6 sierpnia 2018

Osiedle bez dojazdu, bez dostępu do komunikacji i… czyli Mieszkanie Plus w Krakowie

(fot. flickr.com)

Stłoczone budynki, wąskie drogi dojazdowe, brak dostępu do komunikacji miejskiej. Tak wygląda zwycięski projekt osiedla „Spacerowa” mającego powstać w ramach programu Mieszkanie Plus w Krakowie. Sprawa ma też drugie dno, a za wątpliwe związki urzędniczo-biznesowe stanowisko straciła już wiceprezydent miasta.

 

Projekt osiedla, które ma powstać w ramach projektu Mieszkanie Plus przewidywał wybudowanie 30 bloków przeznaczonych dla prawie 3 tys. osób oraz przedszkole, przychodnię i szkołę. Osiedle znajdować się ma pomiędzy Klinami Zacisze a obwodnicą Krakowa w miejscu, gdzie dzisiaj są nieużytki. Sęk w tym, że przyszli mieszkańcy osiedla praktycznie zostaliby komunikacyjnie odcięci od świata. Bo nikt nie przewidział w projekcie ulic dojazdowych, zaś rozwiązaniem dla bolączek mieszkańców ma być połączenie kolejowe lub „międzyosiedlowy shuttlebus”.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Nie wiadomo też, do kogo należy obowiązek zbudowania odpowiedniej drogi dojazdowej. Nie ma również planów wybudowania w rejonie linii tramwajowej. Owszem, w „pobliżu” znajduje się stacja kolejowa, ale ulokowana jest po drugiej stronie autostrady.

 

Zdaniem Moniki Chylaszek z Urzędu Miasta Krakowa, za wybudowanie odpowieniej sieci komunikacynej odpowiada inwestor, niezależnie od tego czy jest to podmiot prywatny czy rządowy. Spółka BGK Nieruchomości zamierza jednak sfinansować budowę jedynie nowych bloków. Miasto zaś nie ma w budżecie środków na nowe drogi.

 

Co ciekawe, nie jest to pierwszy przypadek, gdy na nowym krakowskim osiedlu kwestie komunikacyjne traktowane są po macoszemu. Mieszkańcy okolicznych osiedli skarżyli się, że inwestor zadbał jedynie o „upchnięcie” jak największej ilości domów, nie zważając na potrzeby mieszkańców. Wąskie drogi dojazdowe często w godzinach szczytu są zakorkowane, a nocą pod własnym mieszkaniem trudno znaleźć miejsce parkingowe.

 

Na tym nie koniec, bo podczas realizacji konkursu na osiedle „Spacerowa” spore wątpliwości wzbudziła także działalność wiceprezedent Krakowa ds. rozwoju miasta Elżbiety Koterby. W poniedziałek 6.08.2018 r. zostala odwołana z pełnionej funkcji.

 

„W związku z wynikami konkursu (…) na projekt rządowego osiedla Spacerowa na Klinach i zwycięstwem pracowni architektonicznej, współpracującej przy tym projekcie z Biurem Rozwoju Krakowa – firmą będącą własnością najbliższej rodziny Elżbiety Koterby, a także zważywszy na fakt, iż to właśnie Elżbieta Koterba aktywnie uczestniczyła w imieniu miasta w rozmowach z inwestorem na temat tej gigantycznej inwestycji (…) prezydent Jacek Majchrowski podjął decyzję o odwołaniu Elżbiety Koterby ze stanowiska zastępcy prezydenta miasta Krakowa” – czytamy w oficjalnym komunikacie urzędu miasta. W dalszej części podkreślono, że „zaangażowanie prezydent Elżbiety Koterby może być traktowane jako niedopuszczalny konflikt interesów”.

   

Źródło: rmf24.pl / onet.pl /gazetakrakowska.pl

PR

                                                                       

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 104 290 zł cel: 300 000 zł
35%
wybierz kwotę:
Wspieram