DZIŚ JEST:   19   WRZEŚNIA   2019 r.

NMP z La Salette
Św. Januarego, męczennika
Św. Alfonsa de Orozco
 
 
 
 

Brytyjski urząd zakazał emisji reklam. Uznał, że promują stereotypowe role społeczne

Brytyjski urząd zakazał emisji reklam. Uznał, że promują stereotypowe role społeczne
Zdjęcie ilustracyjne. Źródło: unsplash.com (Tim Mossholder)

Brytyjski urząd walczy ze „stereotypami płciowymi” w reklamie, dlatego zdecydował o zakazie emisji spotów przedstawiających mężczyzn i kobiety w „stereotypowych rolach”. Agencja ds. standardów reklamowych nie zgadza się publikację reklam, w których kobiety występują z dziecięcym wózkiem, a mężczyźni są astronautami.

 

Nowe przepisy, które weszły w życie w czerwcu br. zabraniają przedstawiania płci w sposób, który „może wyrządzić krzywdę” i „szerzyć treści obraźliwe”. Spot Volkswagena przedstawia dwóch astronautów w kosmosie i sportowca z protezą nogi, wykonującego skok w dal, a także matkę siedzącą na ławce w parku obok wózka. To wywołało trzy skargi ze strony widzów, którymi postanowiła zająć się ASA wskazując, że reklama przedstawia kobietę „zaangażowaną w stereotypową rolę opiekuńczą".

 

„Uznaliśmy, że bycie rodzicem jest doświadczeniem zmieniającym życie, które wymaga znacznej adaptacji, ale opieka nad dzieckiem, to rola stereotypowo kojarzona z kobietami” – napisali członkowie ASA w oświadczeniu.

 

Drugi spot serka śmietankowego Philadelphia ukazuje dwóch ojców opiekujących się dziećmi w restauracji, gdzie na taśmociągu podjeżdżają kanapki z serem.

Jeden z mężczyzn delektujący się jedzeniem, traci z oczu swoje dziecko, które pojechało na taśmociągu. „Nie mówmy mamie” - mówi po uratowaniu dziecka. Na tego typu reklamę poskarżyło się ponad 120 widzów.

 

„Uznaliśmy, że reklama miała być niewinna i zabawna. Nie chodziło o to, aby dzieci znalazły się w niebezpieczeństwie” – tłumaczyła ASA w swojej decyzji. Dodano: „Uznaliśmy jednak, że mężczyzn przedstawiano jako nieco nieszczęśliwych i roztargnionych, przez co nie byli w stanie skutecznie zaopiekować się dziećmi. Nie sądzimy, aby humor w reklamie łagodził efekt szkodliwego stereotypu”.

 

Żaden spot nie może pojawić się w bieżącej formie po orzeczeniu ASA. Rzecznik Mondelez International, który produkuje serki Philadephia mówił, że firma jest „bardzo rozczarowana” decyzją urzędu. – Bardzo poważnie podchodzimy do odpowiedzialności za reklamę i współpracujemy z wieloma partnerami, aby upewnić się, że nasz marketing jest zgodny z wszystkimi przepisami brytyjskimi – oznajmił.

 

Nowe zasady wynikają z przeglądu przeprowadzonego przez ASA, opublikowanego w 2017 r., w którym stwierdzono, że szkodliwe stereotypy wzmocnione reklamą „mogą ograniczyć wybory, aspiracje i możliwości dzieci, młodzieży oraz dorosłych”.

 

Publiczna furia z powodu plakatu z 2015 roku na ścianach londyńskiego metra, pokazującego kobietę w bikini z napisem „Czy jesteś gotowy na plażę?” była pretekstem dla Agencję ds. standardów reklamowych, aby rozpocząć walkę ze „stereotypizacją płci”.

 

Reklama - dotycząca produktu odchudzającego - początkowo nie została zbanowana przez ASA, ponieważ nie łamała wyraźnie żadnych zasad, ale organ regulacyjny ostatecznie podjął działania, zmieniające jego politykę. – Nasze dowody pokazują, jak szkodliwe stereotypy dotyczące płci w reklamach mogą przyczyniać się do nierówności w społeczeństwie, generując koszty dla nas wszystkich – tłumaczył Guy Parker, dyrektor naczelny ASA w czerwcu.

 

Agencja stwierdziła, że ​​reklamy nadal będą mogły pokazywać „czarujących, atrakcyjnych, odnoszących sukcesy, aspirujących lub zdrowych ludzi czy zdrowy styl życia”.

 

Spoty przedstawiające mężczyzn lub kobiety, wykonujących zadania, z którymi ich płeć bywa czasami związana, takie jak zakupy przez kobiety, również będą dozwolone.

 

 

Źródło: edition.cnn.com

AS

WMa


DATA: 2019-08-16 19:09
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
6
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Faceta rodzącego dziecko i karmiącego własną piersią muszą pokazać. Co jeszcze? Ryby latające, drzewa do góry korzeniami rosnące, a to wszystko by finansjera światowa poczuła się jan Pan Bóg...
1 miesiąc temu / Jacek
 
Oczy mi wyszły z orbit. Zbieram szczękę z podłogi.
1 miesiąc temu / Ewa2
 
Paranoja paranoję paranoją pogania...
1 miesiąc temu / Daniel A. Nowic
 
Zgłupiał ten świat doszczętnie!Kobiety do kilofa i na przodek,mężczyźni do rodzenia!I stereotypy zostaną zażegnane,a reklamy będą nowoczesne wyjątkowo.
1 miesiąc temu / bocian
 
Lepiej zakazać wszystkich reklam.
1 miesiąc temu / Obserwator
 
Hahahahha co za idioci. I to jest to równouprawnienie, ze kobiety już nie mogą być kobietami. No to musi się posypać, musi. I w sumie już się sypie.
1 miesiąc temu / Lolek
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2019 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.