DZISIAJ JEST
CZWARTEK 20 LIPCA
Św. Małgorzaty, męczennicy
Bł. Czesława Odrowąża, kapłana
Św. Małgorzaty, męczennicy
Bł. Czesława Odrowąża, kapłana
Imieniny obchodzą:
Eliasz, Fryderyk, Hieronim
 
 
PRAWA STRONA INTERNETU
wyszukiwarka
 
 
 
 
 

Odkurzacz - symbol zniewolenia kobiet?

Data publikacji: 2017-07-14 01:00
Data aktualizacji: 2017-07-14 09:50:00
Odkurzacz - symbol zniewolenia kobiet?
Foto: mothercare.com

Co jest „w dobry stylu”? Co jest „kontrowersyjne”? Odpowiedź na wszystkie te pytania znajdziemy w najnowszej reklamie brytyjskiej sieci sklepów dziecięcych Mothercare i fali krytyki, jaką „wylewają” z siebie w tej sprawie „obrońcy praw wszelkich”.

 

Chodzi o prowadzoną przez brytyjską spółkę kampanię promującą „najnowsze zabawki” imitujące sprzęt AGD. Do reklamy „zatrudniono” kilkuletnie dziewczynki. Część z nich wystylizowano na gospodynie domowe z lat 50-tych, ubierając je w charakterystyczne dla tamtego czasu sukienki w grochy i wałki we włosach oraz dając do ręki odkurzacze, wózki załadowane środkami do sprzątania, nosidełka dla dzieci, serwis do parzenia herbaty etc.

 

Przedstawiciele Mothercare tłumaczyli, że ich reklama pozwala „wprowadzić dzieci w prawdziwe życie”. W komunikacie dla CNN przedstawiciele brytyjskiej sieci sklepów podkreślili, że „oferują szeroką gamę zabawek, które są skierowane do ludzi o różnych gustach i dzieci o różnych zainteresowaniach”. Tłumaczenia te nie przekonały jednak wielu „ekspertów”. Ich zdaniem takie podejście uderza w godność kobiet sprowadzając je do stereotypowych wzorców sprzed kilkudziesięciu lat, kiedy to ich zadaniem było rodzenie dzieci, gotowanie obiadów, sprzątanie i całkowite posłuszeństwo mężczyznom. Potwierdzenie tej tezy ma stanowić „normalny ubiór” chłopców biorących udział w reklamie.

 

Głos w sprawie zabrała Jo Frost, czyli brytyjska super-niania. „To rozczarowujące, pewnie w przyszłym tygodniu zobaczymy chłopców noszących pasy z narzędziami i kaski na głowach. Takiej wczesnej edukacji nie popieram”, napisała na portalu twitter.com. Stanowisko Frost w tej sprawie jest co najmniej zdumiewające, zwłaszcza w porównaniu z jej podejściem do seksedukacji. Brytyjska super-niania niejednokrotnie zwracała uwagę, że rodzice nie potrafią rozmawiać ze swoimi nastoletnimi dziećmi o seksie. Jej zdaniem problem zostałby wyeliminowany dzięki wprowadzeniu odpowiednio wcześnie „edukacji seksualnej”.

 

Opisywane sytaucja po raz kolejny pokazuje obłudę „postępowego świata” oburzającego się „wykorzystywaniem dzieci do pełnej nienawiści kampanii przeciwko nowoczesnym kobietom”. Po pierwsze: według „postępowych elit” zadaniem kobiet nie jest bowiem troska o domowe ognisko, tylko robienie kariery w korpo (ostatecznie na kasie w „maku”). Jeśli ktoś ma inne zdanie w tej kwestii ten, w ocenie „postępowców”, (mówiąc najdelikatniej) nie rozumie współczesnego świata.

 

Po drugie: widać, jak bardzo aktualne są tezy zawarte w eseju Zbigniewa Herberta z początku lat 90. pt. „Problemy z semantyką”. Polski poeta udowadniał jak wielki wpływ na postrzeganie przez ludzi rzeczywistości i kształtowanie ich opinii ma „odpowiednio dobierane słownictwo”. Reklama Mothercare i „dyskusja” wokół niej to jeden z wielu przykładów potwierdzających postawione niemal 30 lat temu przez Herberta tezy. W jej przypadku mamy bowiem do czynienia z „nieludzkim skandalem” (w najlepszym wypadku „kontrowersjami”), zaś w przypadku profanowania krzyża czy też biegania nago po deskach teatru – z „odwagą”, „oryginalnym spojrzeniem na problem” bądź „intelektualną prowokacją artystyczną”.

 

TK

 

 

 

 
baner
 
 
 
 
 
drukuj
 
 
 
POLECANE FILMY

KOMENTARZE
Nick *:
 k
Twoja opinia *:
 
wyślij opinie

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

..
trooper
@Leaf427 To zależy od dziewczynki czym by chciała się bawić. Ale podejrzewam ,że ten sprzęt wielu dziewczynkom by się raczej spodobał.
Leaf427
Dziewczynka ma gdzieś opinię super-niani i z zapałem bawi się odkurzaczem co widać na zdjęciu. Gdyby dać jej do zabawy replikę piły spalinowej albo samochodzik to zapal by się ulotnił. PS. Po godzinie dziewczynka owinęłaby samochodzik w kocyk i śpiewała mu kołysanki. Moje siostrzenice byłyby zachwycone takim odkurzaczem.
PK
Mothercare to sieć należąca do bliskowschodnich raczej muzułmanów (imiona). Zresztą wycofała się niedawno z Polski. Alshaya ma też kilka innych marek np. Body shop i franczyzę Starbucksa.
ma
He, he, he... No tak kobieta i odkurzacz to "be" ale kobieta i szariat to jak najbardziej trendy... Ha, ha, ha... Ot i postęp wg. "postępu".
..
 
..
..
INFORMUJ
Wiesz o ważnym wydarzeniu?
Nie ma go na naszym portalu? Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
..
 
...

Copyright 2017 by
INSTYTUT EDUKACJI SPOŁECZNEJ I RELIGIJNEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Fundacji Instytutu Edukacji Społecznej i Religijnej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.