6 października 2020

„Zwalczanie toksycznych stereotypów” – Gucci prezentuje sukienkę dla mężczyzn

(fot. gucci.com / screenshot)

Jedna z największych marek modowych na świecie wprowadziła na rynek sukienkę inspirowaną kulturą grunge’u z lat 90. XX wieku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że oferta jest skierowana dla mężczyzn. Firma tym samym chce walczyć z „toksycznymi stereotypami płciowymi”, a za samą walkę też nieźle sobie liczy. „Sukienkę dla mężczyzn” wyceniła na 1700 funtów.

 

W opisie produktu czytamy: „Zainspirowana stylem grunge z lat 90., ta stylizowana na fartuch sukienka w kratę w delikatnych kolorach odzwierciedla ideę płynności (…) przełamując toksyczne stereotypy, które kształtują męską tożsamość płciową”.

Wesprzyj nas już teraz!

 

„Kontrastowy kołnierzyk a’la Piotruś Pan i haft z przodu dodają element inspirowany dzieciństwem, który nawiązuje do powracającego tematu kolekcji” – pisze włoska marka.

 

Kolekcja „grunge vibe” obejmuje również parę dżinsów za 600 funtów, zabarwionych zawczasu w okolicach kolan plamami, mającymi symbolizować ślady po trawie. Co ciekawe zawarcie w kolekcji spodni dżinsowych wywołało oburzenie części co bardziej postępowych internautów. Zarzucają oni włoskiej marce, że wprowadzanie do kolekcji jawnie męskiej garderoby nie jest żadną walką z „tekstycznymi stereotypami płciowymi”.

 

Źródło: tvp.info / mirror.co.uk

PR

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 105 285 zł cel: 300 000 zł
35%
wybierz kwotę:
Wspieram