Sieć supermarketów Carrefour wstrzymała wyświetlanie reklam w serwisie VOD TVP po tym jak jedna z internautek zwróciła na Twitterze uwagę centrali firmy we Francji, że na portalu należącym do Telewizji Publicznej pojawiają się treści krytyczne wobec osób LGBT.
W zeszłą środę użytkowniczka Twittera o nicku Clair Underwood zwróciła się do oficjalnego profilu Carrefour z uwagą, że reklamy polskiego oddziału sieci są wyświetlane na portalu TVP VOD. Internautka zestawiła reklamę z tekstami, które ukazały się na portalu tvp.info po wpisaniu frazy „tęczowa zaraza”.
Wesprzyj nas już teraz!
„Czy wiecie, że kupujecie reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, finansując obrzydliwą nienawiść do LGBT?” – napisała użytkowniczka Twittera oznaczając profil Carrefour.
„Witam, te treści nie odzwierciedlają naszych wartości. Po Twoim raporcie wstrzymaliśmy obecną kampanię. Podwoimy naszą czujność z @CarrefourPolska na te tematy” – odpisały osoby prowadzące profil marki.
Do sprawy odniósł się także polski oddział Carrefour. W oświadczeniu dla portalu wirtualnemedia.pl podkreślono, że reklama została wyświetlona w wyniku błędu. Dodano, że Carrefour „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności klientów, pracowników oraz partnerów biznesowych”.
„Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej” – napisano w oświadczeniu.
Źródło: DoRzeczy.pl
TK