„Na Boże Narodzenie bądźcie czujni!” – tak brzmi najważniejsze, choć nie jedyne ostrzeżenie największej w historii wysp brytyjskich antyterrorystycznej kampanii skierowanej do społeczeństwa. Rząd chce, aby pracownicy i urzędnicy byli świadomi zagrożeń i reagowali tak, aby nie doszło do ataków terrorystycznych lub by maksymalnie zminimalizować ich skutki.
Władze chcą uczulić pracowników, np. galerii handlowych i sklepów, by stworzyć jasny system dotyczący osób odpowiedzialnych za reagowanie w sytuacjach zagrożenia. Jednocześnie zwraca się uwagę, że świąteczny przełom roku powinien być dla policji i innych służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo czasem wyjątkowej pracy.
Wesprzyj nas już teraz!
Akcja o nazwie ACT (Action Counter Terrorism) ma na celu świąteczne połączenie sektora publicznego i prywatnego w imię celów wyższych, jakim jest zagrożenie atakami terrorystycznymi. Władze zwracają uwagę na swój standardowy projekt, który ma stanowić wzór postępowania dla innych podmiotów. Chodzi o działania podejmowane od pewnego już czasu między służbami a gigantem handlowym Marks & Spencer.
Jeden z koordynatorów projektu, Nick Aldworth poinformował, że służby przygotowują przedstawicieli londyńskiego metra, jakie środki przedsięwziąć, by nie dopuścić do sytuacji z zeszłego roku. Wtedy, tuż przed świętami, przy stacji Oxford Street doszło do wybuchu paniki. Część podróżnych była przekonana, że był to atak terrorystyczny. Atak paniki spowodował obrażenia u kilku osób.
W minionym roku dokonano rekordowej liczby 379 zatrzymań mających związek z terroryzmem. Szczególne ich zintensyfikowanie miało miejsce przed Bożym Narodzeniem. Od ataku terrorystycznego na brytyjski parlament w marcu 2017 r. służby udaremniły 13 zamachów przygotowywanych przez islamistów.
Źródło: www.government-world.com/cooltura24.co.uk
ChS