Jedna z największych marek modowych na świecie wprowadziła na rynek sukienkę inspirowaną kulturą grunge’u z lat 90. XX wieku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że oferta jest skierowana dla mężczyzn. Firma tym samym chce walczyć z „toksycznymi stereotypami płciowymi”, a za samą walkę też nieźle sobie liczy. „Sukienkę dla mężczyzn” wyceniła na 1700 funtów.
W opisie produktu czytamy: „Zainspirowana stylem grunge z lat 90., ta stylizowana na fartuch sukienka w kratę w delikatnych kolorach odzwierciedla ideę płynności (…) przełamując toksyczne stereotypy, które kształtują męską tożsamość płciową”.
Wesprzyj nas już teraz!
„Kontrastowy kołnierzyk a’la Piotruś Pan i haft z przodu dodają element inspirowany dzieciństwem, który nawiązuje do powracającego tematu kolekcji” – pisze włoska marka.
Kolekcja „grunge vibe” obejmuje również parę dżinsów za 600 funtów, zabarwionych zawczasu w okolicach kolan plamami, mającymi symbolizować ślady po trawie. Co ciekawe zawarcie w kolekcji spodni dżinsowych wywołało oburzenie części co bardziej postępowych internautów. Zarzucają oni włoskiej marce, że wprowadzanie do kolekcji jawnie męskiej garderoby nie jest żadną walką z „tekstycznymi stereotypami płciowymi”.
Źródło: tvp.info / mirror.co.uk
PR