24 lutego 2017

Będzie kanał przez Mierzeję Wiślaną. Sejm za połączeniem Zatoki Gdańskiej z Zalewem Wiślanym

(Mierzeja Wiślana - zdjęcie satelitarne - Wikimedia Commons)

Olbrzymią przewagą głosów Sejm zdecydował o budowie kanału łączącego Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym. Za przekopaniem Mierzei Wiślanej zagłosowało aż 401 posłów. Inwestycja warta 880 mln zł ma zostać zrealizowana do 2022 roku.

 

Budowa nowego szlaku wodnego – jeśli decyzję Sejmu poprze Senat – ruszy w 2018 roku i będzie finansowana z budżetu państwa. Kanał przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. To pozwoli na wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich. Ten ma służyć rozwojowi nie tylko miasta i wschodniej Polski, ale także Białorusi i Ukrainy.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Pod uwagę brane są cztery lokalizacje przekopu. Ostateczną wersję inwestycji przedstawi firma, która przygotuje dokumentację projektową. Te prace zajmą 18 miesięcy. Kanał pozwoli na lepsze wykorzystanie portu w Elblągu, którego funkcjonowanie dziś w dużej mierze zależy od postawy Federacji Rosyjskiej. Ta zaś limituje dostęp do Zalewu Wiślanego przez Cieśninę Pilawską.

Inwestycja wzbudza niepokoje wśród ekologów, upatrujących w niej zagrożenie dla siedlisk ptaków.

 

Aktualnie port w Elblągu jest największym portem Zalewu Wiślanego i zarazem najbliższym unijnym portem, obsługującym przewozy do Kaliningradu i Bałtyjska. Jednak dostęp do Morza Bałtyckiego możliwy jest obecnie tylko przez Cieśninę Pilawską, nadzorowaną przez Rosjan.

 

Źródło: tvp.info

MA

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie

Udostępnij przez

Cel na 2024 rok

Skutecznie demaskujemy liberalną i antychrześcijańską hipokryzję. Wspieraj naszą misję!

mamy: 127 624 zł cel: 300 000 zł
43%
wybierz kwotę:
Wspieram