DZIŚ JEST:   06   SIERPNIA   2020 r.

Przemienienie Pańskie
Św. Hormizdasa, papieża
Bł. Oktawiana, biskupa
 
 
 
 

Abp Stanisław Gądecki: reklama alkoholu w Polsce powinna być zakazana!

Abp Stanisław Gądecki: reklama alkoholu w Polsce powinna być zakazana!
Fot. Dawid Tatarkiewicz / Forum

O tym, że reklama alkoholu powinna być zakazana oraz, że naród, który rozpija własne dzieci jest narodem pozbawionym przyszłości - mówił abp Stanisław Gądecki w trakcie homilii podczas Mszy św. inaugurującej Narodowy Kongres Trzeźwości w Warszawie.

 

Abp Gądecki podkreślił, że zdaniem wielu ekspertów problem alkoholizmu w III RP jest dużo większy niż w czasach PRL a to za sprawą „wszechobecnej reklamy” wszelkiego rodzaju trunków, głównie piwa, co bezwzględnie przekłada się na wzrost ich spożycia.

 

Jak podaje „Nasz Dziennik” alkoholizm „jest jednym z najważniejszych problemów społecznych w Polsce”, bowiem według najnowszych badań Polacy spożywają dwukrotnie więcej trunków, niż wynosi średnia światowa. „Rocznie statystyczny Polak mający powyżej 15 lat spożywa 12,5 litra czystego alkoholu w różnej postaci – w ciągu ostatnich 100 lat jego spożycie w Polsce wzrosło 10-krotnie. I wpływ na to ma głównie reklama”, podkreśla gazeta.

 

- W naszej Ojczyźnie jest prawie milion osób uzależnionych od alkoholu, a kilka milionów pije w sposób ryzykowny i szkodliwy. (…) Naród, który rozpija własne dzieci, nie ma przyszłości – podkreślił przewodniczący KEP.

 

W podobnym duchu wypowiedział się ksiądz biskup Tadeusz Bronakowski, przewodniczący Zespołu Konferencji Episkopatu Polski ds. Apostolstwa Trzeźwości, który zaznaczył, że Kościół nie jest wrogiem alkoholu, tylko jego nadużywania. - W przypadku picia piwa, wina czy wódki konieczny jest bowiem umiar. (…) Cytując słowa bł. ks. Bronisława Markiewicza, wielkiego wychowawcy młodzieży i propagatora abstynencji w polskim Narodzie można powiedzieć, że Polska albo będzie trzeźwa, albo nie będzie jej wcale – mówił.

 

„Na razie niestety nie widać, aby miało dojść do zmiany prawa i wprowadzenia zakazu reklamy piwa”, informuje „Nasz Dziennik”, co potwierdza cytowany przez gazetę anonimowy poseł PiS. – Lobbing producentów jest bardzo mocny, mają też za sobą różne środowiska, w tym związki sportowe, które przekonują, że browary są jednymi z największych sponsorów polskiego sportu. Nikt nie chce się im narazić – powiedział polityk.

 

Z kolei poseł Maria Zwiercan (Wolni i Solidarni) poinformowała, że przygotowano gotowy projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości, który niedługo zostanie przedstawiony w Sejmie. – W artykule 13 wystarczy wprowadzić zakaz reklamy na terenie całego kraju, by alkoholu nie można było w Polsce reklamować. Mam nadzieję, że w ciągu półtora miesiąca uda się złożyć ten projekt do laski marszałkowskiej. Teraz czekam na spotkanie z prezesem Jarosławem Kaczyńskim – powiedziała.

 

Wszelkie działania w tej sprawie mogą liczyć na pełne poparcie hierarchów Kościoła w Polsce. – Wzywamy do podjęcia solidarnych działań: ograniczenia fizycznej i ekonomicznej dostępności napojów alkoholowych oraz zakazu reklamy alkoholu jako środka narkotycznego i szkodliwego dla życia społecznego – powiedział ks. bp Bronakowski.

 

 

Źródło: „Nasz Dziennik”

TK



 

 

 


DATA: 2017-09-22 08:09
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 
Skomentuj artykuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Zakaz reklamy to nie prohibicja. A u nas mamy póki co propinację, czyli przymus picia. A w USA prohibicja dała coś ludziom. Uświadomiła, że demokracja to fikcja. Koncerny jak chcą, to i tak wymuszą swoje, choćby metodami mafijnymi. Po prohibicji został zakaz sprzedaży alkoholu do lat 21, co zmniejsza czterokrotnie liczbę alkoholików. I obowiązek przedkładania dokumentu stwierdzającego wiek, czy to w sklepie czy w restauracji. Czyli jednak coś ludzie od reżimu wywalczyli. Dopominanie się swego ma sens.
ponad 2 lata temu / Alek
 
Opinia abp.Gądeckiego to tylko mit dla zaistnienia w przestrzeni medialnej,że episkopat bierze udział w walce z alkoholizmem w Polsce.W USA była nawet prohibicja i niszczenie wyrobów oraz punktów wytwarzania trunków alkoholowych, co wcale nie przyniosło efektów.Chyba społeczeństwo polskie ulega psychozie degradacji i tu leży przyczyna.Brak poczucia stabilizacji, w czy biorą duży środki informacyjne zakresie kultury,rozrywki oraz etyki bytowania międzyludzkiego.
ponad 2 lata temu / nn
 
Ciekawe, dlaczego upadek browaru wzbudza w prawicowych mediach płacz nad utratą miejsc pracy, a upadek stoczni nie. Odpowiedź dał już towarzysz Stalin. Każdy kieliszek to kolejny krok w budowie socjalizmu. A co do prohibicji w stanach, to średnio rozgarnięty nastolatek nie wie, że prohibicja była wyrazem woli ludu, który wygrał wybory. Rząd prohibicji nie chciał i tak ją wprowadzał w życie, by się nie udała. A teraz pytanie do zwolenników reklam piwa: skoro nic nie dają, jak piszecie, to ich zakaz będzie czystym zyskiem. Nic się nie zmieni sprzedaż, a browary kasę zaoszczędzą i będą bogatsze. Więc skąd ten nierozsądny opór wobec zakazu reklamy? Tu was mam. Co do domeny Kościoła, to zwracam uwagę, że Boże przykazania obowiązują nie tylko w budynku kościoła, ale wszędzie, i nie tylko tzw. Wierzących, lecz wszystkich i Kościół ma prawo wypowiadać się w kwestii grzechów popełnianych pod wpływem alkoholu, czy to w dużej czy w małej ilości. Zabójstwa i gwałty po pijaku też są grze
ponad 2 lata temu / Alek
 
Alkoholizm bierze się z pijaństwa, a pijaństwo bierze się z tradycji imprezowania czyli zakrapiania wszystkiego co zwie się OKAZJĄ...I tak przeżywam szczęście piję, nieszczęście upijam, w zależności od okoliczności... I tak od czasów Noego, pierwszego opisanego w Biblii człowieka pijanego, NIEUSTANNIE toczy się walka o godność
ponad 2 lata temu / Megi
 
*tak słyszałam zamiast tak uważam
ponad 2 lata temu / BP
 
sanchedryn uporczywie unika lekcji historii innych narodów... średnio rozwiniety nastolatek wie, czym sie skończyła prohibicja na alkohol w USA sto lat temu... Iskierka +110% ;))
ponad 2 lata temu / delgado
 


 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2020 by
STOWARZYSZENIE KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.