14 marca 2018

Słowa „matka” i „macierzyństwo” zakazane? Genderowy obłęd w Wielkiej Brytanii trwa w najlepsze

(Zdjęcie ilustracyjne. Źródło: pixabay.com)

W Wielkiej Brytanii z okazji Dnia Matki wydano kartki z życzeniami, na których nie ma słowa „matka”. Firmy, organizacje i szkoły wpadły w pułapkę ideologii gender, próbując obchodzić święto matek bez uznania roli i wartości macierzyństwa.

 

Święto matek bez matek

Wesprzyj nas już teraz!

Dzień Matki to święto wynikające z tradycji i szacunku, jakim w rodzinie darzy się kobiety – matki. Nie jest to święto obchodzone na całym świecie w tym samym czasie. W kilkunastu krajach Europy i Azji Dzień Matki świętowany jest 8 marca, w dużej części krajów muzułmańskich 21 marca, w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Nigerii (kiedyś kolonii brytyjskiej) w czwartą niedzielę Wielkiego Postu, a najwięcej państw jako datę tego święta wybrało drugą niedzielę maja. W Polsce obchodzone jest ono 26 maja.

 

Przed tegorocznym Dniem Matki w Wielkiej Brytanii sensacją stały się kartki z życzeniami, wydane specjalnie na tę okoliczność, ale pozbawione słów „matka” czy „macierzyństwo”. Według doniesień „Islam Today”, brytyjska sieć supermarketów Waitrose w tym miesiącu wypuściła z okazji Dnia Matki specyficznie zredagowane życzenia, w których słowo „matka” zastąpiono słowem „you (Ty)”. Powołując się na „Daily Mirror”, portal ten podał, że na kartkach życzeniowych wydrukowano napisy w rodzaju „Happy You Day” („Szczęśliwego Twojego Dnia”) w miejsce wcześniejszych „Happy Mother’s Day” („Szczęśliwego Dnia Matki”).

 

Poszerzenie przez ośmieszenie?

Tłumacząc swoją decyzję przedstawiciele firmy powiedzieli, że chcieli w ten sposób poszerzyć krąg osób, którym można wręczyć takie kartki i przekazać życzenia. W ten sposób Dzień Matki miał stać się dniem bliżej nieokreślonej grupy odbiorców, co pokazuje absurdalność takiej formy świętowania. Święto jest bowiem dniem wyjątkowym, a jaką wyjątkowość kryje w sobie marketingowe zagranie sieci supermarketów łatwo ocenić.

 

W swojej poprawności i wpisywaniu się w nowomowę ideologii gender, do uczczenia w Dniu Matki osób, które nie są matkami musiano użyć słów kłócących się z logiką honorowania kobiet – matek. Założenie, że kartki z życzeniami o treści „Happy You Day” będą substytutem życzeń na Dzień Matki dla osób, które matkami nie są, nie spełniło swojej roli.

 

W ślad za siecią Waitrose podążyła inna sieć handlowa, Scribbler, także adresując swoje wydawnictwa okolicznościowe do osób transseksualnych i „par jednopłciowych”. Wypuszczenie na rynek kartek z okazji Dnia Matki z napisami w stylu „Dwie mamy lepsze niż jedna” albo „Tato, dziękuję Ci za to, że jesteś wspaniałą mamą”, trąci co najmniej brakiem smaku i wyczucia, czyim świętem jest Dzień Matki.

 

Pustka negacji

Zakwestionowanie przez ideologię gender fundamentu cywilizacji łacińskiej, a często dorobku samej nauki, prowadzi do sytuacji mieszania pojęć i prób dokonania redefinicji terminów, którym przypisane są określone od wieków znaczenia. Toczona obecnie walka o język i jednoznaczność pojęć, z którymi wiążą się systemy wartości, prowadzona jest w coraz to nowszych odsłonach. Niestety, często w burzenie ładu językowego i moralnego włącza się wielki kapitał, wprzęgając do walki coraz to nowe obszary życia.

 

Tak działo się i dzieje nadal w szkołach czy administracji publicznej na Zachodzie. W 2012 roku we Francji zdecydowano o nieużywaniu w oficjalnych dokumentach słów „ojciec” i „matka”, zastępując je słowem „rodzice”. Stało się to wbrew protestom chrześcijan, za to przy silnej determinacji rządu Francji.

 

Już wtedy francuski kardynał Philippe Barbarin ostrzegał, że odejście od słów „ojciec” i „matka” i pójście na ustępstwa (nawet językowe) wobec związków homoseksualnych może prowadzić w przyszłości do legalizacji  kazirodztwa i związków poligamicznych. Jak widać po kilku latach, sytuacja ta staje się na naszych oczach realnym zagrożeniem, na razie miękko wprowadzanym drogą dyskusji i pseudonaukowych dywagacji. Ich celem jest jednak dalszy atak na język i wartości, już osłabione ustępstwami z przełomu XX i XXI wieku.

 

 

PK

 

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 127 624 zł cel: 300 000 zł
43%
wybierz kwotę:
Wspieram