DZISIAJ JEST
PIĄTEK 26 MAJA
Św. Filipa Neri
Św. Filipa Neri
Imieniny obchodzą:
Andrzej, Ewelina, Marianna, Paulina
 
 
PRAWA STRONA INTERNETU
wyszukiwarka
 
 
 
 
 
Polonia Christiana nr 56       TEMAT NUMERU

Na ile jesteś czerwony?

Na ile jesteś czerwony?

Prezentujemy wybrane cechy gatunkowe współczesnego bolszewika zwanego też potocznie lemingiem. Sprawdź, czy i w jakim stopniu dałeś się zsowietyzować? Czy odnajdujesz w sobie którąś z wymienionych cech? Zaznacz „tak” lub „nie”.

 

  Prawdziwy bolszewik czuje niechęć, a nawet pogardę dla wszystkiego, co wiąże się z tradycyjnymi elitami oraz wytwornością.

Przykład: Człowiek, który uległ bolszewizacji nie przejawia zainteresowania porządkiem hierarchicznym w społeczeństwie, a nawet jest jego wrogiem. Nie ma powodu, dla którego ktoś miałby być w czymś lepszy ode mnie. Nie muszę się nikomu kłaniać – twierdzi. – Przywiązywanie wagi do estetyki przedmiotów i skromnego, a eleganckiego ubioru to strata czasu i pieniędzy. Przede wszystkim muszę się czuć wygodnie.

TAK  NIE 

 

  Nie przejmuje się brakiem ogłady i dobrymi manierami.

Przykład: Bolszewik to popularny dzisiaj typ tak zwanego leminga, który ostentacyjnie i bardzo głośno rozmawia przez „superwypasiony” telefon komórkowy w tramwaju, autobusie i pociągu, nie zważając na innych. Chętnie chwali się wszystkimi gadżetami współczesnej elektroniki. Nigdy nikomu pierwszy się nie kłania. Sąsiadów unika i udaje, że ich nie zna. Nie ma w zwyczaju mówić: Dzień dobry w sklepie i innym miejscu publicznym. W pociągu chętnie zdejmuje buty i kładzie nogi na wolnym miejscu naprzeciwko. Wykorzystuje skrzętnie każdą okazję do pokazania, że ma więcej pieniędzy niż inni. Często też rozmawia w towarzystwie o wartości pieniędzy. Jest dumny z faktu bycia prymitywem z „dużą kasą”.

TAK  NIE 

 

  Nie dokształca się i nie doucza, nawet wówczas, gdy posiada braki w wiedzy ogólnej i kulturze sytuujące go poniżej poziomu przedwojennego pierwszoklasisty szkoły powszechnej. Nie dba o kulturę języka i poprawność polszczyzny. Nie używa (lub zdarza mu się to niezwykle rzadko) zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam.

Przykład: Osobnik o skłonnościach bolszewickich nie uważa, że należy być uprzejmym wobec kogokolwiek, a już z pewnością względem osób, z którymi nie łączą go żadne relacje rodzinne, towarzyskie czy (co dla niego najważniejsze) biznesowe.

TAK  NIE 

 

  Uważa, że w jego domu panować musi jedna zasada: całkowity brak jakichkolwiek zasad.

Przykład: Dla człowieka sowieckiego nie ma żadnego znaczenia skromność w domu. Nie zwraca uwagi na to jak jest, a raczej nie jest ubrany przy innych domownikach (również dzieciach). Uważa, że po domu może paradować prawie lub całkiem nago. Latem tę przestrzeń nudyzmu rozszerza o balkon lub ogródek przed swoim domem. Przejął, zaadoptował na swój własny użytek i bezrefleksyjnie powtarza zdanie: Wolnoć Tomku w swoim domku.

TAK  NIE 

 

  Akceptuje w praktyce ideał Pawlika Morozowa – totalną równość w relacjach rodzinnych i totalną wolność dla wybryków, czytaj: ekspresji twórczej dzieci wychowywanych, a raczej samowychowujących się bez zasad.

Przykład: Gdy dzieci mówią, dorośli słuchają. One mają swoje prawa i są w centrum świata. Jedynym możliwym modelem jest wychowanie bezstresowe i bez szacunku nie tylko dla rodziców, ale dziadków, sąsiadów i dorosłych w ogóle. Bolszewickie dzieci, wzorem swych rodziców, nikomu się nie kłaniają i nikomu nie ustępują. W sytuacjach kryzysowych (czytaj: sporu z rodzicami) gotowe są donieść na rodziców do odpowiednich urzędów.

TAK  NIE 

 

  Prawdziwa kobieta sowiecka jest wyzwolona i nie uznaje pierwszeństwa męża i jego autorytetu jako głowy rodziny. Słowa świętego Pawła: Żony bądźcie poddane mężom (Kol 3, 18) uważa za mieszczański przeżytek.

Przykład: Postępująca od paru pokoleń praktyczna feminizacja doprowadziła w wielu domach do tego, że ojciec, owszem, ma obowiązki względem swojej żony i dzieci, ale nie ma ostatniego słowa. Dla większości współczesnych kobiet nic nie znaczy potrzeba wspierania i szanowania autorytetu męża i ojca choćby w obecności dzieci. Skutek: coraz więcej chłopców wychodzi z rodzin jako zniewieściali, homo-, metro- i etc. seksualni.

TAK  NIE 

 

  Bolszewik to człowiek kolektywu, nie stanowi jednostkowości. Myśli, czuje, działa i pracuje kolektywnie. Nawet ubiór stara się mieć kolektywny. Swoją wiedzę i opinie o świecie czerpie z kolektywnych mediów.

Przykład: Współczesny bolszewik – leming nie kształtuje swoich opinii ani ich sobie nie wyrabia. Po co tracić na to czas. Wystarczy bezkrytyczne powielanie informacji i opinii propagowanych przez tak zwane opiniotwórcze media mainstreamowe (typu „Gazeta Wyborcza”, TVN, ich internetowe wersje, i inne). Człowiek kolektywu odpowiada wiernie i w porę na mody narzucane kolektywowi. Dlatego nie będzie się przejmował komicznością swojego wyglądu i niezależnie od wieku dla kolektywu założy – choćby raz – podarte na kolanach jeansy, maseczkę przeciwsmogową i niskie spodnie‑rurki, które za każdym pochyleniem odsłonią jego zadek. Wsiądzie na rower, by popedałować na demonstracje w obronie imigrantów, zagrożonej demokracji czy dokonującej się rzezi drzew. Po drodze z pogardą kopnie w drzwi zaparkowanego przy ścieżce rowerowej samochodu z poczuciem wyższości ekologicznej świadomości…

TAK  NIE 

 

Powyższy tekst jest tylko FRAGMENTEM artykułu opublikowanego w magazynie "Polonia Christiana".

zamów e-wydanie   zamów wydanie papierowe
 
 
 
 
 
 
drukuj
 
 
 

KOMENTARZE
Nick *:
 k
Twoja opinia *:
 
wyślij opinie
..
..
 
..
INFORMUJ
Wiesz o ważnym wydarzeniu?
Nie ma go na naszym portalu? Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
...

Copyright 2017 by
INSTYTUT EDUKACJI SPOŁECZNEJ I RELIGIJNEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Fundacji Instytutu Edukacji Społecznej i Religijnej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.