ponad 2 lata temu / [email protected]

@[email protected]: skąd takie bezsensowne informacje? Człowiek na etapie ryby? Dobre. Wypadałoby się dokształcić. Co do tempa rozwoju i różnicowania to Australia i Madagaskar są świetnymi przykładami, że w zależności od warunków ewolucja postępuje bardzo wolno lub bardzo szybkimi skokami :-D
ponad 2 lata temu / Stormer

@Stormer Mylisz się. Czasookres istnienia świata jest za krótki, aby powstał człowiek w myśl teorii Darwina. Bylibyśmy dopiero na etapie ryby.Są to odkrycia naukowców angielskich sprzed paru lat. Nie upowszechnia się tych wyników naukowych, bo są ,,niepoprawne politycznie,,.
ponad 2 lata temu / [email protected]

@Stormer. Przepraszam, że nie odnotowałam, ale mój poprzedni wpis był dla Pana
ponad 2 lata temu / [email protected]

Teoria ewolucji nie jest spójna. Jest irracjonalna, jest wręcz swoistą religią. Słyszałam kiedyś stwierdzenie: on nie wierzy w ewolucję. Przecież nie można udowodnić przechodzenia jednego gatunku w drugi w naturze, mutacje to najczęściej degeneracja. Poczęcie organizmu żywego odbywa się drogą płciową, a blokadą jest naturalna skłonność w obrębie gatunku oraz blokada genetyczna, czyli geny z odpowiadającą sobie ilością chromosomów. Właśnie genetyka obala darwinizm. W genie jest zapisane w szczegółach nowe życie. Przepraszam,za dosadny przykład, ale konieczny:baca z owcą może... ale z tego nic się nie urodzi. Pan sobie wyobraża jakie potwory pojawiałyby się na ziemi, gdyby nie było owej blokady, a człowiek zapewne szybko zniknąłby jako organizm, wessany przez tych silniejszych biologicznie
ponad 2 lata temu / [email protected]

@[email protected]: Problem w tym, że KK wielokrotnie odrzucał niewygodne dla niego teorie i fakty chociaż były naukowo udowodnione. Tak samo jest z teorią ewolucji. Nikt nie przedstawił innej spójnej naukowo teorii i żadne genetyczne badania jej nie podważyły. KK musiał tę teorię zaakceptować, bo w przeciwnym razie skazałby się na społeczną degradację.
ponad 2 lata temu / Stormer

Człowiek z Pekinu, ponoć był potrzebny do zrobienia kariery.I tak to sprawa kryminalna z tymi "człowiekami z" i z tymi co robili kariery naukowe na fałszywkach. Prawda wychodzi na jaw a miliony zostały na zawsze ogłupione. O, i to takie naukowości od Zoharu do Talmuda. Brakuje uniwersytetów wolnych od masońskich dogmatów. Brakuje polskich uniwersytetów i publikatorów.
ponad 2 lata temu / Leo

Jedna warto czegoś się dowiedzieć o ewolucji z pism Teilharda de Chardin, mając wątpliwości w jego racjach, przecież nie teoretycznych.Ale muszą one być oparte na znanych badaniach naukowych.Bo wiele wysiłku umysłowego włożył aby opisać zjawiska,a nie tworzyć teorie.
ponad 2 lata temu / NN

@ Stormer A czyż nauka nie jest zmienna? Pogląd, że Ziemia jest w centrum wszechświata był poglądem naukowym w starożytności i średniowieczu, atom naukowo był niepodzielny, teoria Darwina była naukową, ale już nie jest, bo genetyka temu przeczy. Wiara natomiast oparta o Pismo Święte i Tradycję Kościoła jest niezmienna, a jeżeli ktoś chciałby w tej materii coś zmienić, mówimy o herezji. Jeden z największych uczonych, Izaak Newton, stwierdził, że Pismo Święte jest najbardziej prawdziwą księgą wszechczasów.
ponad 2 lata temu / [email protected]

Porobili z teorii ewolucji doktoraty, habilitacje, dostali profesury, to i trzymać się tego muszą. Ten angielski mądrala od przyrody Attenborough - podobnież.
ponad 2 lata temu / cibail

Nie da się bezkarnie zaprzeczać nauce. Kościół zaczął sobie bardzo późno zdawać z tego sprawę.
ponad 2 lata temu / Stormer

Zawsze mnie ciekawiła dyskusja na linii kreacjonizm-ewolucja. Zwolennicy ewolucji często określają ją jako "fakt dokonany", a z faktami się nie dyskutuje. Darwin miał rzekomo dostrzec proces ewolucji w przyrodzie i na tej podstawie zaczęto odrzucać wiarę w Boga-Stwórcę. Kiedy pada określenie Jezus Chrystus żył - bo mówi o tym wiele dokumentów i jest Bogiem bo mamy światków objawień - wówczas pod adresem świadków objawień padają określenia typu - ciemnogród, idioci, ćpuny itp. Osoba nie posiadająca wykształcenia ale obcująca na co dzień z Bogiem nie jest wystarczającym dowodem na jego istnienie. Mimo iż takich osób były dziesiątki. Teoria, która została stworzona w oparciu o domysły, nigdy nie zaobserwowana, kilkukrotnie obalona przez naukowców, ale przeciwstawiająca się kreacjonizmowi - jest "faktem z którym nie wolno dyskutować". Osobiście zawsze mnie śmieszyły "fakty odkryte przez naukowców". Jakby na to nie patrzeć zwykły człowiek i tak opiera je na wierze.
ponad 2 lata temu / Kamil

Doskonaly artykul. Jego wartosc polega przedewszystkim na zwroceniu uwagi na niezwykle grozne konsekwencje jakie stwarza obecne nauczanie Franciszka. Najbardziej brzemienna w skutki jest ostania adhortacja Amoris Laetitia, lecz rowniez caly szereg jego wypowiedzi, bo jak sam stwierdzil - moje nauczanie jest zawarte w tym co mowie na codzien.
ponad 2 lata temu / Waz

W jakim celu mam przeczytać coś co cię ogłupiło? Dla utraty czasu, rozumu, czy jednego i drugiego?
ponad 2 lata temu / do NN

NN, de Chardin uczestniczył w oszustwie pseudonaukowym. Hasło: człowiek z Piltdown. pogugluj sobie, bracie ;)
ponad 2 lata temu / fiatvoluntastua

@do NN-Przeczytaj,wskazane książki,a nie mędrkuj.

