20 czerwca 2020

Koniec ryżu od czarnoskórego „wujka Bena”. Producent zapowiada zmiany wizerunkowe

(źródło: pixabay.com)

Znana na globalnym rynku marka Uncle Ben’s uległa dyktatowi kojarzonemy z ruchem „Black Lives Matter”. Producent dla zachowania politycznej poprawności gotów jest na zmianę wizerunku. A trzeba dodać, że chodzi nie tylko o logo z czarnoskórym miłym panem, ale też samą nazwę. Dlaczego? Bo się źle kojarzą!

 

Marka Uncle Ben’s kojarzona jest od lat z wizerunkiem starszego, czarnoskórego mężczyzny, uśmiechającego się do klientów z opakowań ryżu. Teraz to się zmieni, gdyż uznano, że taki wizerunek nie służy walce z rasizmem. Takie wnioski to efekt protestów i burd po śmierci George’a Floyda, jakie przechodzą przez USA pod szyldem „Black Lives Matter”.

Wesprzyj nas już teraz!

 

W imię politycznej poprawności istniejąca od 1946 roku marka Uncle Ben’s gotowa jest wyrzec się swej nazwy i logotypu z „ukochanym szefem kuchni i kelnerem z Chicago, Frankiem Brownem”.

 

W czym problem? Przede wszystkim Frank Brown jest… czarny, a określenie „wujek” jest w tym kontekście źle kojarzone. Zwroty „wujek” i „ciocia” (ang. uncle, aunt) używane były w czasach segregacji rasowej jako grzecznościowe wobec starszych czarnoskórych osób – jako zamienniki „pan” i „pani”, które zarezerwowane były dla białych.

 

Sprawę wizerunku przesądziło zabójstwo Floyda, bowiem w świat poszedł przekaz o systemowej segregacji i przyzwolenia na agresję policji wobec osób czarnoskórych. By przeciwdziałać rasizmowi wiele firm postanowiło „coś zrobić”, by tylko odciąć się od podejrzeń o dyskryminację. Czarnoskóry „wujek Ben” jao wizerunek marki przetrwać zatem nie mógł.

 

Póki co nie wiadomo jaką nazwę i logo obierze producent ryżu. Głos zabiorą konsumenci, a firma bierze pod rozwagę wszelkie możliwości.

 

Jeśli wygra polityczna poprawność, zapewne doczekamy się ryżu… w tęczowych pudełkach.

 

 

 

Źródło: polsatnews.pl

MA

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 133 153 zł cel: 300 000 zł
44%
wybierz kwotę:
Wspieram