„Szwedzka gazeta ogłosiła, że zaprzestaje przyjmowania reklam promujących towary i usługi oparte na paliwach kopalnych” – informuje „The Guardian”.
Chodzi pojawiającą się na szwedzkim rynku od 2014 roku Dagens ETC. Redaktor naczelny pisma, Andreas Gustavsson, przyznał, że decyzja ta została podjęta przez właściciela, zarząd, dział marketingu i dziennikarzy gazety. Jak mówił, była ona „kluczowa dla wiarygodności Dagens ETC”, które nie może brać pieniędzy od firm „mordujących klimat”.
Wesprzyj nas już teraz!
Gustavsson wezwał również inne media do podjęcia podobnych działań. – Mam świadomość, że branża medialna jest wyjątkowo trudna i że ta decyzja zaszkodzi naszym finansom. Kryzys klimatyczny dotyka jednak każdego z nas – podkreślił. – Jestem jednak przekonany, że w dłuższej perspektywie będzie to mądry ruch – dodał.
„Ekologiczny” dziennik jest wydawany w Sztokholmie i sprzedaje się w liczbie około 10 tys. egzemplarzy. Online czyta go w tygodniu ok. 200 tys. osób. Gazeta czerpie zyski ze sprzedaży, reklam i wsparcia rządu oferowanego wydawcom gazet w całej Szwecji.
Źródło: Polskie Radio 24
TK