16 października 2018

Kraków przed wyborami: Konrad Berkowicz, KWW „Nowoczesny Kraków” Konrada Berkowicza

(Konrad Berkowicz Źródło: http://konradberkowicz.pl)

Jakie działania zamierza Pan/Pani podjąć w zakresie regulacji ruchu samochodowego w mieście (płatne strefy P, ekostrefy, polityka parkingowa)?

Hasłem mojej kampanii jest „Kraków przyjazny kierowcom”, dlatego sprzeciwiam się coraz częstszym ostatnio zakazom i ograniczeniom w stosunku do tej grupy. Strefy ograniczonego transportu uderzają też w przedsiębiorców, gdyż nawet jeśli oni sami zostają objęci wyjątkiem, to do strefy nie mogą wjeżdżać ich klienci. Proponuję miasto 3D, a zatem optymalne wykorzystanie przestrzeni Krakowa. W tym celu chcę budować parkingi park&ride w systemie smart parking, które mieszczą nawet 16 miejsc parkingowych zajmując powierzchnię dwóch aut, są ekologiczne i znacznie tańsze w utrzymaniu. Bilet za parking mógłby uprawniać kierowców do przejazdu komunikacją miejską. Chcę też podjąć ważne przedsięwzięcia infrastrukturalne, jak bezkolizyjne skrzyżowania czy kładki dla pieszych. Jeśli chodzi o strefę płatnego parkowania chciałbym przywrócić rozwiązanie obejmujące nią tylko obszar Starego Miasta i Kazimierza, a więc obecnych podstref P1 i P2.

 

Wesprzyj nas już teraz!

Kraków boryka się z problemem smogu. Gdzie widzi Pan/Pani jego największe źródło i jak zamierza z nim walczyć (zakaz palenia węglem, komunikacja, źródła odnawialne)?

W pierwszej kolejności skupię się na niskiej emisji powstałej w wyniku indywidualnego ogrzewania budynków. Tutaj z jednej strony chcę edukować mieszkańców, aby rozpalali piece od góry i wybierali dobrej jakości opał. Z drugiej strony zamierzam zwiększyć ilość kontroli emisji zanieczyszczeń, gdyż wiele osób pali niedozwolonymi, szkodliwymi substancjami, co często nie spotyka się z konsekwencjami. Kontrole spalin powinny być też szerzej stosowane do kierowców. Nie chcę bowiem prewencyjnie ograniczać wjazdu dla wszystkich aut, ale stosować represję tam, gdzie faktycznie łamane jest prawo. Przygotuję we współpracy z Zarządem Zieleni Miejskiej kompleksową politykę w zakresie zieleni, która przyczyni się do efektywniejszego zwalczania smogu. Większy nacisk zostanie położony np. na drzewa iglaste, które najlepiej pochłaniają pyły PM. Do tego wszystkiego potrzebna jest też współpraca między samorządami, gdyż znaczna część zanieczyszczeń w Krakowie bierze się z sąsiednich miejscowości. Należy pamiętać, że skłonienie mieszkańców do zmiany technologii ogrzewania może być trudne nawet oferując dotację, jeśli koszt eksploatacji alternatywnego materiału jest dużo wyższy. Dlatego również władza centralna może wspomóc samorządy, obniżając podatek akcyzowy na gaz i energię elektryczną.

 

Centrum miasta wyludnia się oddając miejsce turystom i rozrywce, często niskich lotów. Jakie są Pani/Pana plany odnośnie zagospodarowania serca miasta i jego przyszłego funkcjonowania, w tym „oddania” go mieszkańcom?

Najważniejszym zarzutem mieszkańców Starego Miasta jest to, że jest tam głośno oraz dochodzi do burd i awantur w godzinach nocnych. Rozwiązaniem tego problemu nie jest jednak zamykanie się na turystów czy zakaz sprzedaży alkoholu po godzinie 22:00, ponieważ to problemu nie rozwiąże. Awanturnicy z rynku nie kupują przecież alkoholu w sklepach, żeby wypić go na rynku. Piją go w pubach, klubach, knajpach i restauracjach lub na domowych imprezach po których następuje „wypad na miasto”. Realnym i racjonalnym rozwiązaniem tego problemu, jest przekierowanie sił i środków Straży Miejskiej – zamiast czyhać na osoby przechodzące na czerwonym świetle lub w inny sposób spełniać normy mandatowe, powinni pilnować porządku w centrum i surowo karać tych, którzy nie potrafią dostosować się do panujących norm i zasad prawa. Prewencyjne karanie wszystkich mieszkańców i turystów to niemoralne traktowanie wszystkich jako pijaków i awanturników, pomimo iż winnymi jest nieduża grupa osób nad którą można zapanować – trzeba tylko chcieć to zrobić! Mieszkańców i turystów godzi interes. Turyści zostawiają w Krakowie ogromne sumy pieniędzy, co stanowi źródło dochodu wielu mieszkańców Krakowa.

 

Jakie jest Pani/Pana podejście do rozwoju ścieżek rowerowych i terenów zielonych?

Tworzenie nowych ścieżek rowerowych powinno być przemyślane, gdyż przez cały okres zimowy są one prawie niewykorzystywane. Chcę tworzyć ścieżki tam , gdzie rzeczywiście są potrzebne i przyczyniają się do usprawnienia ruchu.

 

Kraków i polityka śmieciowa – czego możemy się spodziewać (segregacja i odbiór odpadów)?

Będę dążył do obniżenia kosztów związanych z oczyszczaniem miasta. W tym celu chcę zwiększyć konkurencyjność w tym obszarze i przekazać część zadań sektorowi prywatnemu.

 

Czy poprze Pani/Pan projekt finansowania in vitro z budżetu miasta?

Jestem zdecydowanie przeciwny temu, aby wszyscy mieszkańcy pod przymusem składali się na zabieg medyczny dla części z nich, tym bardziej, że dla wielu wzbudza on kontrowersje. Zamiast tego chcę obniżać podatki, aby każdy mógł indywidualnie finansować swoje potrzeby, nie naruszając wolności innych.

 

W Krakowie organizowane są tzw. Parady Równości. Czy Pani/Pan weźmie w nich udział?

Nie.

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 132 803 zł cel: 300 000 zł
44%
wybierz kwotę:
Wspieram