REKLAMA
DZIŚ JEST:   13   GRUDNIA   2017 r.

Św. Otylia z Hohenburga
Św. Łucji, męczennicy
 
 
 
 

Monachium chce zakazać silników Diesla. Wyśrubowane normy mają poprawić stan powietrza

Monachium chce zakazać silników Diesla. Wyśrubowane normy mają poprawić stan powietrza
Źródło: pixabay.com

Lewicowy burmistrz Monachium Dieter Reiter planuje wprowadzenie zakazu korzystania z pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Chodzi o obniżenie zanieczyszczenia powietrza w bawarskiej stolicy. Zmiany dotknęłyby nawet 170 tysięcy pojazdów.

 

- Cieszyłbym się, gdyby nie trzeba było wprowadzać takich zakazów, ale nie wiem, jak bez obostrzeń możemy w przyszłości wybrnąć z obecnej sytuacji – powiedział Dieter Reiter, burmistrz Monachium, członek Socjaldemokratycznej Partii Niemiec. W rozmowie z lewicową „Süddeutsche Zeitung” skomentował w ten sposób najnowsze dane na temat zanieczyszczenia powietrza w bawarskiej stolicy.

 

Zakaz poruszania się pojazdami z silnikiem Diesla dotknąłby od 133 tys. do 170 tys. samochodów osobowych, w zależności od tego, jak surowe byłyby nowe normy. Prawdopodobnie dopuszczalne byłoby poruszanie się pojazdami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6 wprowadzoną przez Parlament Europejski w 2008 roku. W Monachium spośród 720 tys. dopuszczonych do ruchu aut 295 tys. ma silniki wysokoprężne.

 

Według najnowszych danych stężenie trującego dwutlenku azotu jest w monachijskim powietrzu na tyle duże, że zdaniem burmistrza restrykcyjne  środki są po prostu konieczne. Jak powiedział w rozmowie z „SZ”, nie zna żadnego innego środka oprócz zakazu, który pomógłby szybko naprawić obecny stan rzeczy. Normy zanieczyszczenia dopuszczalne przez unijne ustawodawstwo są przekraczane nie tylko w centrum Monachium, ale także na obrzeżach miasta, co wskazuje na potężną skalę problemu. – Wyniki badania są przerażające, nikt się tego nie spodziewał – komentuje Reiter.

 

Bawarski Trybunał Administracyjny zobowiązał Monachium do redukcji zanieczyszczenia powietrza do 29 czerwca bieżącego roku. Wyrok zapadł po skardze Niemieckiej Pomocy Środowiska, organizacji specjalizującej się w sądowej walce z miastami przekraczającymi dopuszczalne prawem normy zanieczyszczenia powietrza.

 

Reiter zapowiada, że musi teraz zbadać, czy Monachium jest w stanie samodzielnie wprowadzić odpowiedni zakaz, czy też będzie potrzebna decyzja wyższego szczebla administracyjnego. Na poziomie miejskim walka będzie zresztą jego zdaniem trudna – i to nie tylko ze względu na przewidywalny opór silnie reprezentowanej w radzie miejskiej chadeckiej CSU, ale przede wszystkim wskutek protestów przemysłu motoryzacyjnego, w Monachium mocno reprezentowanego zwłaszcza przez firmę BMW.

 

Reiter w swojej walce o zakaz silników Diesla nie jest odosobniony. Wcześniej w tym roku z projektem wprowadzenia daleko idących restrykcji wystąpiła już federalna minister środowiska, Barbara Hendriks z SPD. Zaproponowała, by niemieckie miasta zyskały możliwość samodzielnego ograniczania prawa do poruszania się samochodami niespełniającymi wyśrubowanych norm. Koncepcja Hendriks została jednak ostro skrytykowana przez resorty transportu i gospodarki.

 

Ewentualna pozytywna decyzja władz Monachium byłaby w warunkach niemieckich prawdziwym przełomem. Jak dotąd żadne duże miasto nie wprowadziło podobnych obostrzeń.


Pach

Źródło: sueddeutsche.de






DATA: 2017-06-19 08:25
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Brawo władze Monachium! Wymuszą w końcu przesiadkę na BEV i hybrydy. Postępu nie da się zatrzymać.
5 miesięcy temu / Stormer
 
@adam "Państwo" nic nie wypłaca. To inni obywatele będą musieli się złożyć na rekompensatę dla dieslowców - z powodu decyzji tegoż państwa.
5 miesięcy temu / aaa
 
kiedys wreszcie dieslowcy powinni sie zjednoczyc i postawic przeciwka psychopatomm rzadowym roznych krajow. To przeciez ci psychopaci siedzacy w parlamentach, bundsetagach, reichstagach dopuszczaja te pojazdy kazdego roku do ruch, a kiedy je kupisz, to jestes natychmiast ukarany.To sie musi skonczyc. Panstwo jesli chce usunac diesle, to ma wyplacic obywatelom pieniadze na zakup pojazdu benzynowego. Innej opcji nie ma , ani terroryzmu psychicznego i ekonomicznego.
5 miesięcy temu / adam
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
REKLAMA
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Copyright 2017 by
INSTYTUT EDUKACJI SPOŁECZNEJ I RELIGIJNEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI

 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Fundacji Instytutu Edukacji Społecznej i Religijnej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.