DZIŚ JEST:   17   PAŹDZIERNIKA   2017 r.

Św. Ignacego Antiocheńskiego, biskupa i męczennika
 
 
 
 

Lidl usuwa krzyże z etykiet własnych produktów. Co na to klienci?

Lidl usuwa krzyże z etykiet własnych produktów. Co na to klienci?
fot. screenshot / premier.org.uk
#NIEMCY    #BELGIA    #AUSTRIA    #DECHRYSTIANIZACJA    #LIDL    #SANTORINI

Niemiecka sieć dyskontów Lidl usuwa krzyże z produktów własnej marki. Graficy firmy zretuszowali kopuły kościołów przedstawionych między innymi na opakowaniach sera feta.


Sieć Lidl zorganizowała w ostatnim czasie „tydzień grecki”, w ramach którego oferowała klientom produkty nawiązujące do tradycji kulinarnych tego kraju. Pod marką „Epidamous” sprzedawano między innymi ser feta, tzatziki czy moussaka. Zdjęcia na etykietach przedstawiają widok na wyspę Santorini, a konkretne – na charakterystyczną biało-niebieską architekturę. Jednak z kopuł kościołów graficy Lidla… po prostu usunęli wszystkie krzyże.

 

Na sprawę jako pierwsza zwróciła uwagę belgijska stacja RTL Info. – Z zasady wystrzegamy się wykorzystania symboli religijnych. W ten sposób chcemy podkreślić naszą neutralność – powiedział jej rzecznik firmy.

 

Zretuszowane fotografie widoczne były także na produktach oferowanych w Austrii i Niemczech. W internecie pojawiło się mnóstwo głosów krytycznych; nie brakowało oburzonych klientów deklarujących, że więcej już nie zrobią w Lidlu zakupów.


W odpowiedzi na falę krytyki rzecznik Lidla zapewnił klientów, że celem firmy nigdy nie było urażanie kogokolwiek, a jeżeli ktoś poczuł się niekomfortowo, to należą mu się przeprosiny.

 

 



 

Pach

Źródła: heute.at, kurier.at




DATA: 2017-09-05 08:10
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
 
 
DOBRY TEKST
0
 
 
 
Skomentuj arytukuł
Nick *:
Twoja opinia *:
wyślij opinie
Regulamin forum portalu PCh24.pl.
Kliknij aby przeczytać

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 

Komentarze

Parafrazując kom. uż. Marek: To niezrozumiałe. Jak chcą reklamować ser feta architekturą, która powstała dzięki wierze (krzyżowi) a jednocześnie pozbawiają element reklamujący cechy istotnej (krzyża). Sygnał jest wyraźny - celowe nawiązanie do ateizmu, ale nie do fety. Aż dziw, że ktoś upatruje się szacunku do czegoś w pomijaniu tego czegoś (zamazywanie krzyża). Ale cóż są tacy, którzy mają pretensję do googla, że nie wymazał do tej pory wszystkich krzyży. P.S. A KTO i GDZIE ktoś ma pretensję, że google nie domalowuje krzyży gdzie ich nie ma? I po co tak kłamać i się ośmieszać mister Marek? Google kasuje krzyże ze zdjęć, popiera gender i dwiacje seksualne, aborcję, inwigiluje użytkowników, czynnie walczy z KK itd - akurat to jest fakt. (1)
1 miesiąc temu / Stroke
 
To chyba zrozumiałe. Mają reklamować ser feta krzyżem? Nikt przyzwoity nie używa symboli religijnych do budowania prestiżu swojej marki. Sygnał jest wyraźny - nawiązanie do architektury, ale nie do religii. Aż dziw, że postawa pełna szacunku do czyiś przekonań religijnych staje się pretekstem do ataku. Ale cóż, są tacy, którzy mają pretensje do Googla, że w zdjęciach 3D nie ma domalowanych krzyży w miejscach, w których po prostu ich nigdy nie było...
1 miesiąc temu / Marek
 
Moja cała rodzina bojkotuje Lidla! 21 klientów mniej. Kto się dołączy?
1 miesiąc temu / Krisgaw
 
Nie jest tajemnica że Lidl jest własnoscia Koscioła Scjentystycznego wiec skad to oburzenie....?
1 miesiąc temu / Carny
 
bojkotujmy !!!
1 miesiąc temu / mn
 
Szybko rośnie % islamistów w Niemczech, to już koniunkturalnie ściągają krzyże, może zastąpią je półksiężycem. Swoją drogą dziwię się czemu papież nie dostrzega zagrożenia islamu i też zachęca do przyjmowania uchodźców mimo eskalacji terroru i fanatyzmu tych przybyszów.
1 miesiąc temu / Michu.
 

 
Top Komentowane
 
1
1
1
1
1
 

Nie ma go na naszym portalu?
Napisz! Krótkie komentarze lub felietony - opublikujemy je na Pch24.pl
 
 
REKLAMA
 
 
Święta Rita
Ojciec Pio
Święty Maksymilian
Fatima - orędzie tragedii czy nadziei
Różaniec - ratunek dla świata
 
 

Żaden utwór zamieszczony w Portalu pch24.pl (www.pch24.pl) nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie, bez zgody Fundacji Instytutu Edukacji Społecznej i Religijnej im. Ks. Piotra Skargi z siedzibą w Krakowie (Wydawca). Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Wydawcy jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Prośbę o zgodę należy kierować do Redakcji Portalu na adres [email protected] Zgoda udzielana jest w formie pisemnej lub elektronicznej.

Rozpowszechnianie utworów, po uzyskaniu zgody, możliwe jest tylko pod warunkiem podania bezpośrednio pod publikowanym utworem informacji o źródle pochodzenia (PCh24.pl) oraz odnośnika do strony źródłowej (link z atrybutem rel=”follow”). Zgoda nie obejmuje ilustracji do tekstów. Niniejsza klauzula nie dotyczy użytkowników Portalu, linkujących utwory zamieszczone w Portalu w mediach społecznościowych.

 

Copyright 2017 by
INSTYTUT EDUKACJI SPOŁECZNEJ I RELIGIJNEJ
IM. KS. PIOTRA SKARGI