Dave Hunt o kreacjoniźmie w świetle Biblii. youtube
ponad 2 lata temu / Andrzej

Rozumiesz chociaż jedno słowo z bełkotu który wypisujesz, czy tylko popisujesz się umiejętnością bezmyślnego przepisywania czegoś czym cię ogłupili?
ponad 2 lata temu / do NN

Dla mnie nie ma problemu o ile "ewolucja" dotyczy tylko "zmieniania postaci tego świata" a zatem i ciała ludzkiego. Dopóki zajmujący się problemem ewolucji nie dotykają nieśmiertelnej, rozumnej duszy ludzkiej to się nie przejmuję. Oczywiście nie wykluczam, iż zarówno dusza jak i ciało zostały stworzone w odrębnym jednorazowym akcie stwórczym. Jednakże problem ciała zostawiam zajmującym się zmiennością świata stworzonego. O wartości człowieka decyduje przede wszystkim dusza rozumna niejako "osadzona" w ciele a nie wygląd takiego czy innego palca. Zresztą o ile kolejne ciała ludzkie pojawiają się w toku materialnym (rozmnażanie) o tyle dusza jest bezpośrednio dana od Boga. W samym procesie rozmnażania widać rozdział co do sposobu pochodzenia: z ziemi i z nieba. Zresztą utworzenie ciała w toku ewolucji byłoby niejako pułapką zastawioną na zarozumiałych ludzi co odrzucają istnienie Boga, by "oddzielić ziarno od plew".
ponad 2 lata temu / ma

Współczesne osiągnięcia naukowe w dziedzinie genetyki obalają teorię ewolucji. Stały kod genetyczny i liczba chromosomów blokuje naturalny sposób przechodzenia jednego organizmu w drugi. Mutacje to najczęściej degeneracja ( np. choroba Dawna; różnica tylko jednego chromosomu). Obecnie naukowa teoria to kreacjonizm.
ponad 2 lata temu / [email protected]

Jest to rodzaj materialistycznego i naturalistycznego światopoglądu, który w konsekwencji prędzej czy później prowadzi do ateizmu, zwłaszcza gdy poddajemy się intelektualnemu lenistwu. Jako naukowiec i człowiek który ma łaskę wiary, nie wynikającą bynajmniej z teologicznego wykształcenia zyskanego w młodości, z zaciekawieniem podchodziłem do teologów, którzy robili intelektualny szpagat próbując pogodzić Objawienie z teorię ewolucji. Dzisiaj odrzucam tego typu dywagacje teologiczne, ponieważ na gruncie biologii którą się zawodowo zajmuję i zarabiam dzięki niej na utrzymanie, odrzucam twierdzenie, że najbardziej elementarne życie, mogło samoistnie powstać z materii nieożywionej. Odrzucam także tezę jakoby odrębne gatunki mogły powstać w procesie ewolucji od form prostych po bardziej złożone. Odrzucam twierdzenia ewolucjonistów ponieważ żadne dane biologii molekularnej, która jest dziedziną mojej naukowej uwagi, nie dają podstaw do takich twierdzeń. ...
ponad 2 lata temu / biolog molekularny

Będąc biologiem molekularnym zawodowo pracującym w naukach eksperymentalnych przyjmowałem bez pogłębionej refleksji twierdzenia na temat naturalistycznego pochodzenia człowieka, które głosi neodarwinizm, co sobie obecnie wyrzucam i oceniam jako intelektualną naiwność. Jedną z właściwości poznania naukowego w obszarze wiedzy którą się param jest niestabilność, kruchość i zmienność twierdzeń i teorii którymi próbuje się opisać i wyjaśnić rzeczywistość świata żywych organizmów. Na gruncie teorii poznania zostało to ujęte jako zasada falsyfikacji. W pewnym skrócie ujmując, twierdzeniem naukowym jest to co można obalić. Z racji stażu zawodowego stałem się świadkiem jak pewne teorie i twierdzenia naukowe bledną, a niektóre zupełnie ?wyparowały. Jedyną teorią niepoddającą się temu procesowi jest darwinowska i neodarwinowska teoria o pochodzeniu gatunków. Dlatego uważam, że darwinizm i neodarwinizm nie ma nic wspólnego z nauką. cd..
ponad 2 lata temu / biolog molekularny

Pierre Teilhard de Chardin w "Fenomen człowieka" oraz "Człowiek" całą drogę ewolucji od elementarnej cząstki materii do Istoty człowieka przedstawia jako zasadniczy kierunek ewolucji dążącej do doskonalenia intelektu ludzkiego w zespoleniu społecznym.Człowiek to podstawowa część życia na Ziemi.
ponad 2 lata temu / NN

Takie uchylanie furtki po to, aby następnie wejść już przez nią ciężkimi szatańskimi buciorami jest typowe dla działań masonów. Kolejni modernistyczni - antykatoliccy papieże dokładnie robią to samo.
ponad 2 lata temu / antymodernista