20 czerwca 2018

Czy po 16 miesiącach zostaną postawione zarzuty reżyserowi „Klątwy”? Jest opinia biegłego

(Klątwa w Teatrze Powszechnym (próba). Fot: Krystian Maj/FORUM)

„Spektakl Klątwa obraża uczucia religijne” – stwierdził powołany przez Prokuraturę biegły prof. Eugeniusz Sakowicz z UKSW, współpracownik Konferencji Episkopatu Polski. Oznacza to, że reżyser antykatolickiego paszkwilu chorwacki reżyser Oliver Frjlić już niedługo może usłyszeć zarzuty.

 

O działaniach w tej sprawie poinformował na Twitterze dziennikarz Radia Zet Mariusz Gierszewski.

Wesprzyj nas już teraz!

 

 

 

Zgodnie z artykułem 196 kodeksu karnego „kto obraża uczucia religijne innych osób, znieważając publicznie przedmiot czci religijnej lub miejsce przeznaczone do publicznego wykonywania obrzędów religijnych” Frjliciowi grozi grzywna lub „kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2”.

 

Premiera „Klątwy” odbyła się w lutym 2017 r. w Teatrze Powszechnym im. Zygmunta Hubnera w Warszawie. Sceny, które mogli zobaczyć widzowie trudno opisać tak, aby nie stać się przyczyną zgorszenia. Na scenie doszło do bluźnierczych profanacji, pseudoartyści w swym obrzydliwym seksualnym wyuzdaniu nie oszczędzili ani Chrystusowego Krzyża, ani świętego Jana Pawła II. W spektaklu pojawia się wiele pełnych nienawiści komunikatów, których ofiarami są osoby wierzące i przywiązane do swojego kraju.

 

W spektaklu „Klątwa” pojawiają się również drwiny z katastrofy smoleńskiej i pochwała aborcji. Aktorka Karolina Adamczyk, pokazując zdjęcie USG dziecka mówi, że to „prawdopodobnie dziewczynka”, którą, jak deklaruje, „abortuje”. Adamczyk pokazująca brzuch z napisem „1000 zł” podkreśla, że usunie dziecko, które nie ma wad genetycznych, jest zdrowe, nie jest wynikiem gwałtu i jego ciąża nie zagraża życiu. – Będę zachodziła w ciążę co 3 miesiące, jak będę chciała, i co 3 miesiące będę ją usuwać. Będę usuwać każdą ciążę, którą będę chciała, bo mogę – krzyczy aktorka na scenie.

 

Zbudowana na skandalizowaniu, obrażaniu i wyszydzaniu „kariera” Olivera Frljicia stanowi modelowy przykład ilustrujący sytuację, w której sztuka stoczyła się w rynsztok. Pojawiające się na deskach tutejszych teatrów, zrealizowane przez niego spektakle nieodmiennie stanowią apoteozę bluźnierstwa, obsceniczności i antypolskich stereotypów.

 

Źródło: Twitter, PCh24.pl

TK

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 127 624 zł cel: 300 000 zł
43%
wybierz kwotę:
Wspieram