27 marca 2012

Biura podróży tną koszty … kosztem podróżnych

(fot.iandrei/sxc.hu)

Z roku na rok wzrasta liczba Polaków, którzy spędzają urlop korzystając z usług biur podróży. Kryzys finansowy nie ominął jednak branży turystycznej, co odbiło się na cenach oferowanych wycieczek.

 

Według ekspertów biura podróży nie mogą bezpośrednio obciążać kosztami klientów, ponieważ spowodowałoby to wzrost cen wyjazdów nawet o 30%. Taka sytuacja z pewnością wpłynęła by na spadek zainteresowania usługami turystycznymi. Dlatego biura podróży chcąc zaoszczędzić stosują często nieuczciwe praktyki wobec klientów.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Według Federacji Konsumentów od ubiegłego roku w skali kraju nastąpił wzrost liczby skarg na biura turystyczne. W 2011 roku do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego wpłynęło 281 skarg nieuczciwych touroperatorów. Od początku tego roku wpłynęło ich już 25, a przecież okres wzmożonego ruchu turystycznego czyli sezon wakacyjny jeszcze przed nami.

 

Czego dotyczą skargi? Głównym powodem niezadowolenia podróżnych są warunki zakwaterowania, które odbiegają, czasem nawet drastycznie, od tego, co jest przedstawione w katalogach. To stanowi 70% wszystkich skarg. Częstą praktyką jest zmiana miejsca zakwaterowania bez uprzedzenia – klient dowiaduje się o tym na miejscu. Innym przykładem może być umieszczanie turystów w pokojach, gdzie trwają jeszcze prace remontowo – budowlane.

 

Biura podróży skracają też czas trwania wycieczki. Odbywa się to w ten sposób, że turyści wylatują z opóźnieniem w środku nocy, powrót z kolei jest przyspieszany. Dzięki temu biura podróży oszczędzają na noclegach. To sprawia, że z tygodniowa wycieczka może więc skrócić się do pięciu  czy sześciu dni.

 

Jak się okazuje cena wyjazdu czy renoma biura nie ma wpływu na to, czy będziemy dobrze obsłużeni czy też czekać będą na nas niemiłe niespodzianki. W tej sytuacji podróżni powinni znać swoje prawa:

 

– Biuro podróży nie może zmienić ceny wycieczki później niż na 20 dni przed jej rozpoczęciem.

– Zmiana kwaterunku może odbyć się tylko za zgodą klienta i tylko na hotel o podobnym standardzie, ewentualnie koszt pobytu musi zostać obniżony. Klient może też po prostu zrezygnować z wycieczki.

– O zmianie godziny wylotu klient musi być powiadomiony niezwłoczne, kiedy biuro otrzyma taką informację. Nagła zmiana godziny wylotu jest możliwa tylko w przypadku awarii samolotu lub złej pogody.

– Reklamację można złożyć w ciągu 30 dni od zakończenia podróży. W przypadku przekroczenia terminu pozostaje droga sądowa, wtedy niezbędni mogą się okazać świadkowie

 

I. Sz.

 

Źródło: biznes.gazetaprawna.pl

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 104 160 zł cel: 300 000 zł
35%
wybierz kwotę:
Wspieram