DZIŚ JEST:   22   LUTY   2020 r.

Katedry św. Piotra Apostoła
Św. Małgorzaty z Kortony
 
 
 
 

Brytyjski urząd zakazał emisji reklam. Uznał, że promują stereotypowe role społeczne

Brytyjski urząd zakazał emisji reklam. Uznał, że promują stereotypowe role społeczne
Zdjęcie ilustracyjne. Źródło: unsplash.com (Tim Mossholder)

Brytyjski urząd walczy ze „stereotypami płciowymi” w reklamie, dlatego zdecydował o zakazie emisji spotów przedstawiających mężczyzn i kobiety w „stereotypowych rolach”. Agencja ds. standardów reklamowych nie zgadza się publikację reklam, w których kobiety występują z dziecięcym wózkiem, a mężczyźni są astronautami.

 

Nowe przepisy, które weszły w życie w czerwcu br. zabraniają przedstawiania płci w sposób, który „może wyrządzić krzywdę” i „szerzyć treści obraźliwe”. Spot Volkswagena przedstawia dwóch astronautów w kosmosie i sportowca z protezą nogi, wykonującego skok w dal, a także matkę siedzącą na ławce w parku obok wózka. To wywołało trzy skargi ze strony widzów, którymi postanowiła zająć się ASA wskazując, że reklama przedstawia kobietę „zaangażowaną w stereotypową rolę opiekuńczą".

 

„Uznaliśmy, że bycie rodzicem jest doświadczeniem zmieniającym życie, które wymaga znacznej adaptacji, ale opieka nad dzieckiem, to rola stereotypowo kojarzona z kobietami” – napisali członkowie ASA w oświadczeniu.

 

Drugi spot serka śmietankowego Philadelphia ukazuje dwóch ojców opiekujących się dziećmi w restauracji, gdzie na taśmociągu podjeżdżają kanapki z serem.

Jeden z mężczyzn delektujący się jedzeniem, traci z oczu swoje dziecko, które pojechało na taśmociągu. „Nie mówmy mamie” - mówi po uratowaniu dziecka. Na tego typu reklamę poskarżyło się ponad 120 widzów.

 

„Uznaliśmy, że reklama miała być niewinna i zabawna. Nie chodziło o to, aby dzieci znalazły się w niebezpieczeństwie” – tłumaczyła ASA w swojej decyzji. Dodano: „Uznaliśmy jednak, że mężczyzn przedstawiano jako nieco nieszczęśliwych i roztargnionych, przez co nie byli w stanie skutecznie zaopiekować się dziećmi. Nie sądzimy, aby humor w reklamie łagodził efekt szkodliwego stereotypu”.

 

Żaden spot nie może pojawić się w bieżącej formie po orzeczeniu ASA. Rzecznik Mondelez International, który produkuje serki Philadephia mówił, że firma jest „bardzo rozczarowana” decyzją urzędu. – Bardzo poważnie podchodzimy do odpowiedzialności za reklamę i współpracujemy z wieloma partnerami, aby upewnić się, że nasz marketing jest zgodny z wszystkimi przepisami brytyjskimi – oznajmił.

 

Nowe zasady wynikają z przeglądu przeprowadzonego przez ASA, opublikowanego w 2017 r., w którym stwierdzono, że szkodliwe stereotypy wzmocnione reklamą „mogą ograniczyć wybory, aspiracje i możliwości dzieci, młodzieży oraz dorosłych”.

 

Publiczna furia z powodu plakatu z 2015 roku na ścianach londyńskiego metra, pokazującego kobietę w bikini z napisem „Czy jesteś gotowy na plażę?” była pretekstem dla Agencję ds. standardów reklamowych, aby rozpocząć walkę ze „stereotypizacją płci”.

 

Reklama - dotycząca produktu odchudzającego - początkowo nie została zbanowana przez ASA, ponieważ nie łamała wyraźnie żadnych zasad, ale organ regulacyjny ostatecznie podjął działania, zmieniające jego politykę. – Nasze dowody pokazują, jak szkodliwe stereotypy dotyczące płci w reklamach mogą przyczyniać się do nierówności w społeczeństwie, generując koszty dla nas wszystkich – tłumaczył Guy Parker, dyrektor naczelny ASA w czerwcu.

 

Agencja stwierdziła, że ​​reklamy nadal będą mogły pokazywać „czarujących, atrakcyjnych, odnoszących sukcesy, aspirujących lub zdrowych ludzi czy zdrowy styl życia”.

 

Spoty przedstawiające mężczyzn lub kobiety, wykonujących zadania, z którymi ich płeć bywa czasami związana, takie jak zakupy przez kobiety, również będą dozwolone.

 

 

Źródło: edition.cnn.com

AS

WMa


DATA: 2019-08-16 19:09
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
6
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Faceta rodzącego dziecko i karmiącego własną piersią muszą pokazać. Co jeszcze? Ryby latające, drzewa do góry korzeniami rosnące, a to wszystko by finansjera światowa poczuła się jan Pan Bóg...
6 miesięcy temu / Jacek
 
Oczy mi wyszły z orbit. Zbieram szczękę z podłogi.
6 miesięcy temu / Ewa2
 
Paranoja paranoję paranoją pogania...
6 miesięcy temu / Daniel A. Nowic
 
Zgłupiał ten świat doszczętnie!Kobiety do kilofa i na przodek,mężczyźni do rodzenia!I stereotypy zostaną zażegnane,a reklamy będą nowoczesne wyjątkowo.
6 miesięcy temu / bocian
 
Lepiej zakazać wszystkich reklam.
6 miesięcy temu / Obserwator
 
Hahahahha co za idioci. I to jest to równouprawnienie, ze kobiety już nie mogą być kobietami. No to musi się posypać, musi. I w sumie już się sypie.
6 miesięcy temu / Lolek
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIA KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
M. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.