16 marca 2017

Kolejny element chrystianofobii? Polska firma usunęła krzyż ze zdjęcia świątyni

(Ocenzurowana wersja jogurtów, fot. twitter.com/NMP_Mycroft)

Wszystko wskazuje na to, że chrystianofobia i polityczna poprawność dotarły nawet do branży spożywczej. Jak ujawniają internauci, na opakowaniach greckiego jogurtu produkowanego pod różnymi markami, usunięto symbol krzyża, który w rzeczywistości stanowi element greckiej świątyni, będącej ilustracją na opakowaniach jogurtów. Co ciekawe, sprawa dotyczy także produktów wytwarzanych w jednej z polskich mleczarni.

Trudno było się spodziewać, że polityczna poprawność jest na tyle ekspansywna, że zmusi producentów produktów mlecznych do cenzurowania wizerunku greckiej świątyni, która w rzeczywistości jest zwieńczona krzyżem. Obraz ten zamieszczono jako ilustrację na opakowaniach jogurtów typu greckiego, sprzedawanych na zachodzie Europy. Dostrzegł to jeden z internautów publikujący zdjęcie przedstawiające 4 przykłady produktów, na których ocenzurowano symbol krzyża.

Wesprzyj nas już teraz!

Niestety, jak zauważył inny użytkownik internetu, problem pojawił się również w przypadku jogurtu produkowanego w jednej z polskich mleczarni. Na jego opakowaniu także widnieje krajobraz przedstawiający greckie świątynie w miejscowości Oia i występuje w podobnej jak w krajach zachodnich, ocenzurowanej wersji.

OSM w Łowiczu, producent jogurtu, na którego opakowaniu usunięto symbol krzyża opublikował specjalne oświadczenie, w którym tłumaczy powody usunięcia symbolu chrześcijaństwa. Jednocześnie dodaje, że celem tego działania nie była chęć urażenia uczuć religijnych konsumentów.

„W związku z licznymi wypowiedziami oraz docierającymi do nas informacjami na temat naszego produktu – Jogurtu greckiego Light bez laktozy 250 g. Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu zapewnia, że nie działa intencjonalnie w celu urażania uczuć wyznawców jakiejkolwiek religii lub jakiejkolwiek grupy społecznej” – czytamy w oświadczeniu. Jak dodają producenci jogurtu, „opakowania zużytych produktów spożywczych trafiają do koszy, dlatego umieszczanie na nich wszelkiego rodzaju symboli religijnych oraz symboli kultu, zostało przez nas uznane jako wysoce niestosowne”.

@delestoile zwrócił uwagę.
OSM Łowicz usuwa krzyże ze swoich produktów. pic.twitter.com/N1feM8Brpe

— Jacek Krupnik (@Prawdawny) 15 marca 2017

Warto dodać, że to nie pierwszy akt celowego usuwania symbolu krzyża. Do podobnej sytuacji doszło w Hiszpanii, gdzie władze popularnego klubu sportowego Real Madryt zobowiązały się do usunięcia krzyża z herbu drużyny. Do pierwszego tego typu aktu doszło w 2014 roku. Krzyż zniknął z herbu Realu Madryt umieszczonego na karcie kredytowej, zaprezentowanej przez National Bank of Abu Dhabi, która jednocześnie jest kartą kibica madryckiego klubu. To efekt umowy zawartej między arabskim bankiem a klubem.

Real Madryt doczekał się także ocenzurowania herbu z symbolu krzyża również na początku bieżącego roku. Wówczas, na podstawie umowy z krajami Bliskiego Wschodu, w części tych państw klubowe pamiątki hiszpańskiego klubu piłkarskiego będą dystrybuowane bez widocznego krzyża. Khaled Al-Mheiri, wiceprezes Marki – producenta odzieży – poinformował, że krzyż zostanie usunięty ze względu na aspekty kulturowe. „Musimy uwzględnić to, że w tym rejonie widoczny na produktach krzyż jest kwestią wrażliwą” – mówił Al-Mheiri.

Przedstawiciel Marki ocenił, że w czasie pięciu lat, przez które będzie obowiązywać umowa, jego firma zarobi około 55 milionów dolarów. Nie podano, ile pieniędzy będzie otrzymywać klub. Krzyż zniknie z klubowych koszulek typu polo oraz czapek. Umowa nie obejmuje replik strojów meczowych.

 

 

Źródło: Twitter, gość.pl, PCh24.pl

WMa

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 127 364 zł cel: 300 000 zł
42%
wybierz kwotę:
Wspieram